2006-11-19, 16:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Vad gör man på mindre orter, t ex övertorneå?
Vad gör man på såna orter, jag var just uppe i Mora i tre dagar och det fanns absolut ingenting o göra och Mora är väl en hyfsad stor stad?
Vad har man för framtidsutsikter som ungdom, är det att komma till en större stad (Sthlm, Götet?) eller trivs man däruppe?
Nu ska man ju inte säga att det är så jävla kul i Stockholm heller men det finns ju iaf lite mer valmöjligheter
|
|
|
2006-11-19, 16:21
|
|
Spare some change..?
Reg.datum: Nov 2005
|
Bränner HB och kör skooter.
|
2006-11-19, 16:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Så jävla lycklig att jag bor i en förort nära stan som Solna...
Gud vad jag uppskattar läget, ska gå och bikta mig för att hålla fästet med gud intakt.
|
|
|
2006-11-19, 16:28
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dav0d
Så jävla lycklig att jag bor i en förort nära stan som Solna...
Gud vad jag uppskattar läget, ska gå och bikta mig för att hålla fästet med gud intakt.
|
Men Solna är en stad,inte en förort..
|
|
|
2006-11-19, 16:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Ja inte fan jobbar man iallafall.
|
|
|
2006-11-19, 16:30
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2004
|
Vad gör man i en storstad som värmdö?
|
|
|
2006-11-19, 16:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakssmurfen
Vad gör man i en storstad som värmdö? 
|
Jag har flyttat ett snäpp närmare nu, bor nu i Nacka
|
|
|
2006-11-19, 16:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Man dricker hembränt, föder upp renar och jagar samer...
|
|
|
2006-11-19, 16:45
|
|
Svampig bröstvårta.
Reg.datum: May 2006
|
Förorter är grymt mycket softare. Man åker bara in till stan om man vill hitta på något då och då med polarna.
Polisen är aldrig där jag bor, många fina brudar med.
|
|
|
2006-11-19, 16:47
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Jag då som bor i Piteå i Norrbotten, bör kunna uttala mig lite... Stiger upp, skottar sig ut till renhagen, tar ihop och utodrar de 6 som ser piggast ut för stunden. Spänner på de för släden, förundras över att det kan vara så mörkt när det ändå är närmare 4 meter snö på backen. Far ut i skogen klyver träd med enbart kroppen som redskap, kör därefter lite lättare gym i form av överstående...
Nä, men allvarligt. Först och främst: Vad menas med mindre orter? Piteå är en stad på drygt 20 000 invånare, i hela kommunen bor ungefär 40 000 personer. Här finns ett bred idrottsutbud, några uteställen, restauranger, och andra kulturställen såsom bibliotek, shoppingcentrum,gallerior,gågator osv... Förstod inte riktigt frågan, utveckla gärna!
(Dum norrlänning)
Glömde nämna att HB och renar är ett krav för att bo här uppe i skiten.
|
|
|
2006-11-19, 16:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
Jag då som bor i Piteå i Norrbotten, bör kunna uttala mig lite... Stiger upp, skottar sig ut till renhagen, tar ihop och utodrar de 6 som ser piggast ut för stunden. Spänner på de för släden, förundras över att det kan vara så mörkt när det ändå är närmare 4 meter snö på backen. Far ut i skogen klyver träd med enbart kroppen som redskap, kör därefter lite lättare gym i form av överstående...
Nä, men allvarligt. Först och främst: Vad menas med mindre orter? Piteå är en stad på drygt 20 000 invånare, i hela kommunen bor ungefär 40 000 personer. Här finns ett bred idrottsutbud, några uteställen, restauranger, och andra kulturställen såsom bibliotek, shoppingcentrum,gallerior,gågator osv... Förstod inte riktigt frågan, utveckla gärna!
(Dum norrlänning)
Glömde nämna att HB och renar är ett krav för att bo här uppe i skiten.
|
Men som jag skrev, t ex Överkalix o såna ställen som inte är allt för stora. Piteå är väl Norrbottens näst största stad efter Luleå va?
|
|
|
2006-11-19, 16:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
"staden" jag bor i är inte särkilt stor men vad som går att göra i sthlm t.ex. som ungdom som inte går att göra här vet jag inte.
För jag kan ju inte tänka mig att alla ungdomar i större städer går på stan och kollar i affärer, går till laserdome, går på konserter, festivaler och sånna saker dagarna i ända? (kassa exempel jag vet men kommer inte på nått annat bra)för är det inte så att ni gör lika lite på dagarna som vi från norrland? T.ex. vara med kompisar, idrotta, gå i skolan, jobba, sitta vid datorn, och plugga o.s.v.
|
|
|
2006-11-19, 16:58
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
Vad gör man i större orter?
Jag personligen har nyligen flyttat från en liten ort till en iaf dubbelt så stor ort. Ser mitt liv speciellt annorlunda ut? Nepp, på det stora hela är det typ detsamma.
|
2006-11-19, 16:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
Vad gör man i större orter?
|
+1
sålänge jag är nära dom man trivs bäst med så spelar det ingen roll var man är, det blir ändå vad man gör det till
|
|
|
2006-11-19, 17:00
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Ja inte fan jobbar man iallafall.
|
I norrbotten jobbar man i gruvan!
http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=41272&arkiv=False
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:02.
|

|