Som ni säkert vet så har getingarna invaderat vårt avlånga land på ett helt nytt plan i år. Där man vanligtvis ser ett par av dom surra runt finns idag organiserade grupper av de små gul-svarta marodörerna. Där vi vanligen förväntar oss lekande små barn och icke alltför blyga solbadare finner vi istället panikslagna, gråtande femåringar, allergisvällda flickor som i panik letar efter kortisonkrämer i strandväskan.
I for one had enough! I for one ain't gonna take this shit no more!
När min getingrädde bror ylande springer från sin eftergymmet mat har droppen runnit över.
Nu vädjar jag till er bröder och systrar på brädan att pröva min nya "send em a message" metod!
Fånga in en geting i lämplig behållare och dra med fanskapet in till en försluten "kammare" (toaletten går bra). Väl förebered med diverse redskap spänner du fast den lilla krabatten och går lös med de värsta medeltidstortyren du kan musta upp ur din fantasi. Var beredd med livsuppphållande medel ifall din vrede skulle tippa över och fången skulle få för sig att fly "till den andra sidan".
Efter 15 minuter "prat under lampan" släpper du fanskapet till sina med meddelandet att om dom jävlarna stör oss oskyldiga homo sapiens igen så tar vi till med liknande upplevelser för hela släktet! Få dom att förstå att nog är banimej nog!
Min balkong har varit geting fri i veckor nu

Ibland kan man skymta ett par en bit ifrån, surrande och viskande på avstånd motar dom nickar mot min balkong med avskyvärda och rädda miner försvinner dom strax därifrån.
Jag har officiellt förklarat krig mot de små asen! Let em come... ah ain't afraid to go all the way again!
The message has been sent!!