Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-07, 17:37   #1
HajduMan
Itty bitty teeny weeny bodyfitness string bikiniboy

Reg.datum: Feb 2003
Zoloft, antidepresiva piller

Hej!
Min brud tar zoloft mot depression, och sen hon började ta dessa blev hon en annan människam dom funkade med andra ord bra.

Men så finns det ju nackdelar osså, tex att hon under ansträngning kan få andnöd som inte går över förräns efter ca 30 minuter, och hon kan knappt träna för detta problem som varat i 2 veckor nu. skit jobbigt! hon flåsar mer även av enbart cardio.

Någon som känner till detta problem? och kan komma med tips/råd?

plz...

mvh
HajduMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 17:38   #2
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Hon fick dem väl av en läkare? Varför inte fråga honom/henne?
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 17:50   #3
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag har inte haft några sådana problem,
däremot kan jag inte andas när jag får panikångestattacker. Det kanske är sådana?
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 17:58   #4
Me_Myself
Registered User

Me_Myselfs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Jag hade talat med läkaren och bytat sort. Det finns så många olika så man ska inte behöva dras med jobbiga biverkningar.
Me_Myself är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 18:06   #5
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Remeron är säkert trevligast.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 18:15   #6
Me_Myself
Registered User

Me_Myselfs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis

Själv tyckte jag remeron var katastrof.
Me_Myself är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 18:28   #7
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Me_Myself
Själv tyckte jag remeron var katastrof.
Ok, där ser man. Jag också visserligen, men det berodde mest på att magnesiumstearatet var animaliskt.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 19:22   #8
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Ett hett tips när det gäller såpass allvarliga saker är ju att vända sig till hennes läkare istället för att fråga på ett forum..
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 19:49   #9
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Det bästa är ju såklart som andra säger, att prata med läkaren. Jag skulle inte bli förvånad om det handlar om lite tillfällig dåsighet, vilket brukar kunna vara en av biverkningarna. Det vet jag själv orsakar en väldigt fysisk trötthet och nedsatt kondition för tillfället. Hon kanske inte har ätit det så länge?
Metal_boy_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 19:55   #10
Mehdi
Registered User

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ok, där ser man. Jag också visserligen, men det berodde mest på att magnesiumstearatet var animaliskt.
Driver du? Det är typ 0.5-1% Mg-stearat i tabletter. Eller menar du bara att du måde dåligt över att det kom från djur (vegan-grejs)?
Gammal 2006-06-07, 20:03   #11
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Personligen så fungerade Remeron som sömnpiller på mig, somnade alltid ca en halvtimme efter jag tagit pillrena. Och dagen efter var jag sjuuukt seg o trött, värdelöst.

Innan dess käka jag Zoloft som fungerade bra i perioder, käkar Fluoxetin nu som fungerar hyfsat(tror mina svackor beror i stor del på mitt kostintag..).
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 20:10   #12
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:

Men snälla. Tänk om en räv har ätit en hare och sedan pissat i jorden som din potatis har sugit i sig?
Gammal 2006-06-07, 20:22   #13
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Men snälla. Tänk om en räv har ätit en hare och sedan pissat i jorden som din potatis har sugit i sig?
Men snälla, själv. Det är ju en principsak och inte för att han typ tror att han inte tål animaliskt protein eller något. Tycker man att det är fel att människan exploaterar djur blir det ju inte mindre fel för att varje djur räcker till en jäkla massa piller.
Citat:
Ursprungligen postat av HajduMan
Men så finns det ju nackdelar osså, tex att hon under ansträngning kan få andnöd som inte går över förräns efter ca 30 minuter, och hon kan knappt träna för detta problem som varat i 2 veckor nu. skit jobbigt! hon flåsar mer även av enbart cardio.
Hur länge har hon ätit Zoloft? Man kan få hjärtklappning som biverkning av SSRI (jag tror att det man egentligen får är en dämpning av vagusnervens aktivitet); det går inte över helt, men det blir bättre med tiden (och man vänjer sig lite). Det är störigt, men inte farligt. Hon törs träna, men hon får finna sig i att det kommer att gå lite tyngre (min gissning är att det märks mest vid lättare konditionsträning, alltså där hon normalt bara skulle ha en förhöjd puls börjar hjärtat rusa; stämmer det?) och kanske ta småpauser om det känns som om hon kommer att få alldeles slut på luft.

Misstänker att det här är en biverkning som man får av alla SSRI, alltså inte något man kommer runt genom att byta preparat.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 20:31   #14
HellCat
Eternal

HellCats avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av HajduMan
Hej!
Min brud tar zoloft mot depression, och sen hon började ta dessa blev hon en annan människam dom funkade med andra ord bra.

Någon som känner till detta problem? och kan komma med tips/råd?

plz...

mvh

Jag fick oxå lite jobbiga biverkningar när jag började med zoloft, dock inte just dom som du beskriver.
Jag tog upp dom med min psykolog, o hon såg till att jag fick ändrad dos. Det blev mkt bättre då.

Hoppas att det löser sig.
HellCat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 20:38   #15
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Men snälla, själv. Det är ju en principsak och inte för att han typ tror att han inte tål animaliskt protein eller något. Tycker man att det är fel att människan exploaterar djur blir det ju inte mindre fel för att varje djur räcker till en jäkla massa piller.

Alla myror han trampar ihjäl då?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.