2006-05-30, 10:44
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Galenskap
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6
Det där gör mig så förbannad. Det är bara till att gratulera alla svårt kristna och andra nazister att det numer är helt ok sprida en förtryckande lära. Fantastiskt pantat.
|
|
|
2006-05-30, 10:51
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2005
|
Bra dom, yttrandefrihet framför allt!
|
|
|
2006-05-30, 10:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Äntligen får yttrandefriheten tillämpas.
|
|
|
2006-05-30, 10:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
helt sjukt, stört, äckligt.
visar ju bara hur "fritt och jämställt" sverige är, njea... fritt iaf.
Inget har väl egentligen hänt sen tidigt 90-tal iaf
|
|
|
2006-05-30, 10:57
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mathor
Bra dom, yttrandefrihet framför allt!
|
Tänk längre än näsan räcker. Ditt spår betyder att jag kan säga: "Mathor är en jävla idiot, han heter Xxx Yyy, bor på Zzzvägen 13, han är pedofil, bränner hemma och langar knark" till alla jag möter. Helt utan att bli straffad för något. Helt enkelt sprida en massa osanningar om dig som person, det KOMMER att ****** ditt liv, det kan du räkna med. Samma sak gäller om du har en så pass inflytelserik organisation som kyrkan att sprida vansinnigt förtal och odla förtryck mot t ex homosexuella och allt annat man tycker är fel i den världen.
Pucko.
|
|
|
2006-05-30, 10:58
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av paddanboy
Äntligen får yttrandefriheten tillämpas.
|
Ett till Pucko i tråden. Det är inte på grund av yttrandefriheten dom här grabbarna kan säga som dom gör. Åke Green kan säga det han gör för att det anses att han enbart utövar sin religion.
|
|
|
2006-05-30, 10:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Jag börjar få svårt att se i vilka fall det är möjligt att döma för hets mot folkgrupp snart.
Åke Gree befann sig i en kyrka och tolkade bibeln. Här står de på en skolgård och delar ut flygblad och det anses också som okej.
Att förtala judar och homosexuella medels megafon på stadens torg då? Still okey?
|
|
|
2006-05-30, 11:02
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kagen
Jag börjar få svårt att se i vilka fall det är möjligt att döma för hets mot folkgrupp snart.
Åke Gree befann sig i en kyrka och tolkade bibeln. Här står de på en skolgård och delar ut flygblad och det anses också som okej.
Att förtala judar och homosexuella medels megafon på stadens torg då? Still okey?
|
Det är så innihelvete pantat så det finns inte.
|
|
|
2006-05-30, 11:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Ett till Pucko i tråden. Det är inte på grund av yttrandefriheten dom här grabbarna kan säga som dom gör. Åke Green kan säga det han gör för att det anses att han enbart utövar sin religion.
|
Pucko? du får ju med yttrandefriheten säga detta, men framställs dummare själv. Det är ju som sagt inte personen som yttrar åsikten som är farlig utan betraktaren som värderar den. I de flestas ögon är det ju Åke Green som är tokig när han predikar, han själv säger det han tror på.
I en demokrati med yttrandefrihet finns egentligen inga sanningar före andra, det är enbart i betraktarens ögon. Går du och säger till folk att han och han är knarkare, pedofiler och så vidare dröjer det nog inte länge innan folk ser dig som lögnare...
|
|
|
2006-05-30, 11:05
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Tänk längre än näsan räcker. Ditt spår betyder att jag kan säga: "Mathor är en jävla idiot, han heter Xxx Yyy, bor på Zzzvägen 13, han är pedofil, bränner hemma och langar knark" till alla jag möter. Helt utan att bli straffad för något. Helt enkelt sprida en massa osanningar om dig som person, det KOMMER att ****** ditt liv, det kan du räkna med. Samma sak gäller om du har en så pass inflytelserik organisation som kyrkan att sprida vansinnigt förtal och odla förtryck mot t ex homosexuella och allt annat man tycker är fel i den världen.
Pucko.
|
Det är förtal.
Jag vill också ha yttrandefrihet.
|
|
|
2006-05-30, 11:06
|
|
Banned User
|
Citat:
Pucko? du får ju med yttrandefriheten säga detta, men framställs dummare själv. Det är ju som sagt inte personen som yttrar åsikten som är farlig utan betraktaren som värderar den. I de flestas ögon är det ju Åke Green som är tokig när han predikar, han själv säger det han tror på.
I en demokrati med yttrandefrihet finns egentligen inga sanningar före andra, det är enbart i betraktarens ögon. Går du och säger till folk att han och han är knarkare, pedofiler och så vidare dröjer det nog inte länge innan folk ser dig som lögnare...
|
Nej jag får INTE med yttrandefriheten säga detta, det är det du inte förstår. Det kan kallas för allt ifrån förtal till ärekränkning och, ja, det finns ett halv dussin olika saker jag kan göra mig skyldig till. Allt för att skydda dig och din person.
Och visst, många kommer att se mig som en lögnare. Jag kommer säkerligen få en jävla massa smörj också, MEN mathor kommer garanterat att få problem om jag skulle ge mig fan på att förstöra för honom genom att helt enkelt sprida rykten och förtala honom. Det är därför det är olagligt.
|
|
|
2006-05-30, 11:07
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Det är förtal.
Jag vill också ha yttrandefrihet.
|
Exakt. Det vore förtal, ärekränkning och säkert ett gäng andra saker. Yttrandefriheten täcker inte vad som helst, den är begränsad på olika sätt för att förhindra hets mot folkgrupp och det jag redan nämnt.
|
|
|
2006-05-30, 11:14
|
|
Registered User
|
Citat:
Nej jag får INTE med yttrandefriheten säga detta, det är det du inte förstår. Det kan kallas för allt ifrån förtal till ärekränkning och, ja, det finns ett halv dussin olika saker jag kan göra mig skyldig till. Allt för att skydda dig och din person.
Och visst, många kommer att se mig som en lögnare. Jag kommer säkerligen få en jävla massa smörj också, MEN mathor kommer garanterat att få problem om jag skulle ge mig fan på att förstöra för honom genom att helt enkelt sprida rykten och förtala honom. Det är därför det är olagligt.
|
De som verkligen utsätts negativt för yttrandefriheten är ju extremhögern. Inte enbart minoriteter(nazister är iofs minoritet) eller vissa grupper i samhället(homosexuella, mörkhyade osv). Inte för att man sympatiserar med naziser, men det kan va bra och disskutera. Demokratin i Sverige har ju lagt lagar på diverse symboler, yttringar samt åsikter, är detta okej? När är det då inte okej?
När man väl sätter lagar på något så deklarerar man att det inte är okej, att mörda är fel, men ska det vara brottsligt att tycka det är fel att två samkönade är tillsammans?
Jag anser väll att homosexuella kan få göra vad de vill, men jag måste ju fortfarande få tycka att det inte är enligt naturen?
|
|
|
2006-05-30, 11:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
|
Hur kan du uttrycka dig så vackert men ändå vara så okunnig? Grunden för det moderna samhället är att vissa sanningar gäller före andra. Bara på kanal-5 får man tillåtas tro på vad som helst.
|
|
|
2006-05-30, 11:20
|
|
csdfgdsagfdsgfdsgfgf
Reg.datum: Nov 2004
|
Åke Green pratar till ett litet slutet sällskap, nassepajasarna är mest förvirrade. Varför denna överdrivna uppmärksamhet?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.
|

|