Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-11, 14:42   #1
larre
Registered User

larres avatar

Reg.datum: Jan 2005
Deffproblem, blir sjuk

De senaste gångerna jag har fått för mig att gå ned lite i vikt så har jag direkt blivit sjuk, nu har det hänt igen, bara på en vecka.
Började i måndags med att skära ned lite på maten, inte så mycket men iaf märkbar skillnad och idag så har jag feber och känner att halsen är på g att täppas igen.

Äter jag för dåligt måntro?
Tränar jag för hårt?
Kör på bartolls schema( http://forum.body.se/showpost.php?p=1226&postcount=12 ), aningen modifierat dock, kompletterar med matschema och träningsschema så snart jag kmr hem.

Jag har alltid haft problem med att bli sjuk lätt, verkar ha värdelöst immunförsvar, brukar vara sjuk många gånger under vintern, ibland även på sommaren. Det har dock blivit avservärt bättre sedan jag började träna.

Hur kan jag göra det hela smartare? Behållla kosten som den är men öka cardion eller är det risk för att jag ändå blir sjuk då eftersom jag hamnar på kcal underskott?

Någon som har nån sjysst huskur för att få igång mig igen?

// Larsen
larre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 14:57   #2
Nils.R
Klär i skinnrock

Nils.Rs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Äter alldeles för lite grönsaker kanske?
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300

Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
Nils.R är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 15:01   #3
larre
Registered User

larres avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nils.R
Äter alldeles för lite grönsaker kanske?
Jo det gör jag nog om jag ska vara ärlig med mig själv, det enda jag äter är äpple/banan/päron i yoghurten på morgonen.

Får ta och lasta in ärtor och broccoli till tre mål om dagen så kanske det blir bättre.
Gammal 2006-03-11, 15:06   #4
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av larre
De senaste gångerna jag har fått för mig att gå ned lite i vikt så har jag direkt blivit sjuk, nu har det hänt igen, bara på en vecka.
Började i måndags med att skära ned lite på maten, inte så mycket men iaf märkbar skillnad och idag så har jag feber och känner att halsen är på g att täppas igen.

Äter jag för dåligt måntro?
Tränar jag för hårt?
Kör på bartolls schema( http://forum.body.se/showpost.php?p=1226&postcount=12 ), aningen modifierat dock, kompletterar med matschema och träningsschema så snart jag kmr hem.

Jag har alltid haft problem med att bli sjuk lätt, verkar ha värdelöst immunförsvar, brukar vara sjuk många gånger under vintern, ibland även på sommaren. Det har dock blivit avservärt bättre sedan jag började träna.

Hur kan jag göra det hela smartare? Behållla kosten som den är men öka cardion eller är det risk för att jag ändå blir sjuk då eftersom jag hamnar på kcal underskott?

Någon som har nån sjysst huskur för att få igång mig igen?

// Larsen
Innan jag började träna regelbundet blev jag sjuk stup i ett på vintrarna, precis som du. jag blir också lätt lite rosslig nu under deff, men har sluppit undan feber än så länge. set jag har försökt göra är att så fort jag känner mig rosslig på morgnarna sådär så vilar jag från styrketräningen nån/några dagar och försöker sova överdrivet mycket, helst 9-10 timmar (inte så lätt när man ska upp 6 dock...). Jag har haft tur och de har gett med sig på två dagar utan att riktigt bryta ut så sen har jag kört på som vanligt igen.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 15:16   #5
larre
Registered User

