Du blir mycket mer berusad om du kombinerar alkohol med (receptfria) värktabletter; i orginal skall det väl vara magnecyl tror jag, men alvedon förekommer också (vad jag vet är det enda du får en sur mage och en ansträngd lever).
Du blir mycket mer berusad om du kombinerar alkohol med (receptfria) värktabletter; i orginal skall det väl vara magnecyl tror jag, men alvedon förekommer också (vad jag vet är det enda du får en sur mage och en ansträngd lever).
Vanligen rör väl diskussionen värktabletter som komplement till centralstimulantia?
Vanligen rör väl diskussionen värktabletter som komplement till centralstimulantia?
Ingen aning; jag kan ju säga att i de sammanhang där jag hört detta är det högst tveksamt om någon inblandad har ordet "centralstimulantia" på repertoaren överhuvudtaget.
(en light-variant är dock magnecyl + coca cola, och det torde väl syfta på kombinationen värktablett + koffein)
Ingen aning; jag kan ju säga att i de sammanhang där jag hört detta är det högst tveksamt om någon inblandad har ordet "centralstimulantia" på repertoaren överhuvudtaget.
(en light-variant är dock magnecyl + coca cola, och det torde väl syfta på kombinationen värktablett + koffein)
Det är ett underforum på flashback som heter centralstimulantia, det har gjort det ovanligt vanligt att kunna bland pick och pack om man kan skriva så.
Höjer rent sprit blodsockernivåerna mer än vad cider gör?
(En polare med diabetes har fått rådet att inte dricka ren sprit, utan enbart dricka cider)
Är det ett påstående om en myt eller en fråga ?
Så här skrev jag på ett annat ställe:
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker
Notera att diabetiker har svårare att reglera blodsockret när de dricker sprit. Akoholen stör frisättningen av glukos från leverglykogenet och en diabetiker kan få lågt blodsocker och insulinkoma vid berusning
Diabetiker brukar vilja äta och dricka alkohol samtidigt för att hålla blodsockret upp när de dricker. Jag tror det är en smartare lösning än att bara dricka sötsliskig alkohol för att undvika sjukhusets akutmottagning.