Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-26, 18:09   #1
seggan
Registered User

seggans avatar

Reg.datum: Dec 2006
Knöl i knävecket

Var och körde ett tungt benpass förra fredagen nere på gymmet och helt plötsligt fick jag ganska ont i högra knäet. Efter passet såg jag att jag hade fått en stor knöl i höger knäveck. Knölen är ganska mjuk och känns nästan som en fettklump. Den gör ont när man trycker på den men inte när jag anstränger knäet. Har tagit det lungt i några dagar nu men knölen har inte försvunnit. Vad ska man göra, vila eller beställa en tid hos en läkare?
seggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 22:01   #2
sweet_sunny_south
Registered User

sweet_sunny_souths avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av seggan Visa inlägg
Var och körde ett tungt benpass förra fredagen nere på gymmet och helt plötsligt fick jag ganska ont i högra knäet. Efter passet såg jag att jag hade fått en stor knöl i höger knäveck. Knölen är ganska mjuk och känns nästan som en fettklump. Den gör ont när man trycker på den men inte när jag anstränger knäet. Har tagit det lungt i några dagar nu men knölen har inte försvunnit. Vad ska man göra, vila eller beställa en tid hos en läkare?
det skulle kunna vara en s.k. bakers cysta. det finns slemsäckar runt knäleden som kan bli inflammerade. vissa sväller upp mer än andra. en tur till farbror doktorn kanske?
sweet_sunny_south är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 10:33   #3
BigForre
Registered User

BigForres avatar

Reg.datum: Dec 2004
Har haft liknande, däremot var jag själv osäker på när den uppdagades. Var under tiden då jag gjorde lumpen i vilket fall. Var inte särskilt snabb att ta mig till läkare dock, men det borde man egentligen alltid vara. I mitt fall var det inga problem, helt ofarlig knöl, men togs bort en vecka senare med en enkel operation med lokalbedövning av kosmetiska skäl.
BigForre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 00:27   #4
cissan84
Registered User

Reg.datum: Jan 2015
Jag upptäckte en sådan idag och i förrgår körde jag mycke benböj, så jag antar att i mitt fall så var det någon form av felbelastning. Pillrig som man är så var jag där och drog i knölen fram och tillbaka tills det plötsligt knäppte till och knölen var borta. Obehagligt men hjälpte.
cissan84 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:44.