2006-08-25, 22:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Deff - frukost
Tja.
Börjar en deff om ca: 1 månad. Har en fråga angående hur jag ska lägga upp min frukost. Här kommer ett par alternativ.
1)
1st Proteindrink
1dl Havre
2)
3st ägg
2-3st skinkskivor (vanliga skinkskivor, pålägg)
1dl havre.
OBS!
Kommer dricka 2st proteindrinkar till under dagen också.
Ge gärna tips och förslag, men keso eller kesella klarar jag inte av att äta tyvärr, så det behöver ni inte tipsa om.
|
|
|
2006-08-25, 22:50
|
|
Registered User
|
Jävla edit time.
Givetvis kommer jag äta ordentliga måltider utöver frukosten och proteindrinkarna, bäst att tillägga det så folk inte tror jag ska deffa på proteindrinkar
|
|
|
2006-08-25, 22:57
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Bästa deff-frukosten i mitt tycke är en jävla massa havregrynsgröt och till det en proteindrink. Givetvis åt jag (när jag deffade) havregrynsgröten som den var, utan mjölk till  För att dra in på kalorierna och ändå kunna bli RIKTIGT mätt. För det blir man lätt på 3,5 portioner havregrynsgröt!
Annan bra deffmat är POTATIS!
Mitt tips till dig är 300 g potatis som du steker i ugnen och till det steker du lövbiff. Trycker du i dig 300 g potatis och 300 g lövbiff är det i runda slängar ca 550 kcal och minst 60 g protein! Blir du inte mätt på det heter du Michelingubben!
|
|
|
2006-08-25, 23:18
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Gröt med lightlingonsylt och dryck på långsamt protte skulle jag satsa på. Om du bara sitter på vassle skulle i alla fall jag ta äggen och skinkan till, dock. Sen är det bara att hoppas att man har mage för gröt. Själv är jag dödsless på gröten nu då jag ätit i kanske sex månader mer eller mindre varje morgon.
|
2006-08-25, 23:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av cardio
Bästa deff-frukosten i mitt tycke är en jävla massa havregrynsgröt och till det en proteindrink. Givetvis åt jag (när jag deffade) havregrynsgröten som den var, utan mjölk till  För att dra in på kalorierna och ändå kunna bli RIKTIGT mätt. För det blir man lätt på 3,5 portioner havregrynsgröt!
|
Tänker dra ned mitt kolhydratintag till 50% första 4-5 dagarna, sen dra upp till 75%, de summorna kommer jag upp i utan att behöva tokäta havre på morgonen, därför tänker jag bara ligga på 1dl havre varje morgon.
Citat:
Annan bra deffmat är POTATIS!
Mitt tips till dig är 300 g potatis som du steker i ugnen och till det steker du lövbiff. Trycker du i dig 300 g potatis och 300 g lövbiff är det i runda slängar ca 550 kcal och minst 60 g protein! Blir du inte mätt på det heter du Michelingubben!
|
Det var frukost vi talade om, jag tänker inte äta potatis och lövbiff till frukost.
Nordenator Tack för tipset, blir nog kasein + havre tror jag.
ps. om någon har fler tips så posta på
|
|
|
2006-08-26, 01:52
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av stenis
Tänker dra ned mitt kolhydratintag till 50% första 4-5 dagarna, sen dra upp till 75%, de summorna kommer jag upp i utan att behöva tokäta havre på morgonen, därför tänker jag bara ligga på 1dl havre varje morgon.
|
Ok, varför dra ner så på kolhydraterna? Du ska ju orka träna å
Citat:
Ursprungligen postat av stenis
Det var frukost vi talade om, jag tänker inte äta potatis och lövbiff till frukost.
|
Varför inte? Inge fel på det.. Bra mat är alltid bra mat. I USA äter många bacon och ägg till frukost, tycker du det är mer frukost än lövbiff och potatis?
