Försöker att gå ner i vikt genom att äta rätt samt att träna mycket. MEn icke att jag går nåt i kg.
Tänkte att om jag skriver här vad jag äter och hur och vad jag tränar så kanske ni kan komma med lite tips.
Mat:
Frukost: en tallrik med havregrynsgröt (fiberberikad) samt lite lågsockrad körsbärssås (många körsbär i)
En halv macka med magert pålägg.
En kopp kaffe med mjölk ca 0,5 Liter. Samt ett par dl vatten.
Middag.
Brukar ta viktväktarna snabb mikromat (rätten innehåller ca 240-310 kcal per portion) så jag tyvärr inte hinner laga mat själv. Ca 0,5 liter vatten samt en stor morot till efterätt.
Mellanmål:
En fullkornsmacka med messmör (lättvariant). Mackan är ganska så stor ca 2 dm lång och 1 dm bred.
Kvällsmat.
Ibland lagad middag med fettsnåla produkter alt 2 mackor med magert pålägg och te att dricka ca 0,5 liter.
Kväll:
1 st äpple och vatten att dricka.
Träning:
Går ca 5 km varje morgon med min son i barnvagnen. Går i mycket rask takt med långa kliv (typ powerwalk). Varannan dag brukar jag jobba ännu lite hårdare genom att gå i snabb takt i 100 meter och sen gå i samma takt med med myckre längre steg i 100 meter. Blir andfådd samt svettas massor när jag går. Vägen där jag går är inte plan utan går hela tiden upp eller ner.
Sen gör jag 100 situps när jag kommer hem
Reten av dan håller jag igång nästan hela tiden, har en mycket vild 1 åring att hålla koll på så det blir ingen vila.
På eftermiddagen brukar vi gå en promenad till på ca 2 km i rask takt.
Efter kvällsmaten så brukar vi gå ut och leka, alt gå en promenad alt träna mina hästar.
Så här ser min dag ut.
Gör detta mån till fre förrutom fredag kväll då vi brukar äta pizza på kvällen.
Lördag tillåter jag mig äta vad jag vill även godis och jag tränar inte, bara nån promenad samt klipper gräset( ca 5000kvm). Söndag är ungefär samma som lördagen.
Skulle bli jätteglad om ni ville komma med lite tips och råd!