2006-12-20, 03:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Din kompis partner
Du anser att din kompis partner är konstig/dum/oduglig/omaka, hur eller om berättar du detta?
|
|
|
2006-12-20, 03:55
|
|
|
En jävligt trött jäkel!
Reg.datum: Jul 2002
|
Simpelt, du kniper käft och fortsätter vara smygkär i tjejen som är tillsammans med drägget.
|
|
|
2006-12-20, 03:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2003
|
Hans/hennes problem
|
2006-12-20, 04:41
|
|
|
Den Sista Realisten
Reg.datum: Apr 2006
|
Så fort du öppnar käften och klagar på din kompis partner har du förlorat en vän. Det är inte du som är tillsammans med han/hon, så håll tyst.
|
2006-12-20, 08:52
|
|
|
Custom User Title
Reg.datum: Dec 2002
|
Berättar det för honom. Jag säger precis vad jag tycker och tänker om folk även mina vänners flick/pojkvänner.
|
|
|
2006-12-20, 08:54
|
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Beror på hur skadad/konstig/dum hon/han är.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2006-12-20, 08:55
|
|
|
Banned
Reg.datum: Sep 2005
|
Jag slutar att höra av mej och skaffar en ny kompis...
|
|
|
2006-12-20, 08:59
|
|
|
Honorary Member.
Reg.datum: Feb 2004
|
Klart att man skall vara ärlig, men man behöver ju inte vara brutal. Jag skulle välja mina ord noga. Risken är, som sagt, att man förlorar en vän.
|
|
|
2006-12-20, 09:24
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Aldrig aldrig skulle jag fälla ett så luddigt objektivt omdöme om min kompis partner. Det är ju inte mitt problem.
Börjar h*n behandla min vän illa är det en annan sak. Då är det agerandet och inte personen, men fortfarande ska det gå långt innan jag tycker att det är min uppgift och rätt att recensera och kritisera kompisens partner.
På direkt fråga ljuger jag naturligtvis inte.
|
|
|
2006-12-20, 09:49
|
|
|
Not so innocent
Reg.datum: Nov 2005
|
Först och främst ska jag försöka utförska det här och se varför just jag tycker att den personen är dum/konstigt/omaka. Vad det innebär?
Sen jämföra detta med hur min kompis är och vad han/hon tycker är dum/konstigt. Jag skulle diskutera med min kompis på en gång vad är det som attraherar honom/henne till den personen, så där kommer jag att hitta en del av svaren. Då kommer jag att förstå. Sen om han/hon frågar mig vad jag tycker om den personen, som det nu var med min kompis senaste flamma så sa jag rakt ut att jag inte tycker om henne. Då hade vi en diskution om varför jag inte gör det och vi kom fram till att det är hennes osäkerhet som stör mig mest och han sa, ja, hon är rätt osäker men hon är rar och hon har nåt jag gillar. Då var jag ju glad att höra det för han vet vad han ge sig in på. Tyvärr slutade det ganska fort för att han klarade inte av hennes osäkerhet i längden.
|
|
|
2006-12-20, 09:51
|
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Aldrig aldrig skulle jag fälla ett så luddigt objektivt omdöme om min kompis partner. Det är ju inte mitt problem.
Börjar h*n behandla min vän illa är det en annan sak. Då är det agerandet och inte personen, men fortfarande ska det gå långt innan jag tycker att det är min uppgift och rätt att recensera och kritisera kompisens partner.
På direkt fråga ljuger jag naturligtvis inte.
|
+1
|
|
2006-12-20, 09:55
|
|
|
Gillar just DIG!
Reg.datum: May 2005
|
Jag håller käften.
Ifall man är väldigt bra kompisar och han/hon vill prata om ngt problem i förhållandet kan man ju försiktigt glänta lite på dörren.
|
|
|
2006-12-20, 09:58
|
|
|
Not so innocent
|
undrar vad har ni för vänner ni som är extra försiktiga och inte vågar prata öppet om allt och ingenting med era vänner?
|
|
|
2006-12-20, 10:05
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia4_4
undrar vad har ni för vänner ni som är extra försiktiga och inte vågar prata öppet om allt och ingenting med era vänner?
|
För att jag inte har något med att göra vem min kompis väljer som partner. Det är hans/hennes val, och vad jag tycker spelar ingen roll så länge h*n är lycklig. På samma vis vill jag att mina vänner accepterar mina val och gör sitt bästa för att tycka om den jag tycker om. Det handlar inte om öppenhet. Det handlar om respekt.
|
|
|
2006-12-20, 10:08
|
|
|
Not so innocent
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
För att jag inte har något med att göra vem min kompis väljer som partner. Det är hans/hennes val, och vad jag tycker spelar ingen roll så länge h*n är lycklig. På samma vis vill jag att mina vänner accepterar mina val och gör sitt bästa för att tycka om den jag tycker om. Det handlar inte om öppenhet. Det handlar om respekt.
|
Självklart ska man tänka på sin kompis bästa. Men att inte våga prata om det är inte respekt, det är artighet och jag tycker detta skapar en vägg mellan två bra vänner. I så fall är man inte bra vänner utan bekanta. Då fattar jag.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44.
|

|