Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-24, 22:08   #1
Salltun
TurkBulkaren

Reg.datum: May 2005
Konspirationsteori-filmer

Vad finns det för bra sådana? Exempelvis om 11 september.. men går bra med annat också.
Salltun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 22:14   #2
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
http://video.google.com/videoplay?do...24140588760933

vet de sjutton om man klassar den som en konspirationteori, men intressant som bara den!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 22:15   #3
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
JFK

lite för lång och dryg för min smak,men gillar man konspirations filmer så är det ett givet val.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 22:29   #4
Simon.
Admin

Simon.s avatar

Reg.datum: Jul 2004
ah, me like, dokumentärer och konspirationsteorier

Här är en:
The Secret NASA Transmissions - The Smoking Gun (2004)

"This is very hard to comment on, because it is unlike anything I've ever seen. In Martyn Stubbs own words: "everyone should see this and make up their own minds".

Instead of making a poor explanation of inexplicable photo, it is simply presented as it is. Stubbs explains how and why he gathered the amount of photage he did, but, wisely, does not venture out on any explanation of what it may be.

All I want to communicate through this short summary is: watch this documentary if you have the chance (or even if you don't have the obvious chance, but actually have to make a slight effort), 'cause it's really too important not to."

IN FLAMES WE TRUST
Simon. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 22:30   #5
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Reg.datum: Jan 2002
SVT-filmen Konspiration58

http://www.konspiration58.com/default.php

allan

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 22:37   #6
Simon.
Admin

Simon.s avatar

En annan:
Did We Land on the Moon?

IN FLAMES WE TRUST
Gammal 2006-07-24, 23:05   #7
jakke
Registered User

Reg.datum: Aug 2002
911 - Loose Change 2nd Edition
jakke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 23:13   #8
trasan
Banned

trasans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Allvarligt har man sett filmerna om 911 så förstår man att USA ligger bakom krascherna. Ja jag är allvarlig! Finns så sjukt mycket bevis så d e fan inte sant,

De starkaste bevisen är nog tex att man aldrig fått se planet eller människorna lr whatsoever från det planet som landade på nåt fält.

Hålet i pentagon e waay för litet för ett boeing.
Motorerna som hittades utanför pentagon stämde inte med planet
Vingarna på planet som kraschade i Pentagon gjorde ingen skada på huset.. osv osv osv .........

SE FILMJÄVELN!
trasan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 23:26   #9
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av trasan
Allvarligt har man sett filmerna om 911 så förstår man att USA ligger bakom krascherna. Ja jag är allvarlig! Finns så sjukt mycket bevis så d e fan inte sant,

De starkaste bevisen är nog tex att man aldrig fått se planet eller människorna lr whatsoever från det planet som landade på nåt fält.

Vingarna på planet som kraschade i Pentagon gjorde ingen skada på huset.. osv osv osv .........

SE FILMJÄVELN!
Du gör mig fan mörkrädd.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 23:28   #10
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Finns en del om förintelsen på http://www.sannhistoria.org/
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 23:57   #11
Simon.
Admin

Simon.s avatar

Citat:

SE FILMJÄVELN!
En av grejorna som gör att teorin spricker är alla mobilsamtal som passagerarna ringde till sina anhöriga en stund innan planet störtade och innan dom anföll kaparna. I filmen hävdar dom att USA har datorer som kan fejka rösterna så att deras egna anhöriga inte hör skillnad.
Men då måste dom även tagit reda på personliga fakta om alla passagerare m.m så att dom kan svara på personliga frågor som dom kan få under samtalet. Nope, det håller inte.

IN FLAMES WE TRUST
Gammal 2006-07-25, 00:21   #12
Dissector
Steve is teh shit!

Dissectors avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:

SE FILMJÄVELN!
Men du måste väl förstå att filmmakare kryddar med lite osanning här och där för att få det tätt? Titta på Konspiration 58-filmen också. Du skulle säkert bli övertygad, tills du får förklarat för dig att hela filmen är en bluff för att visa hur lätt man framställer saker som annat än vad det är. Hur vet du att motorerna inte var från det planet som de säger ha krashat i pentagon? För filmmakarna sa det?

EDIT: Har sett Loose Change ja, och visst blir man konfunderad, och tror man att allt dom säger är sanning så är det klart att det är övertygande. Gäller dock att inte lita på alla bara för att de finns på internet.
Dissector är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-25, 00:58   #13
trasan
Banned

trasans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Dissector
Men du måste väl förstå att filmmakare kryddar med lite osanning här och där för att få det tätt? Titta på Konspiration 58-filmen också. Du skulle säkert bli övertygad, tills du får förklarat för dig att hela filmen är en bluff för att visa hur lätt man framställer saker som annat än vad det är. Hur vet du att motorerna inte var från det planet som de säger ha krashat i pentagon? För filmmakarna sa det?

EDIT: Har sett Loose Change ja, och visst blir man konfunderad, och tror man att allt dom säger är sanning så är det klart att det är övertygande. Gäller dock att inte lita på alla bara för att de finns på internet.

Nej och det vet jag. Men jag har sett bilder och bilder både från nätet och TV helt oberoende den där konspirationsfilmen! Ja jag vet att de kan han kryddat mycket i den där filmen oxå men jag står fast vid vad jag sa innan.
trasan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-25, 03:04   #14
Dissector
Steve is teh shit!

Dissectors avatar

Citat:
Nej och det vet jag. Men jag har sett bilder och bilder både från nätet och TV helt oberoende den där konspirationsfilmen! Ja jag vet att de kan han kryddat mycket i den där filmen oxå men jag står fast vid vad jag sa innan.
Det får du naturligtvis göra, och jag vore korkad om jag idiotförklarade dig för det, eftersom jag inte vet mer än alla andra som sitter hemma och ser allt 600 mil från plats. Däremot tror jag själv inte på det alls. Jag skulle förmodligen kunna göra en sån där film med några kompisar och lite kontakter, vilket gör att enligt mig ögon bör ses på med ytterst kritiska ögon. Sedan kan jag ju också se en jetmotor bäras ut från pentagon, men inte kan jag avgöra vad den kommer ifrån för plan, eller hur en byggnad alltid måste se ut när ett flygplan kört in i den, eller att en byggnad inte kan rasa på just det sättet efter en flygplanskrash.

Men allt är ju såklart en fråga om vem man litar på.
Gammal 2006-07-25, 03:09   #15
Dissector
Steve is teh shit!

Dissectors avatar

Skriver som en kratta. Ska givetvis stå:
"vilket gör att den enligt mig bör..." i slutet på rad två.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:38.