Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-25, 11:53   #1
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Ingen Rezazadeh på OL-VM!

Och ingen annan från Iran heller.

VM börjar på lördag.

Nio av lyftarna i Irans landslag åkte fast i en kontroll.

Deras landslagscoach, från Bulgarien, skyllde på kosttillskott.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 11:55   #2
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Så töntigt detta. Vilka blir kvar, ett fåtal av sveriges lyftare om t ex världens 100 bästa lyftare skulle testas.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 11:58   #3
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Kul att de tar fast fuskarna
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 12:00   #4
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Tja. Om vi har nån som får vara med på VM (Jim Gyllenhammar eller vad han nu heter) så kanske han har en chans när alla är testade.

Fast det är ju minst lika tråkigt att de inte fattar att det är en sport där prepp är förbjudna de håller på med.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 12:08   #5
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Här är ett litet klipp på Rezazadeh (m.fl.) in action!
Gammal 2006-09-25, 12:38   #6
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Trist att det är så många som preppar.
Jävligt, JÄVLIGT bra dock att de åker fast. Känns som att kraftsporterna (SL och OL) börjat ta tag i problemet med doping på allvar.
Gammal 2006-09-25, 12:46   #7
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
Trist att det är så många som preppar.
Jävligt, JÄVLIGT bra dock att de åker fast. Känns som att kraftsporterna (SL och OL) börjat ta tag i problemet med doping på allvar.
Jag tycker samtidigt att det är synd. Det blir typ Plucke och Berras amatörlyftning och en och annan eldsjäl kvar. Ärligt talat, alla fattar att hela östblocket inklusive turkiet och hela arbvärlden till 100% av dopade lyftare med undantag för dom allra yngsta lyftarna. I övriga världen är antagligen en annan siffra, men det blir med riktigt seriös och bra testning som det blir med piratkopieringslagarna, plötsligt bryter alla reglerna och riskerar konsekvenser.
Gammal 2006-09-25, 13:02   #8
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Jag tycker samtidigt att det är synd. Det blir typ Plucke och Berras amatörlyftning och en och annan eldsjäl kvar. Ärligt talat, alla fattar att hela östblocket inklusive turkiet och hela arbvärlden till 100% av dopade lyftare med undantag för dom allra yngsta lyftarna. I övriga världen är antagligen en annan siffra, men det blir med riktigt seriös och bra testning som det blir med piratkopieringslagarna, plötsligt bryter alla reglerna och riskerar konsekvenser.
Tycker du man ska legalisera doping i SL och OL (mfl idrotter) istället? Eller vad tycker du man ska göra?
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 13:39   #9
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Du kan väl inte på allvar tycka att det är synd att de åker fast?

Det är synd att de dopar sig, okej det kan vi hålla med om. Men bryter man mot gällande bestämmelser och åker fast så är det såklart bara positivt. Då fungerar systemet någorlunda åtminstone. Vad jag kan tycka är lite synd i det läget är att man inte riskerar så mycket med en avstängning. Jag tycker som David Holmberg från Öjebyn att det borde vara livstids avstängning, gäller både styrkelyft och tyngdlyft.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 13:41   #10
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Tycker du man ska legalisera doping i SL och OL (mfl idrotter) istället? Eller vad tycker du man ska göra?
Jag visste att den frågan skulle komma. Hur tycker du vi ska lösa problemet med upphovsrätt OCH att vem som helst kan ladda ner allting utan att behöva gå med på något?
Gammal 2006-09-25, 13:44   #11
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin
Du kan väl inte på allvar tycka att det är synd att de åker fast?

Det är synd att de dopar sig, okej det kan vi hålla med om. Men bryter man mot gällande bestämmelser och åker fast så är det såklart bara positivt. Då fungerar systemet någorlunda åtminstone. Vad jag kan tycka är lite synd i det läget är att man inte riskerar så mycket med en avstängning. Jag tycker som David Holmberg från Öjebyn att det borde vara livstids avstängning, gäller både styrkelyft och tyngdlyft.
Tror du ärligt talat att det finns ett faktaförhållande här som jag inte förstår?

Så sen när Holmberg har stängt av 90% av lyftarna, vad händer då? Jo antingen startar en stor del av de avstängda lyftarna ett eget och mycket större förbund eller så byter dom till något som redan finns. När det är SÅ pass många som dopar sig som det är nu på högsta nivån så räcker det inte med att hytta med ordförandeklubban i RF eller IPF.

Det blir som med kroppsbyggningen i sverige där man heller aldrig testar. Inte för att man inte kan utan för att det skulle bli absurt att stänga av 95% av alla deltagare och alla SKKF-kostymer skulle ha vänt sina sista papper och burit sina sista pärmar.

Jag vet inte vad man ska göra.
Gammal 2006-09-25, 13:48   #12
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Jag visste att den frågan skulle komma. Hur tycker du vi ska lösa problemet med upphovsrätt OCH att vem som helst kan ladda ner allting utan att behöva gå med på något?
Det är en teknisk fråga medans doping är en ekonomisk. Men jag är inte så insatt i lyftningen eller så intresserad, de som håller på får väl bestämma vad som skall gälla.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 13:49   #13
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Det är som jwzrd säger. Antingen finns sporterna kvar eller inte. Om alla dopade skulle stängas av skulle i princip alla sporter där man är helt beroende på styrka / uthållighet dö ut.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 13:50   #14
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Det är en teknisk fråga medans doping är en ekonomisk. Men jag är inte så insatt i lyftningen eller så intresserad, de som håller på får väl bestämma vad som skall gälla.
Va?
Gammal 2006-09-25, 13:51   #15
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Det är som jwzrd säger. Antingen finns sporterna kvar eller inte. Om alla dopade skulle stängas av skulle i princip alla sporter där man är helt beroende på styrka / uthållighet dö ut.
Varför skulle det ske? Vill inte folk springa längre om de inte får dopa sig och vill inte folk titta på de som springer?
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.