2007-01-09, 18:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Hjälp, hård i magen + kosttillskott + blod
Hej
Jag är relativt ny inom styrketräning, har tränat en del tidigare men tagit upp det igen. Jag vet ju att kosten är otroligt viktigt och jag äter bra och rätt ofta. Har även köpt kosttillskott nu som jag har börjat äta som komplement, har använt det i ca 1 vecka nu och det har uppstått en del problem...
Jag har blivit hård i magen, eller snarare så är min avföring väldigt hård och de 2 senaste gångerna jag har varit på toa så har det gjort rätt ont att få ut det och när jag torkat mig så såg jag klar rött blod på pappret (inget på själva avföringen vad jag kunde se) inte så mycket men kanske ett par tre droppar totalt.
Sedan när jag väl är klar så ömmar det lite där nere bara men går över rätt snabbt.
Har en rätt behaglig mättnadskänsla hela tiden och mår bra i övrigt, har inte ont alls i magen eller så, bara när jag ska göra nummer 2 så att säga just för att avföringen är så hård och att det gör onte att få ut det. Blodet oroar ju också så klart.
Kan det vara fel kosttillskott?
Något jag inte tål?
Kan det vara att kroppen är ovan med så här mycket näring på en gång?
Har någon annan upplevt hårdhet och dessa symptomer efter intag av kosttillskott?
Jag har tagit det 2 gånger per dag (morgon och eftermiddag) så jag överdoserar inte. Produkten heter EAS Mass-Factor...
MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!
MVH Stefan
|
|
|
2007-01-09, 18:43
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Jag har blod på toapappret i 70% av mina toabesök (nr2).
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-01-09, 18:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Du har torrt rövhål helt enkelt som tenderar att spricka till lite grann när du skiter.
|
|
|
|
2007-01-09, 18:47
|
|
Itty bitty teeny weeny bodyfitness string bikiniboy
Reg.datum: Feb 2003
|
kräng mer fibrer och se om de hjälper
Slarti: Han pratar inte om när han tagit den i 2:an
|
|
|
2007-01-09, 18:48
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av HajduMan
Slarti: Han pratar inte om när han tagit den i 2:an 
|
Woops! My bad!
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2007-01-09, 18:54
|
|
Våga vägra text
Reg.datum: Dec 2005
|
Att det är blod på pappret tyder på att blödningen sitter långt ned i tarmen (Hemorrojder?). Sitter blödningen högt upp i tarmen så blir avföringen mörk (nästan svart), det kan den också bli av endel järntabletter.
Angående att du är trög i magen. Dricker du tillräkligt med vätska under dagen? Har du minskat på något i din kost sedan du började med kosttillskottet?
Man kan inte göra några direkta antaganden av din text utan att ställa fler följdfrågor
|
|
|
2007-01-09, 19:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av HajduMan
kräng mer fibrer och bit ihop
|
+1
|
2007-01-09, 19:05
|
|
Registered User
|
Hej
Tack för era svar. Ska jag vara helt ärlig så har jag väl inte varit den bästa på att äta överhuvudtaget under lång tid, knappt frukost och oftast endast ett mål mat om dagen sedan lite mackor på kvällen.
Det är först nu när jag gick in seriöst för detta som matintaget blivit bra, en bra frukost + tillskott samt lite bananer el liknande efter det strax före lunch, sedan kosttillskott igen på eftermiddagen sedan mer lagad mat på kvällen. Så jag har blivit duktig på det... Kanske har chockat kroppen totalt...
Har dock varit dålig på att dricka vatten... Kanske man ska göra mera... Blandar mitt tillskott med röd mjölk nu...
Var nyss (igen) och gjorde nummer 2 och hade lika jävla ont men denna gång inget blod...
Torrt rövhål nämnde en, vad kan man göra åt det?
Kan det vara kosttillskottet som gör så här mot mig? Har aldrig tidigare varit med om det...
Tack för era snabba svar, är ny här som ni märker, riktigt bra forum.
/Stefan
|
|
|
2007-01-09, 19:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Jag tycker att det är en stark öppning att börja med en avföringstråd. Välkommen!
|
2007-01-09, 19:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu
Jag tycker att det är en stark öppning att börja med en avföringstråd. Välkommen!
|
Haha... Ja, eller hur  Men ja, vad skulle jag göra? Ledsen om det är avstötande... Men det är rätt obehagligt...
|
|
|
2007-01-09, 19:29
|
|
bygger lego
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu
|
Instämmer och bifalles. Jag kan dock inte bestämma mig för om "öppning" var ett fyndigt eller lite olustigt ordval...
|
|
|
2007-01-09, 19:35
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
Drick mer vatten och ät mer fibrer så blir det säkert bättre fart på magen. Äter du mycket mer än du tidigare gjort så kommer du troligtvis få rätt mycket mer skit som skall ut där bak.
Gör det ont när du göra nr2? Eftersom blodet är rött så är det säkert en sprickning i huden kring öppningen.
|
|
|
2007-01-09, 19:40
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2006
|
annars kan du ju testa dulcolax
|
|
|
2007-01-09, 19:42
|
|
Insaneinthemembrane
Reg.datum: Aug 2004
|
Blanda psylliumfrön i protteshaken så kommer du inte bli hård i magen på samma sätt..sedan är frukt o grönt en annan förutsättning för att magen ska må top
|
|
|
2007-01-09, 19:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av iceman32
Hej
Torrt rövhål nämnde en, vad kan man göra åt det?
/Stefan
|
Smörja med någon fet kräm innan du lägger dig...är så skönt så
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:55.
|

|