Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-13, 22:25   #1
mysassygirl
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Varför tränar du? Finns det ett syfte?

Märklig fråga kanske men relevant om man tänker efter.

Personligen så har jag bestämt mig för att göra max av mig själv på alla plan: fysiskt, finansiellt, intellektuellt, känslomässigt, i relationer och själsligt. Jag lever under övertygelsen att allt räknas. Man är en och samma person överallt. Man kan inte prestera halvtaskigt här men peakperforma där. Därför har jag dedikerat mig själv till att vara i ypperlig kondition för resten av mitt liv. Likaväl som jag sliter hund på gymmet så läser jag böcker och går på kurser där jag känner att jag behöver förbättras, engagerar mig i olika samfund mest politiska och ekonomiska samt volontärjobbar. Dessutom hänger jag med i modet... låter konstigt kanske men när man tillhör min generation är det inte så uppenbart. Jag tror på konstant självutveckling och självförnyelse. Fler som jag?
mysassygirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:27   #2
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
Alla?

eller går folk in för att vara t.ex fattiga? känslokalla? korkade?
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:30   #3
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag går inte in 100% i allt jag gör, men i en del plan gör jag det, skulle inte orka att gå in 100% på alla plan.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:32   #4
Empe
Registered User

Empes avatar

Reg.datum: Jun 2006
Jag tänker ungefär som du. Jag känner att det här är min chans, det är NU jag kan göra nåt om jag vill göra nåt. Jag vill inte dö 83 år gammal och känna att "Ja, det har var väl ett okej liv". Jag vill dö och känna att "jävlar vad mycket jag har varit med om, fyfan vilket underbart liv jag har haft, det är nog inte många som haft det så här".

Träningen är bara en liten del av det hela. Jag behöver inte bli berömd eller så värst rik, bara jag känner att jag mår bra hela livet och att jag omges av folk som älskar mig och som jag älskar. Det känns som om ett sånt liv är lättare att få när man har hälsa och skönhet på sin sida.
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:32   #5
Vic_1981
Banned

Vic_1981s avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mysassygirl

Personligen så har jag bestämt mig för att göra max av mig själv på alla plan: fysiskt, finansiellt, intellektuellt, känslomässigt, i relationer och själsligt. Jag lever under övertygelsen att allt räknas. Man är en och samma person överallt. Man kan inte prestera halvtaskigt här men peakperforma där. Därför har jag dedikerat mig själv till att vara i ypperlig kondition för resten av mitt liv. Likaväl som jag sliter hund på gymmet så läser jag böcker och går på kurser där jag känner att jag behöver förbättras, engagerar mig i olika samfund mest politiska och ekonomiska samt volontärjobbar. Dessutom hänger jag med i modet... låter konstigt kanske men när man tillhör min generation är det inte så uppenbart. Jag tror på konstant självutveckling och självförnyelse. Fler som jag?
Låter jobbigt det där.
Vic_1981 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:33   #6
zoltan_hellhound
Registered User

zoltan_hellhounds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Jag tränar för att det är roligt..orkar inte tänka för mycket på att vara perfekt..skulle nog inte dröja länge innan jag sög av en pistol om jag skulle försöka vara perfekt helatiden..jag föddes inperfekt och jag kommer dö inperfekt.Och under de år jag har turen att leva,gör jag det som känns bäst..

zoltan_hellhound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:33   #7
Jay-Z
Mr Assparade

Jay-Zs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Vic_1981
Låter jobbigt det där.
+1, fick nästan magsår av att läsa det där.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:34   #8
hasse36
Kolos egen språkpolis

hasse36s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jo tjena, då återstår bara heroin och strypsex när man är 35.

Nej, man skall börja träna i början av medelåldern. Då förlänger man ungdomen. Om man peakar vid 25 kan det bara gå utför.
Gammal 2006-10-13, 22:34   #9
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Reg.datum: Apr 2001
Lite som att grilla entrecoten och fixa med efterrätten samtidigt.. slutar bara med att man får äta torrt kött och smält glass.

Njae.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:36   #10
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:

Sluta va så pretantiös, you make me look bad.

För att svara på frågan, jag tränar för att jag gillar att använda min kropp, det är skönt att ta ut sig.
Gammal 2006-10-13, 22:38   #11
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
+1, fick nästan magsår av att läsa det där.
+2, eller +1, eller 2 eller vad det blir.

Känns som om många är så upptagna med att ha kul och leva ett givande liv att de glömmer att just ha kul och ta del av det som är givande.

Svaret på frågan: För att det ökar mitt välbefinnande och hjälper mig att hålla vikten uppe.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:40   #12
Jensa82
Registered User

Reg.datum: Mar 2006
Tränar för att bli störst bäst och vackrast. I mina ögon då förstås
Jensa82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:42   #13
SWETiger
Registered User

SWETigers avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:

Att maxxa sig själv är om det innebär att göra sig så stor som möjligt jämfört med andra på alla håll rätt riskabelt, jämför du bara med dig själv och ser till att hålla det till en harmonisk nivå är det en beundransvärd inställning.
Gammal 2006-10-13, 22:42   #14
Buckethead
Registered User

Bucketheads avatar

Reg.datum: Mar 2004
Våga misslyckas. Vet en som hade höga krav på sig själv i allt och det slutade med att personen bröt ihop totalt för att den inte fick det resultatet h*n var ute efter i skolan. Slutade med behandling på BUP och självmordsförsök.

Själv pluggar jag och det blir mycket stillasittande, utan träning så fungerar jag helt enkelt sämre. Måste röra mig på nåt sätt varje dag, får bättre koncentration och sen gillar jag resultaten.
Buckethead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 22:44   #15
grabben i skogen
Banned User

grabben i skogens avatar

Reg.datum: Feb 2006
jag tränar enbart för att kunna ragga brudar. det är astrist hela tiden, men vill man vara fin får man lida pin som det så vackert heter.
grabben i skogen är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.