Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-13, 18:06   #1
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Long time no seen....

Det var nästan två månader sedan jag loggade in på Kolozzeum senast. (Designen har blivit snyggare sedan dess måste jag säga!) Vet inte om någon kommer ihåg mig fortfarande; "minnet är bra men kort" brukar min mamma säga och jag tror att glömskan infinner sig ännu snabbare på ett internetforum.

Hur som haver - jag hade tidigare vanan att skriva långa, egocentrerade inlägg utan vidare allmänintresse och när jag idag fick ett plötsligt ryck att logga in på kolo så tänkte jag att jag kunde tillåta mig själv ett återfall.

I vintras åkte jag Vasaloppet och klarade därmed Klassikern, som varit mitt stora träningsmål (some of you might remember, jag känner iaf igen några användarnamn här fortfarande ). Strax innan drabbades jag dock av en långdragen skada (överansträngt+inflammerat muskelfäste i högerlårets baksida), som jag dragits med hela våren. Rehabträning, rehabträning, rehabträning... (ni hör hur kul det låter...), men jag bet ihop och körde på. När jag precis börjat springa korta pass igen - löpningen är ju min passion! - så kom dock nästa bakslag: jag fick plötsligt och oförklarligt mycket ont i ett knä, och smärtan ville inte gå över.

Då bröt jag ihop totalt. Detta var i slutet av april, och det kändes som om mitt liv rasade samman. Jag kunde verkligen inte träna längre. Jag orkade heller inte med den psykiska press/ångest som det innebär att träna skadad. "Kan jag göra den här övninger eller förvärrar jag något då?", "Vågar jag ta i så här mycket?", "Hur är det nu, får jag ont av det här eller inte?".

Jag bestämde mig för att det fick vara nog nu. Min kropp måste läka. Under tre tuffa gymnasieår har jag tränat hårt och pluggat hårt, och ovanpå det ätit alldeles för lite under lång tid.... Jag gjorde tre stora förändringar träningsmässigt: jag slutade skriva i min träningsdagbok (både här på kolozzeum och i mitt "avancerade" excel-dokument som jag använt i tre år. Jag älskar statistik men vet att jag blir lite manisk av alla siffror. De sporrar mig att träna mer och tuffare, vilket kanske inte är så bra alla gånger...), jag skippade alla planer på att tävla triathlon och jag tränar bara det jag känner för, när jag känner för det och aldrig hårdare än vad dagsformen tillåter.

Jag älskar träning och fysisk aktivitet, det gör jag verkligen, men någonstans bakom endorfinkickarna finns ju en annan värld. Jag började fundera över vad "normala" människor lägger all sin fritid på, och svaret är i många fall att de har ett socialt liv (klart underrepresenterat i min lilla bubbla där jag, min cykel och mina löparskor tagit störst plats). Medveten om att jag dessutom hade en av de (enligt ryktet) roligaste perioderna i livet framför mig - tiden innan studenten - vore det ju idiotiskt att inte ta tillvara på den.

Och det får man väl säga att jag har gjort. Massor av studentskivor som följdes av en underbar studentdag. Igår fick jag äntligen skrika mig hes på flaket som cirkulerade flera varv runt fontänen vid Sergels torg och irriterade säkert Cilia på hennes arbete .

Både knät och muskelfästet är nu så gott som läkta *peppar, peppar*. Jag tränar fortfarande som sagt, men inte alls i samma utsträckning och definitivt inte lika hårt som tidigare. Det känns bra, även om det är lite tråkigt att inte få göra en tävlingsstart i triathlon. Jag vill vara i så fin form som möjligt då, och någon gång i framtiden (kanske redan nästa sommar?) ska det definitivt bli av.

Om en dryg månad åker jag till England och stannar i cirkus ett år. Där ska jag arbeta som hästskötare, något som kommer bli extremt tufft på många sätt men också lärorikt och roligt *klyscha, klyscha, klyscha*. Jag ser i alla fall fram emot det.

