2006-06-21, 08:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Säg nått smart.
Spinnoff till "skriv vad som helst"-tråden....
Folk på kolozzeum kan säkert Jättemycket tillsammans.
Skriv ner nått riktigt smart så vi tillsammans lär oss mycket mer.
inget skitsnack. damnit!!!11!!!1!
All kunskap mellan himmel och helvete är tillåtet.
|
|
|
2006-06-21, 09:01
|
|
Banned
Reg.datum: Nov 2003
|
Jag vet en smart grej.
När du går upp på morgon och skall duscha, sätt då in gröten i micron MEDANS du duschar, det spar man några minuter på.
|
|
|
2006-06-21, 09:03
|
|
Registrerad Användare
Reg.datum: Aug 2005
|
E=mc²
|
|
|
2006-06-21, 09:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av hobbitar
Jag vet en smart grej.
När du går upp på morgon och skall duscha, sätt då in gröten i micron MEDANS du duschar, det spar man några minuter på.
|
jag tror inte på den teorin i praktiken, säg ifall du skulle ha ställt klockan några sekunder längre än gröten är klar, så är det bara att ta fram disktrasan och rengöra mikron när du kommit ur duschen...
|
|
|
2006-06-21, 09:08
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2004
|
Om du tappar en kniv,försök inte fånga den.
|
|
|
2006-06-21, 09:09
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fettecke
jag tror inte på den teorin i praktiken, säg ifall du skulle ha ställt klockan några sekunder längre än gröten är klar, så är det bara att ta fram disktrasan och rengöra mikron när du kommit ur duschen... 
|
Är man smart så vet man dels hur lång tid gröten tar i micron och dels har man en tillräckligt stor skål om man skulle råka få några havregryn som inte beter sig som de vanliga.
|
|
2006-06-21, 09:10
|
|
Banned
|
Citat:
|
Men oftast vet man hur länge gröten skall vara inne. Jag praktiserar detta nästan varje morgon och det fungerar utmärkt. Det finns även lock man kan sätta över tallriken.
|
|
|
2006-06-21, 09:11
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2002
|
bryt ihop och gå vidare!
|
|
|
2006-06-21, 09:14
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Är man smart så vet man dels hur lång tid gröten tar i micron och dels har man en tillräckligt stor skål om man skulle råka få några havregryn som inte beter sig som de vanliga.
|
k*ken, jag gick i fällan
Genom att lära sig använda arrayer av olika slag inom programmering, så har man mycket vunnet. det mesta inom avancerad stränghantering blir mkt lättare iom att det går att lösa på ett vettigt sätt genom fler-dimensionella strängar.
även att visa data från en databas blir simplare, går snabbare genom att lägga datamängden i en array, och sedan stänga och Inte gå igenom datamängden från databasen i tex. ett recordset (ASP/VB)... detta funkar mkt bättre i äldre scriptspråk än nyare (.net tex) då det finns mkt bättre stöd för sådant.
|
|
|
2006-06-21, 09:16
|
|
Banned
|
Klipp er hos morsan, det blir billigare
Ta ej ut för många veckors semester under sommaren, spara till hösten/Vintern
|
|
|
2006-06-21, 09:17
|
|
Honorary Member.
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
All kunskap mellan himmel och helvete är tillåtet.
|
Kunskap är kanske inte direkt detsamma som smarthet, men jag fattar vad du menar ändå. Ja... låt mig se... Vad har jag för specialkunskaper?
Kunskap från Nina
Visste ni att det är relativt vanligt med bröstoperationer genom TUBA-metoden i USA? TUBA (Transumbilical Breast Augmentation) innebär att man för in implantaten genom naveln. Den största fördelen är att man slipper synliga ärr, och den största nackdelen är att blödningar blir något svårare att hantera.
|
|
|
2006-06-21, 09:20
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av hobbitar
Jag vet en smart grej.
|
Kan funka, dock är min nuvarande micro extremt irriterande då den aldrig slutar pipa när den är klar innan man öppnad luckan. Så jag skulle få panik i duschen då jag hör den hela tiden.
|
|
|
2006-06-21, 09:21
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Lukta och smaka på maten om den dragit över tiden. Lukar och smakar det OK kan du skita i bäst-före-datumet  .
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2006-06-21, 09:26
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Genom att lära sig använda arrayer av olika slag inom programmering, så har man mycket vunnet. det mesta inom avancerad stränghantering blir mkt lättare iom att det går att lösa på ett vettigt sätt genom fler-dimensionella strängar.
|
Exempel?
Citat:
även att visa data från en databas blir simplare, går snabbare genom att lägga datamängden i en array, och sedan stänga och Inte gå igenom datamängden från databasen i tex. ett recordset (ASP/VB)... detta funkar mkt bättre i äldre scriptspråk än nyare (.net tex) då det finns mkt bättre stöd för sådant.
|
Vad är det som gör att ett recordset skulle bli långsammare? Du hämtar väl ut samma data i båda fallen och väljer bara vad du skall lagra den eller vad menar du?
|
|
|
2006-06-21, 09:32
|
|
Registered User
|
ett recordset tar mer minne, och när du skall loopa genom hela recordsetet så drar det mer resurser än att läsa från en array.
exempel: en snutt ur ett onlinespel jag gjort.
PHP-kod:
arrGunDead(0,x) = Abs(Round(((arrWeaponInfo(1,0) - ((arrWeaponInfo(1,0) / 2) +1) * Rnd) + (arrWeaponInfo(1,0) / 2)) * arrInfo(0,x), 0)) 'Pistol
arrGunDead(1,x) = Abs(Round(((arrWeaponInfo(1,2) - ((arrWeaponInfo(1,2) / 2) +1) * Rnd) + (arrWeaponInfo(1,2) / 2)) * arrInfo(1,x), 0)) 'raketer
arrGunDead(2,x) = Abs(Round(((arrWeaponInfo(1,1) - ((arrWeaponInfo(1,1) / 2) +1) * Rnd) + (arrWeaponInfo(1,1) / 2)) * arrInfo(2,x), 0)) 'AK
arrGunDead(3,x) = Abs(Round(((arrWeaponInfo(1,3) - ((arrWeaponInfo(1,3) / 2) +1) * Rnd) + (arrWeaponInfo(1,3) / 2)) * arrInfo(3,x), 0)) 'C4
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:42.
|

|