en kille på gymmet där jag tränar luktar något så fruktansvärt illa så folk skyr honom när han kommer. är det fullt på gymmet och han är där är det packat överallt men runt honom är det en tom cirkel på 2 meters radie.
problemet är att han är en sådan där kille som går till gymmet för att lära känna folk och på mitt gym känner många varandra. gymmet är ju lite av en sådan där slapp oformell social träffpunkt där det inte är särskilt konstigt att börja småprata med personen i maskinen bredvid. ibland ser man honom utanför spinningrummet tillsammans med de andra. då har han varit inne och värmt upp på gymmet innan och luktar skit rent ut sagt när han går ut. jag gick förbi den trånga korridoren där de står och väntar och killen står nästan i mitten och håller låda. fy fan vilken stank! typ som sur filmmjölk utblandat med frän jävla amoniak!folket runtomkring kan inte gärna gå därifrån för planlösningen är inte sådan. man ser nästan hur de är på väg att spy.
han verkar inte själv uppfatta att han luktar sopptunna. vad gör man? går det överhuvudtaget att säga till om något sådant? det känns lite tabu, men samtidigt pajjade han nästan hela mitt fredagspass då han konstant befann sig i samma rum som jag tränade armar. känner inte folk att de luktar illa? inte ens när de stinker av bara helvete?
Man tar det med personalen och är de proffsiga ger de killen en tillsägelse. Blir det ingen bättring bör han rimligtvis stängas av om gymägaren har något vett i huvudet.
Jag har personligen stängt av folk som vägrar tvätta sina kläder och har den där härliga doften som sätts igång när en vecka gammal intorkad svett värms upp. Men som sagt, först ett par tillsägelser.
Men det var då fan vad konflikträdda alla är då? Ett helt gym fullt med folk, och inte en endaste har nötter nog att tala om för killen att han stinker?
Det stämmer nog att folk tränar för att bota sitt dåliga självförtoende