Hoppas att ni har det braaa i värmen alla gulliga och mindre gulliga kolo-medlemmar där ute, ni ska egentligen inte sitta här och läsa mitt babbel. Ut och lek i solen med er; själv ska jag snart ut på en lugn och trivsam joggingtur .

Kramar från Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:07   #2
Herkulez
Banned

Reg.datum: Apr 2003
vem är du?
Herkulez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:10   #3
reinholdsson
Registered User

reinholdssons avatar

Reg.datum: Dec 2004
Lycka till med träningen och jobbet i England
reinholdsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:12   #4
Zakath
Ich bin Bananatastic!

Zakaths avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag kommer ihåg dig!
Känner igen mig själv i väldigt mycket av det du skriver, förutom att jag aldrig slutade med att spendera min tid här på Kolo.
Grattis till Vasaloppet och studenten!
Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:12   #5
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Du blev nämn ett antal gånger i trevligaste-tråden tror jag om du behöver en ego-boost så är det bara att söka lite på ditt namn, även någon som undrade var du tog vägen.

Ett träningsstopp verkade vara ett sunt beslut och hoppas du har det trevligt i England, även om Kolo faktiskt funkar där med.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:13   #6
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulez
vem är du?
En missanpassad snödriva utan självbevarelsedrift.

//K
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Gammal 2006-06-13, 18:13   #7
Mass-Tech
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!

Mass-Techs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Du är en snygg tjej, självklart att man kommer ihåg dig.

Min Cost Of Redemption
Jamie Eason Tribute
Jay Cutlers hemsida
Ronnie Colemans hemsida
Mass-Tech är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:14   #8
Herkulez
Banned

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
En missanpassad snödriva utan självbevarelsedrift.

//K
hhähä skojja bara lite med dig, welcome back =)
Herkulez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:15   #9
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002

Roligt att se dig igen!

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:19   #10
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du blev nämn ett antal gånger i trevligaste-tråden tror jag om du behöver en ego-boost så är det bara att söka lite på ditt namn, även någon som undrade var du tog vägen.

Ett träningsstopp verkade vara ett sunt beslut och hoppas du har det trevligt i England, även om Kolo faktiskt funkar där med.
Haha, som nybakad student har jag ego-boostat konstant de senaste dygnen men lite till kan nog inte skada. Ska kanske återupptäcka sökfunktionen alltså.

Visst fungerar Kolo även där, men jag kommer bara att ha tillgång till internet via mobilen (om jag får det att fungera vill säga, IT-fiskmås som man är :P) vilket gör slösurfande på allmänt i trådar med temat "En som krökat ner sig och spårat ur (video)" mindre motiverat.... .

//Kristin
Gammal 2006-06-13, 18:23   #11
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Alltid tyckt mig se Stahlbergs kvinnliga motsvarighet i dig. De flesta här med lite erfarenhet/ålder har nog gått igenom de du har ett par gånger.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:31   #12
mathor
Banned

mathors avatar

Reg.datum: Jul 2005
Au revoir, Kristin! Vi ses!
mathor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:32   #13
Me_Myself
Registered User

Me_Myselfs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Lycka till, det är nog jättespännande med hästarna!
Me_Myself är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 18:34   #14
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Alltid tyckt mig se Stahlbergs kvinnliga motsvarighet i dig. De flesta här med lite erfarenhet/ålder har nog gått igenom de du har ett par gånger.
Ja, hennes tankar känner man helt klart igen.

Välkommen tillbaks!
Gammal 2006-06-13, 18:38   #15
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
WOW Winterpantz! Det var inte igår!

Tråkigt med skadan, men hoppas allt går vägen nu för dig!

Självklart hoppas vi att när du är på cirkusen skall tänka lite på oss här på Kolozzeum som hejjar på dig!

Keep doin' what you doin'!

Knäskador sucks like the shaznat!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:51.