2006-05-02, 07:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Lost
Finns det några Lost-fans på Kolo?
Vad har ni för teorier :P ?
|
2006-05-02, 08:03
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Hittade du inte förra tråden? Nåväl, jag diggar serien skarpt, även om säsong 1 var mycket bättre. Har inga teorier, lär ju visa sig vara något riktigt jävla twistat i slutändan.
|
|
|
2006-05-02, 08:05
|
|
Deffa suger fett!
Reg.datum: Jul 2003
|
Jag säger bara what's up with the isbjörns!?!?
|
2006-05-02, 08:08
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av kharon
Jag säger bara what's up with the isbjörns!?!?
|
Jävligt bra fråga men jag tycker dom är ett jävligt coolt inslag i varje fall.
|
|
|
2006-05-02, 08:12
|
|
Registered User
|
Isbjörnarna lär ju vara hallucinationer..
|
2006-05-02, 08:13
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
OMFG! N00bs aso
VI har redan en tråd som behandlar Lost och diskussionen med isbjörnen har väl varit mer elelr mindre besvarad sedan avsnittet orientation i början av säsong 2. Om ni gillar att diskutera lost så gå in på forumet:
4815162342
Här finns det tonvis med teorier och många många timmars underhållning. De/vi analyserar lost frame by frame både framlänges och baklänges.
|
2006-05-02, 08:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangs
OMFG! N00bs aso
VI har redan en tråd som behandlar Lost och diskussionen med isbjörnen har väl varit mer elelr mindre besvarad sedan avsnittet orientation i början av säsong 2. Om ni gillar att diskutera lost så gå in på forumet:
4815162342
Här finns det tonvis med teorier och många många timmars underhållning. De/vi analyserar lost frame by frame både framlänges och baklänges.
|
Nice länk
|
2006-05-02, 08:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Bra serie inledningsvis! Riktigt bra!
Tyvärr har skaparna fått för många dollartecken i ögonen och nu håller det på att gå käpprätt åt helvete.
De mjölkar varje avsnitt för allt vad de är värda och handlingen rör sig knappt framåt överhuvudtaget. De lär väl gå samma väg som X-Files, när folk slutat titta så hittar de på en halvhjärtad avslutning där de försöker knyta ihop alla trådar.
Verkligen synd. Hade de nöjt sig med 2 säsonger och avslutat serien så hade den blivit en klassiker!
|
|
|
2006-05-02, 08:29
|
|
Källargymdelägare
Reg.datum: Jan 2003
|
Bra, men för jävla mkt overkliga inslag  kanske hade jag för höga förhoppningar.. har rätt svårt för overkligt kraffs.. teorin om halucinationer förändrar ju en del iofs
|
|
|
2006-05-02, 08:37
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diana
Bra, men för jävla mkt overkliga inslag  kanske hade jag för höga förhoppningar.. har rätt svårt för overkligt kraffs.. teorin om halucinationer förändrar ju en del iofs 
|
Jag tror dock Isbjörnen faktiskt var där på ön. Skaparna säger att allting som sker ärnaturligt och att de faktiskt är fysiskt på ön. Sedan är det ju som så att vad Lindelof och grabbarna säger kanske man skall ta med en nypa salt.
De vill ju helt enkelt ha så många tittare som möjligt på så många avsnitt som möjligt. Jag tycker de skulle hålla sig till 2 kanske max 3 säsonger men de har ju redan från början sagt att om det blir som de tänkt så blir det 6 säsonger. Dock dalar intresset i serien kraftigt i USA vilket kanske gör att de kommer speeda upp takten och därmed kanske ta bort någon av de sista säsongerna. Jag ser fram emot de sista avsnitten på denna säsongen då de tydligen skall vara något i hästväg.
|
2006-05-02, 08:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Jo, men varför ska de vänta tills de tre sista avsnitten för säsongen innan det händer något, och bara ha en massa utfyllnad innan dess? Bad storytelling! De två senaste avsnitten var ju rent skräp. Kan man inte fylla en säsong med intressanta historier, så är det dags att runda av serien.
Är överdrivet negativ nu... Egentligen tycker jag att serien är jättebra, men jag blir orolig att de kommer sabba allt.
|
|
|
2006-05-02, 09:06
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Papi
Bra serie inledningsvis! Riktigt bra!
Tyvärr har skaparna fått för många dollartecken i ögonen och nu håller det på att gå käpprätt åt helvete.
De mjölkar varje avsnitt för allt vad de är värda och handlingen rör sig knappt framåt överhuvudtaget. De lär väl gå samma väg som X-Files, när folk slutat titta så hittar de på en halvhjärtad avslutning där de försöker knyta ihop alla trådar.
Verkligen synd. Hade de nöjt sig med 2 säsonger och avslutat serien så hade den blivit en klassiker!
|
Tänk på att X-files är 9 säsonger, och dom första sex är enligt mig fenomenala.
|
|
|
2006-05-02, 09:15
|
|
Ge mig kebap och öl
Reg.datum: Jun 2003
|
Är X-files helt nerlagt nu eller?
Har själv ingen aning, följde det ett tag...
Lost har totalt ballat ur, märktes direkt när säsong 2 började att de ville dra ut på det mer.
Blir så jävla dumt om de ska skapa en massa avsnitt om hallucinationer. Sen har de varit så smarta (jobbiga?) så de kan spela vidare hur mycket de vill om karaktärernas bakgrund.
Den säsong Tv4 sänder av 24 är en bättre serie än det Lost som går nu. Var tvärtom för ett tag...
|
|
|
|
2006-05-02, 09:19
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne
Är X-files helt nerlagt nu eller?
Har själv ingen aning, följde det ett tag...
|
Japp, ganska pissig upplösning tyvärr.
|
|
|
2006-05-02, 09:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2001
|
känns ofta som om upplösningen i serier/filmer suger nuförtiden(Kanske förut också)
Förutom SAW filmerna kommer jag inte på nåt som har bra slut...
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:47.
|

|