Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-19, 21:53   #1
Krille 87
Registered User

Krille 87s avatar

Reg.datum: Feb 2005
Er mest romantiska middag !?

Så, upp till bevis här för alla charmörer på detta bräde !! Er mest romantiska middag ni har lagat för någon annan person !!
Gammal 2006-08-19, 22:02   #2
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Krille 87
Så, upp till bevis här för alla charmörer på detta bräde !! Er mest romantiska middag ni har lagat för någon annan person !!
Fonduegryta (uttalas fångdy och inte fondy som alla envisas med att säga) är faktiskt specialaren. Antingen köttfondue, givetvis i olja (buljong är att häda) med rött vin, eller så Schweizisk ostfondue med vitt vin och kirsch (snaps) till. Den sistnämnda kan vara farlig om det är en date eller så, kirschen slår rätt hårt

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-19, 22:03   #3
TCOG
.

TCOGs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Proteindrink. (jag är hallick)
TCOG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-19, 22:07   #4
Krille 87
Registered User

Krille 87s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Fonduegryta (uttalas fångdy och inte fondy som alla envisas med att säga) är faktiskt specialaren. Antingen köttfondue, givetvis i olja (buljong är att häda) med rött vin, eller så Schweizisk ostfondue med vitt vin och kirsch (snaps) till. Den sistnämnda kan vara farlig om det är en date eller så, kirschen slår rätt hårt
Heeey lo, fancy dude .. Keep em coming!
Gammal 2006-08-19, 22:08   #5
Krille 87
Registered User

Krille 87s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av TCOG
Proteindrink. (jag är hallick)
Sicken gubbe !!
Gammal 2006-08-19, 22:20   #6
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Eller så kan date:en få salmonella ... (been there, done that; dock var det hos en kompis, så jag vet inte om det funkar som raggningsknep eller inte).
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-19, 22:23   #7
hum
wohoo kl 00.00!

hums avatar

Reg.datum: Jul 2003
Jag är väl ingen direkt matromantiker, men brukade med en tidigare flickvän gemensamt tillaga diverse konstigheter som såg bättre ut än vad de smakade.
hum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-20, 16:25   #8
mmartin
En hel restaurangvärld under samma tak

Reg.datum: Sep 2004
enkelt!!

en middag på restaurang för ca en månad sedan i Nessebar, den gamla otroligt fina staden i närheten av sunny beach i bulgarien. Restaurangen ligger på en klippa precis intill havet i mkt mysig stämning. Var mkt mkt trevligt
mmartin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-20, 16:29   #9
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
En halv special på närmsta korvmoj?

Ne men, alla romatiska middagar jag haft med pojkar har vi tillagat tillsammans
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-20, 16:32   #10
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mela

fan jag träffar bara "mammas flicka" hela tiden, som knappt kan koka pasta... det är fan bristvara på tjejer som inte äter ute varje kväll.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-20, 16:38   #11
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Är väl nog då jag och mitt ex firade en månad, och av någon anledning så kände jag att "Tja..bara en månad... Inte mycket... Men det är värt att göra något speciellt med tanke på hur mycket som har hänt sen vi blev ihop" (Ja, den månaden var nog bland de värsta i mitt liv, men mitt ex var en så stor del till att jag klarade mig igenom det så bra som jag gjorde, och ville verkligen visa det på något sätt)

Så vad gör man... Jo, jag visste att hon hade något för numret '3', allting skulle vara tre och det blev rätt roligt ibland, så på morgonen kommer ett blombud med tre röda rosor till henne, samt tre kort i dem där det stod något vackert.
Senare, vilket faktiskt blev klockan tre utan att jag tänkte på det, men hon trodde att jag jävlades med henne ytterligare ..Så gick vi runt på stan och helt plötsligt stannar jag henne och berättar om att jag och min polare hade tyckt den platsen var riktigt bra för ett utegym. Hon skrattar och säger "Jaså?" och hon vet hur mycket jag äter när jag tränar så jag tillägger "Jadå, och du vet vad man kan äta efter träningen då väl?" och vänder henne om några grader och visar henne den bästa asiatiska resturangen i stan, där jag beställt bord och hennes favoriträtt, friterad bläckfisk.

Detta följdes av några fina saker då vi senare gick längs stranden, men det var middagen i alla fall
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-20, 16:39   #12
Diana
Källargymdelägare

Dianas avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mela

mee too.

ingredienserna är oviktigare, och oftast är man mätt innan middan är klar (icke sexuellt!! .....dessert-smetbunken ffs
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-21, 10:34   #13
AngelLove
Registered User

AngelLoves avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mmartin
enkelt!!

en middag på restaurang för ca en månad sedan i Nessebar, den gamla otroligt fina staden i närheten av sunny beach i bulgarien. Restaurangen ligger på en klippa precis intill havet i mkt mysig stämning. Var mkt mkt trevligt
Hehe... där har jag nog käkat för något år sedan..

On Topic:
Vet inte, det är inte så svårt att slänga ihop något direkt...
Menar, köp några tonfiskfiler, marinera dem en timme, igång med grillen och grilla dem. Servera med grillade grönsaksspett, potatisgratäng och lite sallad och ett glas vin. Tar inte vidare lång stund och är grymt gott.

Xbox Live Gamer Tag: GwDorai
AngelLove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-21, 10:41   #14
myggan
mot 100 pannor

myggans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Är väl nog då jag och mitt ex firade en månad, och av någon anledning så kände jag att "Tja..bara en månad... Inte mycket... Men det är värt att göra något speciellt med tanke på hur mycket som har hänt sen vi blev ihop" (Ja, den månaden var nog bland de värsta i mitt liv, men mitt ex var en så stor del till att jag klarade mig igenom det så bra som jag gjorde, och ville verkligen visa det på något sätt)

Så vad gör man... Jo, jag visste att hon hade något för numret '3', allting skulle vara tre och det blev rätt roligt ibland, så på morgonen kommer ett blombud med tre röda rosor till henne, samt tre kort i dem där det stod något vackert.
Senare, vilket faktiskt blev klockan tre utan att jag tänkte på det, men hon trodde att jag jävlades med henne ytterligare ..Så gick vi runt på stan och helt plötsligt stannar jag henne och berättar om att jag och min polare hade tyckt den platsen var riktigt bra för ett utegym. Hon skrattar och säger "Jaså?" och hon vet hur mycket jag äter när jag tränar så jag tillägger "Jadå, och du vet vad man kan äta efter träningen då väl?" och vänder henne om några grader och visar henne den bästa asiatiska resturangen i stan, där jag beställt bord och hennes favoriträtt, friterad bläckfisk.

Detta följdes av några fina saker då vi senare gick längs stranden, men det var middagen i alla fall
Tvingade du henne att äta 3 bläckfiskar ?
myggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-21, 10:47   #15
Pez
Curl til you hurl!

Pezs avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
..Fonduegryta (uttalas fångdy och inte fondy som alla envisas med att säga) ..
*antecknar*
"Märka ord." Check.
Tips på andra knep för att göra det mer romantiskt?
Kanske påtala det olämpliga i kvällens dates grad av urringning, att hennes tänder går åt det gulare hållet, fråga om politisk övertygelse eller bara prata om husdjur man fått lov att avliva för att dom kissade på mattan en gång?
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:38.