Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-30, 11:30   #1
Konve
Guest

Omron fettmätare E4

Hej! Ni som har en Omron fettmätare har kanske fått felmeddelandet E4? det betyder att man har för låg fett% eller fettkg. Imorse fick jag det för första gången! jag har kämpat från att nästan ha vägt 80 kg med 11 kg i fett till ca 70 kg, men med bibehållen muskelvolym och styrka. Nu är jag alltså ganska deffad, tror jag.. Den mäter ner till 5% fett tror jag det är.. när man kommer under det värdet får man felmeddelandet E4, vilket jag fick.. nu är frågan om man kan anse sig vara deffad när man har 5% eller mindre i kroppsfett?

Sen vet jag att det är inte nu som man ska vara deffad.. utan längre fram på sommarn!

Ha det!
  Svara med citat
Gammal 2003-02-01, 19:24   #2
tequilla
Registered User

Reg.datum: Aug 2002
Re: Omron fettmätare E4

Citat:
Originally posted by Konve
Hej! Ni som har en Omron fettmätare har kanske fått felmeddelandet E4? det betyder att man har för låg fett% eller fettkg. Imorse fick jag det för första gången! jag har kämpat från att nästan ha vägt 80 kg med 11 kg i fett till ca 70 kg, men med bibehållen muskelvolym och styrka. Nu är jag alltså ganska deffad, tror jag.. Den mäter ner till 5% fett tror jag det är.. när man kommer under det värdet får man felmeddelandet E4, vilket jag fick.. nu är frågan om man kan anse sig vara deffad när man har 5% eller mindre i kroppsfett?

Sen vet jag att det är inte nu som man ska vara deffad.. utan längre fram på sommarn!

Ha det!

Starkt jobbat o gå ner så pass mycket i fett.
Hur gjorde du de, tipps?
tequilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-01, 19:38   #3
Jarod
Kolozzeum Security

Jarods avatar

Reg.datum: Aug 2001
Sådana påståenden backar man alltid upp med bildbevis....det vet du va!?!

Mvh
Gammal 2007-05-11, 14:22   #4
hans_nv
Registered User

Reg.datum: May 2007
Vi skrev lite om deras fettmätare:
Orange Body Fat Monitor är en kul fettmätare

Vi skulle vilja skriva mer inom området "fettmätning" och undrar om någon av er har ett artikeluppslag. Eller i övrigt också kring just sådana här små prylar.
hans_nv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 19:01   #5
jewzie
Registered User

jewzies avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av hans_nv Visa inlägg
Vi skrev lite om deras fettmätare:
Orange Body Fat Monitor är en kul fettmätare

Vi skulle vilja skriva mer inom området "fettmätning" och undrar om någon av er har ett artikeluppslag. Eller i övrigt också kring just sådana här små prylar.
Jag är väldigt skeptisk till alla olika fettmätare kan jag ju säga. Skulle helst vilja att man gick till någon studio där experter inom området fick mäta och ta tester osv. Det känns mycket mer korrekt än vad en plastgrej med ett batteri.

OT: varför drog du upp en så pass gammal tråd?
jewzie är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:13.