Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-23, 13:00   #1
magnusguvenal
Registered User

Reg.datum: Dec 2006
Kre-Alkalyn -> Kreatinin

Hej,

Någon som vet i fall man kan lita på vad som skrivs i produkt bladet för Kre-Alkalyn? Jag har tidigare tagit monohydrat men brukar bli svullen som fasen plus att jag blir illamående av all kreatinin som bildas i kroppen. Men stark blir jag också av monohydraten...nu har jag käkat Kre-Alkalyn i fyra dagar och märker då ingen styrke förändring alls!! Vanligtvis brukar jag gå från 6:or till 10 tredje dagen på monohydrat.(samma vikt alltså)
När jag käkade monohydrat fick jag över 123ug/l i P-Kreatinin värde referens intervall ligger mellan 60 och 105. Det var förmodligen därför jag mått illa varje gång jag käkat kreatin förr.
Nu köpte jag alltså Kre-Alkalyn för jag trodde att jag skulle få samma positiva effekt utan bieffekt men det verkar ha varit en önske dröm.
Hittils inga resultat alls!!
Någon annan som provat Kre-Alkalyn eller är jag den enda som fastnade för reklamen?
Finns det någon som provat Kre-Alkalyn och som under kreatin kuren gått och tagit P-kreatinin värde på labb?

/Magnus
magnusguvenal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 13:43   #2
Fairing
Kung Lasse

Fairings avatar

Reg.datum: Jul 2001
Tjaaaa... i dagsläget säljs det väl 1000 burkar kre alkalyn på 1 burk monohydrat så det är nog fler som har köpt.

Dosera upp kre alkalynet och se vad som händer
Gammal 2007-04-23, 14:51   #3
Danne
Lardass

Dannes avatar

Villka mängder monohydrat har du kört och villka mängder Kre-Alkalyn kör du ?
Danne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 15:11   #4
magnusguvenal
Registered User

Tja,
När jag körde mono var det 5 gram morgon och kväll.(efter uppladdningen alltså)
Nu tar jag 2 kapslar innan träning.
Jag väger 86kilo fördelat på 179(morgonvikt) och har strax under 12% i fett mängd just nu.

Kanske borde ta mera för att få resultat?

/Magnus
Gammal 2007-04-23, 16:04   #5
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Fairing Visa inlägg
Tjaaaa... i dagsläget säljs det väl 1000 burkar kre alkalyn på 1 burk monohydrat så det är nog fler som har köpt.

Dosera upp kre alkalynet och se vad som händer
Är det verkligen så? Jag skulle inte köpa kre-alkalyn innan jag visste vad det innehöll, och tillverkaren verkar ju inte vilja svara på frågor så...

Om det bara är kreatinmonohydrat blandat med random bas är jag inte så sugen på att betala dyrt för det.

Till trådskaparen: Hur mycket kreatinmonohydrat tog du för att få sådana värden? Har du någon koll på vad du har för värden när du inte tillför kreatinmonohydrat?

Mitt kreatininvärde låg ju inom normalområdet.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 16:14   #6
rolf
#VilaLagom

rolfs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jag fick också en märkbar styrkeökning av monohydrat, men kre-alkynet har jag inte märkt någon som helst effekt av än.
Gammal 2007-04-23, 16:17   #7
magnusguvenal
Registered User

Hej aliquis,

Som sagt 10gram monohydrat om dagen som underhållsdos.
Jag hade 96 i P-kreatinin värde då jag inte använde eller använt kreatin på ett par månader.

/Magnus
Gammal 2007-04-23, 16:45   #8
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Jag fick också en märkbar styrkeökning av monohydrat, men kre-alkynet har jag inte märkt någon som helst effekt av än.
Fast det är så mycket effektivare omg!#€%

Men som sagt, eventuellt är det ju bara kreatinmonohydrat och random bas i pulvret, och med tanke på att du tar mycket mindre kre-alkalyn lär du ju få i dig mycket mindre kreatinmonohydrat och resten är väl inte så konstigt..

Patentet säger ju bara att de blandar ingredienserna, och jag har inte fått något svar på att det skulle vara någon annan molekyl eller så så antagligen är det ju bara bra marknadsföring, jag skulle hellre köpa kreatinmonohydrat och blanda med någon bas själv =P
Gammal 2007-04-23, 17:22   #9
He-man
She-man

He-mans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av magnusguvenal Visa inlägg
Tja,
När jag körde mono var det 5 gram morgon och kväll.(efter uppladdningen alltså)
Nu tar jag 2 kapslar innan träning.
Jag väger 86kilo fördelat på 179(morgonvikt) och har strax under 12% i fett mängd just nu.

