Ja, topicen är enkel. Kan vara vad som helst - böcker, spel, låtar... Musikvideor? Vad vill ni se som film, och vem ska spela i den?
Min egna topplista:
The Deed of Paksenarrion av Elizabeth Moon ("Sagan om Paksenarrion" i svensk utgåva). En fantastisk fantasytrilogi som får varenda cell i kroppen att bara njuta av välbehag. Leker lite med tanken att ha en vältränad Lindsay Lohan i huvudrollen (som om det skulle hända).
Serietidningen Origin, som berättar X-Men-hjälten Wolverines ursprung. Självklart ska vi se Hugh Jackman i huvudrollen som vanligt.
Låten Where Dead Angels Lie av Dissection. Fantastisk vacker och ändå fruktansvärt hemsk. Massa snölandskap och fantasybetonad epik vill jag se.
Rollspels-serien Baldur's Gate. Skulle klå det mesta. Finns en hyfsad bok med samma namn, skriven efter spelet. Tvåan, där det är lite drakar och grejer, skulle gå hem hos mig, men möjligen att den storyn är för stor och svår. Tycker bättre om ettans story i sådana fall.
Så, fram med era egna förslag, tankar och idéer!
Preacher serien av Garth Ennis vilka HBO nu har köpt serie rättigheter till. Samt George RR Martins böcker ur "Song of ice and fire" vilka HBO även där köpt rättigheter för ...
+2. Om de klarar av att spela in den med samma korthuggna, småhumoristiska stil. Försöker man göra det till en actionpackad hårdingrulle så förstör man hela grejen.
Tja, jag skulle hemskt gärna vilja se en bra filmatisering av Arthursagan. På kommentaren: "Men det finns redan 10000000!" svarar jag: Ja, men ingen BRA.