Var inte så negativ vettja!
|
|
|
2006-08-26, 05:22
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Det finns inga speciella "deffrukostar". Det är samma sak som alltid; en välbalanserad måltid.
|
|
|
2006-08-26, 08:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Gröt med lightlingonsylt och dryck på långsamt protte skulle jag satsa på. Om du bara sitter på vassle skulle i alla fall jag ta äggen och skinkan till, dock. Sen är det bara att hoppas att man har mage för gröt. Själv är jag dödsless på gröten nu då jag ätit i kanske sex månader mer eller mindre varje morgon.
|
Jag har för mig att jag har läst innan att det skulle vara mer "optimalt" med vassle till frukosten, för att snabbt återställa proteinbalansen efter nattens långa fasta. Har jag missuppfattat det hela? Spelar typen av protein jag intar inte så stor roll?
|
|
|
2006-08-26, 08:24
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av martynj
Spelar typen av protein jag intar inte så stor roll?
|
Det gör det inte.
|
|
|
2006-08-26, 10:05
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av martynj
Jag har för mig att jag har läst innan att det skulle vara mer "optimalt" med vassle till frukosten, för att snabbt återställa proteinbalansen efter nattens långa fasta. Har jag missuppfattat det hela? Spelar typen av protein jag intar inte så stor roll?
|
Förutsatt att man har natten som en lång fasta.
Jag tycker det skulle kännas ytterst dumt att bry sig riktigt mycket om kosten 2/3 av dygnet för att skita i 1/3. Jag brukar i alla fall sätta i mig lite föda/protte precis innan läggdags.
|
2006-08-26, 10:06
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
under min deff så åt jag alltid en rejäl frukost med minst 100g kolhydrater i. havregrynsgröt äpplemos och en proteindrink var standarden..
Körde kolhydraterna till frukost och efter träningen. undvek dem resten av tiden, självklart fick jag i mig en hel del ändå från grönsaker och dyl.
detta körde jag endast under de hårdaste sista veckorna..
|
|
2006-08-26, 16:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Förutsatt att man har natten som en lång fasta.
Jag tycker det skulle kännas ytterst dumt att bry sig riktigt mycket om kosten 2/3 av dygnet för att skita i 1/3. Jag brukar i alla fall sätta i mig lite föda/protte precis innan läggdags.
|
Jo, men jag äter alltid kvällsmål ca. 30min innan läggdags. Däremot så sover jag ju 8 timmar så det blir ju upp emot 9 timmar utan mat ibland, det var därför jag undrade.
Men det spelar alltså ingen roll. Då fortsätter jag med keso på gröten istället för att komplettera med en proteindrink.
|
|
|
2006-08-28, 02:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Ok, varför dra ner så på kolhydraterna? Du ska ju orka träna å
|
Givetvis, därför ligger man på ett högre kolhydratintag vid frukost och efter träning vid 75%. Första 4-5 dagarna ligger jag på så lågt som 50% för att kroppen klarar av att hålla energin igång fullt under de dagaran trots de låga intaget av kolhydrat, efter 3-5 dagar brukar energin trappas ned, då ökar jag till 75% för att återfå energin.
Citat:
Varför inte? Inge fel på det.. Bra mat är alltid bra mat. I USA äter många bacon och ägg till frukost, tycker du det är mer frukost än lövbiff och potatis?
Var inte så negativ vettja!
|
Jag är absolut inte negativ, men jag har inte mage samt aptit på morgonen så jag klarar av en måltid bestående av potatis och lövbiff.
ps. Nej jag tycker inte bacon och ägg är mer frukost än potatis och lövbiff, vad har det med saken att göra?
|
|
|
2006-08-28, 07:45
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
äter själv en frukost som jag då tycker är smaskens.
1 proteindrink med 50g musslie i
Polar extreme båda skivorna med antingen ost+skinka eller jordnötssmör
+4 koppar kaffe
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:02.
|

|