Citat:
Ursprungligen postat av Torwald
Hej alla biffar 
Jag sökte till högskolan i år, och kom in på Handels i sthlm! Tänkte höra mig lite för, är det någon som vet lite om utbildningen och skolan? Jag ANTAR att utbildningen är bra, men det jag är osäker på är skolan och människorna. Jag pallar inte fem år med dryga backslicks som tror att de är något. Ok, det låter lite hårt kanske, men ni förstår nog poängen
Ingen här som till och med har gått där? Eller har vänner som har? Åsikter mottages tacksamt!
|
Tyvärr, men i min mening är skolan sjukt överskattad.
Nej, utbildningen är inte bra, i alla fall inte de två första åren. Du får en bok att läsa i princip, lite häften också, sen är det minimalt med undervisning. Antar att det är så på de flesta ekonomiutbildningar i Sverige men jag hade tyvärr läst i nåt reklamblad innan jag började där att det skulle vara ganska mycket undervisning, mer än vad som är standard så att säga.
När det gäller de som går där så är det inte bara snobbar, men de flesta kommer nog från rätt välbärgade hem trots allt... Snobbar och wannabees kan man säga, det råder en viss kultur som de flesta till stor del inordnar sig i.
Jag kan bara tala för mig själv men jag har aldrig haft så svårt att få vänner tidigare som jag har där. Är väl lite egen kanske, men inte så värst speciell egentligen, inte så värst social heller men som sagt, tidigare har jag aldrig haft några problem att hitta kompisar i plugget.
Citat:
Ursprungligen postat av petersson
Nu vet jag inte så mycket om skolan men på reklamutskicket jag fick för ett eller två år sen verkade det som att de jobbar på att bli av med stämpeln att det bara går rika svenska snobbar där.
|
Jupp, det försöker de nog med, dock är det där just reklam. Det finns t ex ytterst få invandrare på den skolan, det är inget jag själv har några som helst problem med men det är en väldig skillnad mot vad man är van vid från vanliga skolor. Och nej, jag gick inte i skolan i Botkyrka eller nåt.