larres avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Innan jag började träna regelbundet blev jag sjuk stup i ett på vintrarna, precis som du. jag blir också lätt lite rosslig nu under deff, men har sluppit undan feber än så länge. set jag har försökt göra är att så fort jag känner mig rosslig på morgnarna sådär så vilar jag från styrketräningen nån/några dagar och försöker sova överdrivet mycket, helst 9-10 timmar (inte så lätt när man ska upp 6 dock...). Jag har haft tur och de har gett med sig på två dagar utan att riktigt bryta ut så sen har jag kört på som vanligt igen.
Jag vågar inte träna så kort efter sjukdom när jag blivit sjuk, då slår det tillbaka direkt, febern och yrseln kommer D-I-R-E-K-T, redan när jag kmr hem från gymmet känner jag av det så nu tänker jag vila fram tills på torsdag och köra ett lugnt helkroppspass då, sen lägger jag nog ned kostminskningen och försöker klämma in cardio, får vara mullig i sommar också
Tur man har dom så man inte ska ut o rääga, men det vore ändå najs att vara lite hårdare till sommaren.
Gammal 2006-03-11, 15:19   #6
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Jag vågar inte träna så kort efter sjukdom när jag blivit sjuk, då slår det tillbaka direkt, febern och yrseln kommer D-I-R-E-K-T, redan när jag kmr hem från gymmet känner jag av det så nu tänker jag vila fram tills på torsdag och köra ett lugnt helkroppspass då, sen lägger jag nog ned kostminskningen och försöker klämma in cardio, får vara mullig i sommar också
Tur man har dom så man inte ska ut o rääga, men det vore ändå najs att vara lite hårdare till sommaren.
ja nej nån dag efter brukar jag också vila, eller det beror på hur rosslig jag kände mig, men om du har haft feber tycker jag iallafall du borde vila minst en eller två dagar.

kan du inte köra lite halv-deff då, typ ligga på 300 kcal minus eller 200? då går du ju ner om än satans långsamt och slipper kanske sjuka...borde hinna bli lite fitare till sommaren iallafall.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 15:30   #7
larre
Registered User

larres avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
ja nej nån dag efter brukar jag också vila, eller det beror på hur rosslig jag kände mig, men om du har haft feber tycker jag iallafall du borde vila minst en eller två dagar.

kan du inte köra lite halv-deff då, typ ligga på 300 kcal minus eller 200? då går du ju ner om än satans långsamt och slipper kanske sjuka...borde hinna bli lite fitare till sommaren iallafall.
Jo får väl bli det, men jag har svårt nog som det är nu att motivera mig själv att gå ned i vikt, jag tänker hela tiden på de gramm muskler jag går miste om under viktnedgången och hur liten jag är och att jag egentligen vill bli större, önskar jag kunde bli av med 3-4kg så jag kunde sluta tänka på att gå ned i vikt.
Ifall jag då ska ligga på ett sånt litet underskott så kommer jag bygga dåligt och gå ned i vikt väldigt långsamt == missa fina gramm med muskler =)

Men jag är så rädd för att jag ska må illa över att jag inte är fit nog när man väl har chansen att gå i bara shorts, har aldrig vågat visa mig i bara shorts pga jättekroppskomplex och tänkte att denna sommar skulle jag minsann göra det men det verkar inte så.
Gammal 2006-03-11, 16:15   #8
Johan.P
Registered User

Reg.datum: Jun 2005
Jag hade liknande problem innan, särskilt under vinterhalvåret. Hade ofta ont i halsen.

Jag vet inte om det sitter psykiskt eller inte, men jag tycker det har hjälpt sen jag började med en C-vitamintablett varje morgon. Har varken varit förkyld eller haft halsont på lång tid.

You´ll Never Walk Alone
Johan.P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 16:22   #9
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Hade lätt för att bli sjuk innan men sen jag började med multivitamintillskott så mår jag som en kung. Men du borde absolut äta mer grönsaker även om du tar tillskott!
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 16:26   #10
larre
Registered User

larres avatar

Äter multivitamin till frukosten varje morgon, tillsammans med ala´n.
Men som skrivet så ska jag klämma in mer grönt.
Gammal 2006-03-11, 16:31   #11
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Äter multivitamin till frukosten varje morgon, tillsammans med ala´n.
Men som skrivet så ska jag klämma in mer grönt.
Ah ok då har du mina sympatier
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 16:55   #12
Nadja
Registered User

Nadjas avatar

Reg.datum: Jun 2004
Hur mycket Ala tar du per dag?

...höga doser Ala gör i alla fall mig hängig/krasslig med halsont. I mitt fall doser +800mg.
Nadja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 17:10   #13
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
I början av deffen i januari så käkade jag grymt dåligt, hostade slem o var snuvig i typ en månad men tränade lika hårt

gick typ över när jag började käka mer frukt, vitaminer och grönsaker.
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 18:47   #14
larre
Registered User

larres avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nadja
...höga doser Ala gör i alla fall mig hängig/krasslig med halsont. I mitt fall doser +800mg.
1-2, brukar ta en till frukost och en till middag ifall jag tränat.
Gammal 2006-03-11, 19:04   #15
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
kom ihåg att blanda färger när det gäller grönsaker.. fastna inte för en utan variera dig

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:48.