Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-08, 00:05   #1
Purren
aka Coxcombred

Purrens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Energi/Sömn/Kraft

Egentligen inte direkt träningsrelaterat, och jag är inte ens säker på att det är kosten det som avgör, men anyways.

Hela problemet ligger i att jag är sjukt trött hela dagarna, och sen precis innan jag ska gå och lägga mig får jag en stor energiboost och kan inte sova, vilket i sin tur leder till att jag får för lite sömn till nästa morgon och samma cykel upprepas. Börjar fundera på om det är "hungern" (alltså äter kanske mitt sista mål vid 19 tiden) som inträffar ett par timmar efter sista målet som ger mig denna drivkraften. De dagarna som jag är så här trött känns det lite som att gå runt med en dimma i huvudet. Det blir svårare att fokusera sig och göra saker.

Några ideer på orsaker och lösningar?

Senast redigerad av Purren den 2006-03-08 klockan 00:05. Anledning: Titeln felstavad.
Purren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-08, 08:27   #2
Lizard
Registered User

Lizards avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Purren
Egentligen inte direkt träningsrelaterat, och jag är inte ens säker på att det är kosten det som avgör, men anyways.

Hela problemet ligger i att jag är sjukt trött hela dagarna, och sen precis innan jag ska gå och lägga mig får jag en stor energiboost och kan inte sova, vilket i sin tur leder till att jag får för lite sömn till nästa morgon och samma cykel upprepas. Börjar fundera på om det är "hungern" (alltså äter kanske mitt sista mål vid 19 tiden) som inträffar ett par timmar efter sista målet som ger mig denna drivkraften. De dagarna som jag är så här trött känns det lite som att gå runt med en dimma i huvudet. Det blir svårare att fokusera sig och göra saker.

Några ideer på orsaker och lösningar?
Eftersom informationen du lämnar om dig är sparsmakad får jag utgå ifrån vad som är vanligast - du lever på kaloriminus. Då får man ofta de här sammanhängade trötthetsperioderna under dagarna och att du får en kick av maten när du äter ordentligt och degar på kvällen.

Lizard

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.