2007-01-08, 08:22
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Umebor på brädan, HILFE!
Fan, börjar inse att det drar ihop sig, terminstart nu på måndag den 15:e. och jag måste erkänna att jag aldrig vart i umeå innan
Utöver att det är mörkt och kallt 10 mån per år, vad är det man behöver veta?
Vart tränar man? IKSU eller något annat?
Vart äter man gott och billigt? Har ni något bra sushiställe där uppe? 
Är universitetet svårnavigerat? Uteliv? Vart går man för trevligt sällskap och kaffe?
etc etc
2007-01-08, 08:27
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2007-01-08, 08:29
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av regus
|
Inget fel på folkmusik, har polare som är grymma på fioler så det blir en spelmansstämma eller 2 per år
2007-01-08, 08:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Fan, börjar inse att det drar ihop sig, terminstart nu på måndag den 15:e. och jag måste erkänna att jag aldrig vart i umeå innan
Är universitetet svårnavigerat? Uteliv? Vart går man för trevligt sällskap och kaffe?
etc etc 
|
Det är väl IKSU eller Sporthallen som gäller. IKSU om man gillar att stå i kö, Sporthallen om man vill Träna för 1000 kronor för ett helår med lite halvsunkiga öppettider under sommaren och vissa högtider.
Ja vart äter man gott och billigt i Umeå, finns en del ställen som har ganska billiga bufeér, 50-70 kronor på eftermiddagarna, mest kinesiskt och husmanskost. Umeå är också en ganska "pizzeria-tät" stad, så vart du än bor så har du nog inte mer än några hundra meter till en pizzeria  . Macdonald, Max och Frasses har vi med, som alla andra stora metropoler.
Angående Sushi så vet jag faktiskt inte, det finns några butiker på Vasaplan och centrum som säljer, men jag har för mig att de är ganska dyra. Du har Junko's sushi inne i victoriagallerian, sen har jag för mig det finns åtminstonde en butik på vasaplan, om den nu inte gick i konkurs.
|
|
|
2007-01-08, 08:46
|
|
Ölkonnässör
|
Ett Gigaskråv på Frasses är ju aldrig fel  2*200g kött, och ++meny till det, smältost
2007-01-08, 08:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2001
|
Citat:
etc etc 
|
Vad ska det läsas då?
Iksu är väl det oftast som gäller när man är student, men där är det bara ta kölapp till maskinerna om du inte gör som bobbokrull och drar dit vid 06.
Sporthallen om du är ute efter enbart gym med massor av fria vikter och mindre folk. 1000kr/år
USM tränar jag själv på och tycker det är bra med maskiner fria vikter och annat grupptränande också om man vill det. Lagomt med folk, aldrig för mycket. www.usm.se
Matställen lär du hitta! Universitetet kan du efter nån vecka! Uteliv är det nog REX, invito eller olereys som gäller här. Fik finns det många också, starz bla.
|
2007-01-08, 09:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
etc etc 
|
Träna
Förslagsvis IKSU, är du mer hardcore så sök dig till det däringa andra stället
Äta
Subway i Kungspassagen
Lunchbuffet på ett indiskt ställe som jag inte minns namnet på just nu. Ligger i det som kallas bågenhuset. Ghandi kanske, men det lät så klyschigt
Trevligt sällskap och kaffe
Gå till busstationen och åk norrut i ca två timmar. Kliv av och njut
Eller så kan du gå på NK (Nya konditoriet) i stan
Uteliv
INTE universitetsområdet. Nu var jag ingen stammis på något ställe i Umeå, men det enda jag är helt säker på att stan alltid varit roligare än Corona, E-pub etc. Fast å andra sidan är det mer umeåbor nere i stan. Och de hejar på löven. Så egentligen borde du göra bussmanövern även här och åka norrut
|
|
|
2007-01-08, 09:13
|
|
Ocensurerad chimpans
Reg.datum: Mar 2006
|
träna: IKSU - just för utbudets skull, finns så mycket att göra.
mat: massor, och billigt; Mias mm.
ps, finns inte kebabgubben kvar vid skolan typ vid NH? han var väl nationalhjälte?
Festa? ja... är det pipp du ska ha så är det var som helst, annars är det bara att prova sig fram. Efterpluggetfylla intages lätt på NH annars
|
|
|
2007-01-08, 14:30
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse79
Vad ska det läsas då?
Iksu är väl det oftast som gäller när man är student, men där är det bara ta kölapp till maskinerna om du inte gör som bobbokrull och drar dit vid 06.
Sporthallen om du är ute efter enbart gym med massor av fria vikter och mindre folk. 1000kr/år
USM tränar jag själv på och tycker det är bra med maskiner fria vikter och annat grupptränande också om man vill det. Lagomt med folk, aldrig för mycket. www.usm.se
Matställen lär du hitta! Universitetet kan du efter nån vecka! Uteliv är det nog REX, invito eller olereys som gäller här. Fik finns det många också, starz bla.
|
Dietist var planen, får se om jag fortsätter, blir det för mycket matlagning och för lite nutrition så kanske jag byter, vill läsa nutrition och behandlingsmetodik med inrikting på diabetes och fetma. Ska läsa 3 år i umeå och antagligen ett år i göteborg.
2007-01-08, 14:39
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Vart
Vart
|
Vars. Det är bland det viktigaste du måste lära dig.
|
|
|
2007-01-08, 14:43
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av mathor
Vars. Det är bland det viktigaste du måste lära dig.
|
Varst nårst? Hälsingemål får duga. men skriva dialektalt betackar jag mig för.
2007-01-08, 14:44
|
|
Jag är inte överviktig, jag är underlång
Reg.datum: May 2004
|
Trevlig stad! Var (ursäkta) varS i stan hamnade du? Tränar på Iksu, tycker det funkar, stället sväljer en del folk så behöver inte vänta särskilt ofta...
|
2007-01-08, 14:47
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Varst nårst? Hälsingemål får duga. men skriva dialektalt betackar jag mig för.
|
Vill du skriva korrekt bör du isåfall använda "var" i tidigare nämnda sammanhang.
|
|
|
2007-01-08, 14:51
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yxel
Trevlig stad! Var (ursäkta) varS i stan hamnade du? Tränar på Iksu, tycker det funkar, stället sväljer en del folk så behöver inte vänta särskilt ofta...
|
Östra Ersbo till att börja med. Sen får vi se, blir bra med motion i början
2007-01-08, 15:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2002
|
Vad ska du ända bort på Ersboda att göra? Som student måste du lära dig att allt över 5 minuter från universitet är långt och kräver taxi.
Tränar gör du på sporthallen, äter gör du på http://www.tajmahalumea.com och festar gör du på http://www.clubgreyscale.com de få gånger de behagar att ha öppet.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.
|

|