Mellanmjölk ska enligt vissa studier ses som något väldigt bra att få i sig direkt efter träning. Jag undrar om det även gäller konditionsträning? Sedan skulle jag också vilja veta vad om lättmjölk är bättre än mellanmjölk efter konditionsträning.
Det e väl 3,5g protein i mjölk per 100ml varav cirka 20% vassle (snabbt) och 80% kasein (långsamare) protein. Så i tillräckligt stora mängder är det väl bra, fast då får man överskott på kalcium istället och det är ju mindre bra. Blanda din gainer med mjölk, det är bästa alternativet.
Då får du i dig cirka 35g proteiner och ~80-90g kolhydrater efter din träning.
Det e väl 3,5g protein i mjölk per 100ml varav cirka 20% vassle (snabbt) och 80% kasein (långsamare) protein. Så i tillräckligt stora mängder är det väl bra, fast då får man överskott på kalcium istället och det är ju mindre bra. Blanda din gainer med mjölk, det är bästa alternativet.
Ursäkta, men var får du siffrorna 35g protein och 80-90g kolhydrater ifrån?
Blanda din gainer med mjölk, det är bästa alternativet.
Om jag blandar min gainer med mjölk får jag i mig 35g proteiner och 80-90g kolhydrater!? Det var det som jag reagerade på och undrade hur han fick det till det.
Blev lite fel eftersom jag uppskattade lite, men om vi ska vara exakta så vi säger att du blandar en "normal-stor" portion gainer (1,5dl pulver) med 4 dl mjölk får du i dig 80g kolhydrater på pricken, 7,8g fett och 35,6g protein.