2007-03-10, 23:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Till alla som blir/blivit dumpade
För det första så ska du veta att jag verkligen har medlidande och på inget sätt vill stöta mig med dig. Det är tungt, så gråt! Man får gråta!
Detta är en trend som brukar gå i forum har jag erfarit. Någon skriver om hur han/hon blivit dumpad och får tröst och support av forumiterna (förutom på ett annat forum jag är med på då medlemmarna där har erfarit det för mycket och reagerar tvärtom.) visst är det bra att snacka av sig. Men för sjutton vi är inte eran primära källa för att ventilera! Kom ihåg det! Varje gång det dyker upp en tråd så dyker det upp många fler som sympatifiskar och vill ha tröst. Ring en vän istället! Prata med någon! Att sitta och uppdatera en sida i väntan på ett svar är inte lösningen på problemet.
Nu må jag låta som världens största svin men faktum kvarstår att reaktionerna och svaren man får kan variera i det oändliga. Från folk som sympatiserar till grisiga nördiga oskuldssvin som skriver "haha rätt åt dig" etc.
Och viktigast av allt: Man får gråta. Det finns ingen som säger att det på något vis är förbjudet eller "omanligt". Klart som fan du måste få gråta.
Nu skapade jag själv en sympatitråd här.. Antar att jag ville ventilera också.
|
|
|
2007-03-10, 23:20
|
|
Light weight
Reg.datum: Feb 2006
|
peace
|
|
|
2007-03-10, 23:22
|
|
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.
Reg.datum: Nov 2004
|
Håller med till fullo, men alla sätt är bra utom de dåliga som det sägs.
|
|
|
2007-03-10, 23:24
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Jag tror alla sätt är bra.
Det är inte alla som är bra på att prata men kan skriva ner det dom känner.
Det kan också vara så att dom vill ha en distans till det som har hänt och då kan det kännas lättare att kommunicera med okända människor.
Men har man kompisar som man känner att man kan vara förtrogen med och prata med då håller jag med dig om att man ska göra det. Det behöver inte utesluta att man även vill skriva av sig
|
|
2007-03-10, 23:24
|
|
Ich bin Bananatastic!
Reg.datum: Jan 2004
|
Att prata på forum fungerar, precis som telefon. Så jag håller inte med dig om att folk inte bör ventilera sig här.
|
|
|
2007-03-10, 23:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Visst får folk ventilera sig om dom vill. Men trenden brukar säga att så fort det dyker upp en tråd så kommer det garanterat att dyka upp ett flertal andra. Det är ganska lustigt när man ser det och inser att det bara gått en 15 minuter kanske.
Som jag kanske inte skrev ovan så är det självklart att man ska ventilera! Personligen så börjar jag alltid med att storböla och lyssna på riktigt jäkla sorglig musik.
|
|
|
2007-03-10, 23:34
|
|
Ich bin Bananatastic!
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Visst får folk ventilera sig om dom vill. Men trenden brukar säga att så fort det dyker upp en tråd så kommer det garanterat att dyka upp ett flertal andra.
|
Det betyder ju bara att det finns ett behov för att ventilera sig, men att folk inte vågade innan. Därför är det ju bra om det komemr upp trådar - så länge det finns folk som är intresserade av att läsa om andra bekymmer.
|
|
|
2007-03-11, 00:06
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Om det dyker upp fler trådar, so what? De som ingen vill skriva i försvinner till sida två på några timmar max. Tack för dina synpunkter Rahf, eller något.
|
|
|
2007-03-11, 00:09
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Att ventilera är bra!
"Lettin' off steam"
|
|
|
2007-03-11, 01:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Äh! Kan ju vara skönt att skriva av sig lite. Dessutom så funkar ju vi människor ofta så att vi gottar oss lite i skvaller och problem. Då får ju alla sin del av kakan.
|
2007-03-11, 01:09
|
|
life sux&then u die
Reg.datum: Jun 2005
|
Hehe, älskar att sitta och läsa såna trådar! Keep 'em coming
|
2007-03-11, 01:14
|
|
Jensefisken
Reg.datum: Oct 2003
|
trådar som dessa är mycket jobbigare än ärliga snyfttrådar.
Översittarfasoner på elitmedlem-nivå. Tycker sånt är jobbigt som fan
|
|
|
2007-03-11, 07:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Det fina med interweb är att jag inte behöver gå in i sådana trädar och läsa. Jag fylls av visst obehag när personlig sorg offentliggörs och i det närmaste basuneras ut, och därför undviker jag dem.
|
|
|
2007-03-11, 09:08
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Det fina med interweb är att jag inte behöver gå in i sådana trädar och läsa. Jag fylls av visst obehag när personlig sorg offentliggörs och i det närmaste basuneras ut, och därför undviker jag dem.
|
Hur kan du då svara här?
|
|
|
2007-03-11, 13:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Hur kan du då svara här?
|
Behöver jag förklara skillnaden mellan en allmän topic som denna och "Argh, min familj har dött i pesten"?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.
|

|