Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-20, 03:40   #1
johan84
Registered User

Reg.datum: Dec 2006
Din kompis partner

Du anser att din kompis partner är konstig/dum/oduglig/omaka, hur eller om berättar du detta?
johan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 03:55   #2
heltzonicka
En jävligt trött jäkel!

heltzonickas avatar

Reg.datum: Jul 2002
Simpelt, du kniper käft och fortsätter vara smygkär i tjejen som är tillsammans med drägget.
heltzonicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 03:57   #3
Svedberg
Registered User

Reg.datum: Jun 2003
Hans/hennes problem
Gammal 2006-12-20, 04:41   #4
LarsK
Den Sista Realisten

LarsKs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Så fort du öppnar käften och klagar på din kompis partner har du förlorat en vän. Det är inte du som är tillsammans med han/hon, så håll tyst.
Gammal 2006-12-20, 08:52   #5
Überbiffen
Custom User Title

Überbiffens avatar

Reg.datum: Dec 2002
Berättar det för honom. Jag säger precis vad jag tycker och tänker om folk även mina vänners flick/pojkvänner.
Überbiffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 08:54   #6
regus
Regustered Abuser

reguss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Beror på hur skadad/konstig/dum hon/han är.
Konventionell styrketräning
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 08:55   #7
Bronkitkorv
Banned

Bronkitkorvs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Jag slutar att höra av mej och skaffar en ny kompis...
Bronkitkorv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 08:59   #8
Nina L
Honorary Member.

Reg.datum: Feb 2004
Klart att man skall vara ärlig, men man behöver ju inte vara brutal. Jag skulle välja mina ord noga. Risken är, som sagt, att man förlorar en vän.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 09:24   #9
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Aldrig aldrig skulle jag fälla ett så luddigt objektivt omdöme om min kompis partner. Det är ju inte mitt problem.
Börjar h*n behandla min vän illa är det en annan sak. Då är det agerandet och inte personen, men fortfarande ska det gå långt innan jag tycker att det är min uppgift och rätt att recensera och kritisera kompisens partner.
På direkt fråga ljuger jag naturligtvis inte.
Gammal 2006-12-20, 09:49   #10
Sofia4_4
Not so innocent

Sofia4_4s avatar

Reg.datum: Nov 2005
Först och främst ska jag försöka utförska det här och se varför just jag tycker att den personen är dum/konstigt/omaka. Vad det innebär?
Sen jämföra detta med hur min kompis är och vad han/hon tycker är dum/konstigt. Jag skulle diskutera med min kompis på en gång vad är det som attraherar honom/henne till den personen, så där kommer jag att hitta en del av svaren. Då kommer jag att förstå. Sen om han/hon frågar mig vad jag tycker om den personen, som det nu var med min kompis senaste flamma så sa jag rakt ut att jag inte tycker om henne. Då hade vi en diskution om varför jag inte gör det och vi kom fram till att det är hennes osäkerhet som stör mig mest och han sa, ja, hon är rätt osäker men hon är rar och hon har nåt jag gillar. Då var jag ju glad att höra det för han vet vad han ge sig in på. Tyvärr slutade det ganska fort för att han klarade inte av hennes osäkerhet i längden.
Sofia4_4 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 09:51   #11
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Aldrig aldrig skulle jag fälla ett så luddigt objektivt omdöme om min kompis partner. Det är ju inte mitt problem.
Börjar h*n behandla min vän illa är det en annan sak. Då är det agerandet och inte personen, men fortfarande ska det gå långt innan jag tycker att det är min uppgift och rätt att recensera och kritisera kompisens partner.
På direkt fråga ljuger jag naturligtvis inte.
+1
Gammal 2006-12-20, 09:55   #12
kaer
Gillar just DIG!

Reg.datum: May 2005
Jag håller käften.
Ifall man är väldigt bra kompisar och han/hon vill prata om ngt problem i förhållandet kan man ju försiktigt glänta lite på dörren.
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-20, 09:58   #13
Sofia4_4
Not so innocent

Sofia4_4s avatar

undrar vad har ni för vänner ni som är extra försiktiga och inte vågar prata öppet om allt och ingenting med era vänner?
Gammal 2006-12-20, 10:05   #14
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sofia4_4 Visa inlägg
undrar vad har ni för vänner ni som är extra försiktiga och inte vågar prata öppet om allt och ingenting med era vänner?
För att jag inte har något med att göra vem min kompis väljer som partner. Det är hans/hennes val, och vad jag tycker spelar ingen roll så länge h*n är lycklig. På samma vis vill jag att mina vänner accepterar mina val och gör sitt bästa för att tycka om den jag tycker om. Det handlar inte om öppenhet. Det handlar om respekt.
Gammal 2006-12-20, 10:08   #15
Sofia4_4
Not so innocent

Sofia4_4s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
För att jag inte har något med att göra vem min kompis väljer som partner. Det är hans/hennes val, och vad jag tycker spelar ingen roll så länge h*n är lycklig. På samma vis vill jag att mina vänner accepterar mina val och gör sitt bästa för att tycka om den jag tycker om. Det handlar inte om öppenhet. Det handlar om respekt.
Självklart ska man tänka på sin kompis bästa. Men att inte våga prata om det är inte respekt, det är artighet och jag tycker detta skapar en vägg mellan två bra vänner. I så fall är man inte bra vänner utan bekanta. Då fattar jag.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44.