Kanske borde ta mera för att få resultat?

/Magnus
2 kapslar lät som en liten dos, jag kör 4 som det rekomenderas på min burk (varje kapsel i den innehåller 750mg), hur många mg inehåller dina kapslar?
He-man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 17:36   #10
Fairing
Kung Lasse

Fairings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av aliquis Visa inlägg
Är det verkligen så? Jag skulle inte köpa kre-alkalyn innan jag visste vad det innehöll, och tillverkaren verkar ju inte vilja svara på frågor så....
Jo, det är så. Många säljer knappt något monohydrat , kreatinpyruvate osv längre.
Jag skrattade åt dom "lila kapslarna" från början och tyckte att allt verkade vara ett rent skämt. Skrytiga Amerikanare med sin sjuka marknadsföring tänkte jag men idag så vet jag att produkten är riktigt , riktigt bra

Personligen så svarar jag extremt bra på kre alkalyn men ganska dåligt på rent monohydrat om det inte är mixat med något slags transport system typ Fairing kreatin booster.

Sen är det väl så att man är skeptiskt till mycket , speciellt amerikanska , lila kapslar
Gammal 2007-04-23, 21:26   #11
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Jo, det är så. Många säljer knappt något monohydrat , kreatinpyruvate osv längre.
Jag skrattade åt dom "lila kapslarna" från början och tyckte att allt verkade vara ett rent skämt. Skrytiga Amerikanare med sin sjuka marknadsföring tänkte jag men idag så vet jag att produkten är riktigt , riktigt bra

Personligen så svarar jag extremt bra på kre alkalyn men ganska dåligt på rent monohydrat om det inte är mixat med något slags transport system typ Fairing kreatin booster.

Sen är det väl så att man är skeptiskt till mycket , speciellt amerikanska , lila kapslar
Har du provat vanligt kreatinmonohydrat med någon egen bas då?
Gammal 2007-04-23, 21:40   #12
petah
Starlight Destroyer

petahs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Jag drar i mig 2 kre-alkalyn tabletter innan träning plus 3 teskedar monohydrat efteråt, sen även 3 teskedar monohydrat på vilodagar.

Hitills tycker jag det funkar bättre än endast monohydrat. Kan dock bara sitta i skallen men vi får se hur länge det håller i sig.
petah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 07:49   #13
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:

Varför inte göra ett blindtest på dig själv. Gör lite placebokapslar med vanligt kreatin och motsvarande med kre-alkalyn.
Ta sedan kapslarna i slumpmässing ordning och gissa sedan vilka som va kre-alkalyn. Efter låt säga 20 pass så bryter du koden och ser hur dina gissningar/upplevelser stämmer eler om det bara är slumpfördelning.

Då vet du i alla fall om "det fungerar på mig".

Jag gjorde ett liknande test och "det fungerade inte på mig"
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 08:02   #14
Fairing
Kung Lasse

Fairings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Varför inte göra ett blindtest på dig själv. Gör lite placebokapslar med vanligt kreatin och motsvarande med kre-alkalyn.
Ta sedan kapslarna i slumpmässing ordning och gissa sedan vilka som va kre-alkalyn. Efter låt säga 20 pass så bryter du koden och ser hur dina gissningar/upplevelser stämmer eler om det bara är slumpfördelning.

Då vet du i alla fall om "det fungerar på mig".

Jag gjorde ett liknande test och "det fungerade inte på mig"
Om dygnet hade 34 timmar så skulle jag göra ett försök
Gammal 2007-04-24, 09:10   #15
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Jag körde med kre-alkalyn under en period förra året. Fungerade alldeles utmärkt.

Jag har alltid "svarat" bra på kreatin. Har använt det av och till i snart tio år.

Jag har testat olika varianter, men inte sett nån anledning att använda nåt annat än vanligt monohydrat. Ibland har en produkt typ kreatin-booster kunnat hjälpa till lite.

Men Kre-Alkalyn var så bra att jag antagligen ska köra det istället för vanligt monohydrat nästa gång.

Pra tjit.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.