Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin
Du kan väl inte på allvar tycka att det är synd att de åker fast?
Det är synd att de dopar sig, okej det kan vi hålla med om. Men bryter man mot gällande bestämmelser och åker fast så är det såklart bara positivt. Då fungerar systemet någorlunda åtminstone. Vad jag kan tycka är lite synd i det läget är att man inte riskerar så mycket med en avstängning. Jag tycker som David Holmberg från Öjebyn att det borde vara livstids avstängning, gäller både styrkelyft och tyngdlyft.
|
Tror du ärligt talat att det finns ett faktaförhållande här som jag inte förstår?
Så sen när Holmberg har stängt av 90% av lyftarna, vad händer då? Jo antingen startar en stor del av de avstängda lyftarna ett eget och mycket större förbund eller så byter dom till något som redan finns. När det är SÅ pass många som dopar sig som det är nu på högsta nivån så räcker det inte med att hytta med ordförandeklubban i RF eller IPF.
Det blir som med kroppsbyggningen i sverige där man heller aldrig testar. Inte för att man inte kan utan för att det skulle bli absurt att stänga av 95% av alla deltagare och alla SKKF-kostymer skulle ha vänt sina sista papper och burit sina sista pärmar.
Jag vet inte vad man ska göra.