2007-06-17, 11:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Självskadebeteende
Är det några här inne som tidigare har haft självskadebeteende och haft ärr som ni gjort något åt? Några preparat eller metoder som kan få ärr arr bli så "snygga" (osynliga) som möjligt? Snälla klanka inte ner på mig för denna tråden. Skäms nått så pass för mitt forna beteende
|
|
|
2007-06-17, 11:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av MorbidHunger
Är det några här inne som tidigare har haft självskadebeteende och haft ärr som ni gjort något åt? Några preparat eller metoder som kan få ärr arr bli så "snygga" (osynliga) som möjligt? Snälla klanka inte ner på mig för denna tråden. Skäms nått så pass för mitt forna beteende 
|
Laserbehandling, smink eller vänta på att de bleknar. Det är vad jag kan komma på rakt av.
|
|
|
2007-06-17, 11:44
|
|
Lite starkare, lite tjockare... inte bättre
Reg.datum: Mar 2005
|
De bleknar väl lite med tiden, men blir aldrig bra. Jag har kvar ett ärr från när jag var liten på handen, fick en glasskärva in i handen, men den har blekt sig lite, inget som folk noterar
|
|
|
2007-06-17, 11:47
|
|
Registered User
|
Är de större än ett par centimeter så kommer de aldrig blekna helt, de kan komma att synas mindre men de kommer alltid att synas.
|
|
|
2007-06-17, 11:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Har ett 2-3 cm långt ärr precis brevid munnen som bara syns om man letar o tittar i rätt vinkel.
Har även ett klassikst blindtarmsärr o lite ärr på benen.
De har bleknat en del så jag tänker inte på dem, vet ej om andra gör det.. men skit i andra
Man kan nog annars göra en del med smink tror jag
|
|
|
2007-06-17, 11:50
|
|
Registered User
|
Jag har nu kommit ur detta helvete med hjälp av terapi... har ett par rediga ärr på vänster överarm som nästan ser ut som tre armband runt. Jag har tränat upp mitt självförtroende och ser dom idag som mina "stridsärr"
Anses jag som helt oatraktiv i killars ögon för detta tror ni. (vet att det är svårt att säga utan bild) Som sagt var, klanka inte ner på mig, väldigt känsligt område. Har för övrigt tatuerat in min livs regel på vänster handled "never again". ;o)
|
|
|
2007-06-17, 12:01
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Anses jag som helt oatraktiv i killars ögon för detta tror ni. (vet att det är svårt att säga utan bild).
|
Nu är jag i och för sig inte kille, men jag gissar att för killar gäller, som för folk i allmänhet, att vissa kommer att avpollettera dig på en gång ("Neurosbrudfyfanvavidrigt"), vissa kommer att ha (mer eller mindre verklighetsanknutna) förutfattade meningar med förändringspotential, vissa kommer inte att bry sig om det. Ungefär som om du avvikit på något annat, i något slags allmän mening "tveksamt" sätt, med andra ord. De som väljer att dissa dig direkt är å andra sidan förmodligen inga du skulle vara intresserad av i längden, så dem kan du garanterat leva bra utan.
Starkt gjort att ta sig ur ett så destruktivt beteende, f.ö.; det skall du ha cred för.
|
|
|
2007-06-17, 12:04
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Anses jag som helt oatraktiv i killars ögon för detta tror ni. (vet att det är svårt att säga utan bild)
|
Nej (jag är kille).
Starkt jobbat som Tolkia skrev
|
|
2007-06-17, 12:05
|
|
Lite starkare, lite tjockare... inte bättre
Reg.datum: Mar 2005
|
Varför skapar du en tråd på ett forum om ett så pass känsligt område? Tänk om alla skulle sågat dig? Men som tur är, så är vi så snälla här
Iaf, det där med om killar ser det som oattraktivt eller inte - säkerligen högst personligt, och vi kan inte svara på mer än vad vi själva tycker, alltså är det rätt ointressant. Men jag har träffat folk som har både saker emot det, samt inte bryr sig. Stå på dig, vet med dig vad du tycker, så löser det sig. Vi gör alla misstag.
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Starkt gjort att ta sig ur ett så destruktivt beteende, f.ö.; det skall du ha cred för.
|
+1!
|
|
|
2007-06-17, 12:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Alla har gjort saker som är mindre bra och/eller som de inte är stolta över.
|
|
|
2007-06-17, 12:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Nu är jag i och för sig inte kille, men jag gissar att för killar gäller, som för folk i allmänhet, att vissa kommer att avpollettera dig på en gång ("Neurosbrudfyfanvavidrigt"), vissa kommer att ha (mer eller mindre verklighetsanknutna) förutfattade meningar med förändringspotential, vissa kommer inte att bry sig om det. Ungefär som om du avvikit på något annat, i något slags allmän mening "tveksamt" sätt, med andra ord. De som väljer att dissa dig direkt är å andra sidan förmodligen inga du skulle vara intresserad av i längden, så dem kan du garanterat leva bra utan.
|
Tack så mycket för dina vänliga ord! Dom värmde nått så otroligt!
|
|
|
2007-06-17, 12:19
|
|
Registered User
|
Jag är man. Ni får döma mig hur ni vill men om jag ser någon komma med ögonskugga som svärtar ner ögonen fullständigt, svarta kläder, svartfärgat eller någon annan skrikig färg på håret osv, då kan jag tänka Neurosbrudfyfanvavidrigt" även om det är att ta i. Ser jag bara tre ärr så kommer jag nog fråga efter en stunds konversation.
Att man tar sig ur det där tycker jag är starkt jobbat, tyder på en målinriktad och mentalt disciplinerad individ.
|
|
|
2007-06-17, 12:20
|
|
Registered User
|
Tack allihop!!!
|
|
|
2007-06-17, 12:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Anses jag som helt oatraktiv i killars ögon för detta tror ni. (vet att det är svårt att säga utan bild) Som sagt var, klanka inte ner på mig, väldigt känsligt område. Har för övrigt tatuerat in min livs regel på vänster handled "never again". ;o)
|
Tror jag inte.
Jag är iallafall en av dem som inte bryr mig om sånna saker.
|
|
|
2007-06-17, 12:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lexidos
Tror jag inte.
Jag är iallafall en av dem som inte bryr mig om sånna saker.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:23.
|

|