Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-19, 08:59   #1
Tomten
Registered User

Tomtens avatar

Reg.datum: Feb 2002
Stora ben?

Är lite fundersam, försöker fundera ut vilka av mina muskler som växer mest :P

Har tränat i 15 månader nu, och mina ben är 66cm, anses det som en bra för den korta tid jag tränat? är 179cm lång. Har ingen aning hur grova ben jag hade när jag började, gissar på under 60cm(??)

Är inte direkt fet, även om jag har lite "extra" på magen, tror inte mkt har satt sig på benen eller på övriga delar av kroppen.

Väger 92kilo, kring 74 när jag började träna.

Får nästan känslan att mina ben är den enda muskelgrupp som verkligen växer :blah:
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 11:39   #2
Gurra_1982
Guest

De e klart en hel del fett om du gått upp från 74 till 92 på 15 månader. Såvida du inte tar några steroider. Jag skulle tippa på att det till mestadels är fett.
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 11:43   #3
Tomten
Registered User

Tomtens avatar

Skulle kanske gissa på tolv kilo.

Har svårt att tro att jag inte skulle vara hyffsat deffad om jag gick ner tolv kilo.

Det jag försökte poängtera är väl att mkt av fettet sitter på magen, eller ser då ut att göra det.

6 kilo muskler på 15 månader, första träningsåret, tror jag inte är en omöjlighet. Speciellt då jag hade så väldigt lite när jag började träna
Gammal 2002-12-19, 12:00   #4
Gurra_1982
Guest

nej det är absolut int en omöjlighet. men däremot 18 kg du gått upp blir nog svårt utan steroider. Jag har själv en stor utveckling av benen då jag tränar så det är nog inte heller så dumt tänkt.
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 15:44   #5
spinkoo
Guest

Citat:
Originally posted by Gurra_1982
De e klart en hel del fett om du gått upp från 74 till 92 på 15 månader. Såvida du inte tar några steroider. Jag skulle tippa på att det till mestadels är fett.
Du har fel...:blah:

~60------> 77?

Inga steriodier...började på gym i februari, innan dess en månads hemma träning och två månaders inkörning på ett annat gym. 55 innan all träning alls. Jag har en teori om att jag åt för lite när jag var "ung" och att kroppen återhämtar sig nu. Tror de händer de flesta....

Givetvis en del fett men inte nämnvärt
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 16:54   #6
Gurra_1982
Guest

~60------> 77?

nu får du nog förklara dig vad står de siffrorna för?

Jag har då en annan teori för dig det är att ditt förbränningssystem inte fungerar lika bra som när du var ung. Äter du mer än för vad du gör av med går du upp i vikt!Givetvis har du oxå gått upp en del muskler men om du nu väger 77 eller vad det ovan står för har du nog säkerligen gått upp massvis i fett. Från 55 till 77 sedan februari. Om det vore muskler skulle det ioförsig kunna vara ett världsrekord! Kontakta Guiness boken vet ja.
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 17:11   #7
spinkoo
Guest

Jag sa inte att jag vägde 55 i februari för det första. ~60 betyder att jag vägde kring 60 kilo, 59-61 kilo nånstans. NEJ jag har samma form (defintion) som när jag började för jag var rackans slät!! Alltså inte MASSA fett som du säger...

60--->77? betyder att från februari så gick jag från ungefär 60 och nu väger jag ungefär 77 (tror jag) ska väga mig idag..;D

Jag äter mycket och det är därför jag lyckast gå upp. Jag e fortfarande ung ska du veta, även om man börjar bli småsenil såhär på sena 17år s kanten

*ringde guiness...dem skrattade åt mig tyvärr
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 17:22   #8
Tomten
Registered User

Tomtens avatar

O jag har fortfarande inte ens varit nära att få svar på min fråga
Gammal 2002-12-19, 17:26   #9
Gurra_1982
Guest

KUl för dig kan du inte skicka en före och en efter bild då?

Om det du säger stämmer kan du kanske ställa upp i Mr Olympia om ca 2-3 år. Fantastiskt!
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 17:28   #10
spinkoo
Guest

Re: Stora ben?

Citat:
Originally posted by Tomten

Har tränat i 15 månader nu, och mina ben är 66cm, anses det som en bra för den korta tid jag tränat? är 179cm lång. Har ingen aning hur grova ben jag hade när jag började, gissar på under 60cm(??)
Det är riktigt bra ~60cm------>66cm är grymma grejer!!!
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 17:29   #11
spinkoo
Guest

Citat:
Originally posted by Gurra_1982
KUl för dig kan du inte skicka en före och en efter bild då?

Om det du säger stämmer kan du kanske ställa upp i Mr Olympia om ca 2-3 år. Fantastiskt!
Till mig???

Jag tror knappast att jag kommer gå upp i samma takt i framtiden, men det känns kul att du stöttar mig:loveyou:
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 17:46   #12
matrix
Erfaren Medlem

Reg.datum: Apr 2002
E väl inte så konstigt att man ökar mycket de första åren man tränar. Själv har jag ökat från ca 58 kg till 73 kg på drygt ett år. Och då har jag knappt tränat under sommaren och stora delar av hösten.
matrix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 17:47   #13
Gurra_1982
Guest

Här på forumet kanske?

Det jag försöker få fram till dig är att det är ganska omöjligt att öka 17 kg muskler på så kort tid! Ja det går mycket fortare i början men så fort kan jag tala om för dig det går de inte! Arnold lade på sig ca 35 kg muskler under sina 12-13 år som BB han hade ju ett och annat otilåtet i kylskåpet. Om du nu gått upp ca 17 på ca 10 månader. Klarar du av honom med god marginal utan de förbjudna godsakerna på 12-13 år. Även om det inte går lika fort senare så kommer du iallafall klara det lätt! Du måste vara ett genetiskt under!

Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 17:54   #14
Niclaaas
Guest

ni kanske har lust att veta att allt man går upp inte är fett eller muskler. det mesta är vätska
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 18:03   #15
spinkoo
Guest

Gurra vill du bli min coach till mr olympia. Aldrig har någon trott så höga tankar om mig, jag är rörd och vill gjärna ta del av mer expertis:loveyou: :loveyou: :loveyou:
  Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.