Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-16, 23:07   #1
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Exclamation Mas Oyama, han dödade tjurar med 1 slag

Jag surfade runt lite och hitta info om en koreansk/japansk kampsportare (död sedan 1994) som hette Mas Oyama. Alltså snubben dödade 4 fullvuxna tjurar med ett enda slag per tjur med sina bara händer! Han slog av hornen på 48 andra tjurar med ett slag per horn. Det låter nästan för otroligt för att vara sant men vem är jag att avgöra det. Han tränade visst som en besatt, tränade isolerad ute i skogen 14 h om dagen i några år... Det var väl lite djurplågeri att dräpa tjurarna på det viset och han ska visst ha ångrat det.

Jag tyckte bara att det lät så otroligt att jag var tvungen att starta en tråd, kanske någon som har hört något om honom?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg MasOyama.jpg (13.5 KB, 621 visningar)
Gammal 2006-02-16, 23:13   #2
Goddaniel
Tjock men klen

Goddaniels avatar

Vänta till Kwon kommer, han vet säkert mer
Gammal 2006-02-16, 23:14   #3
trym
Registered User

Reg.datum: Dec 2004
undrar hur han slog då....
stackars benen i hans hand borde ha gått av i alla riktningar...
Gammal 2006-02-16, 23:17   #4
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag har hört ryktet om mannen som kunde göra sådant. Har dock aldrig sett några bevis på att det var något annat än en skröna.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-16, 23:18   #5
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Hmm siffrorna verkar gå isär lite, här står det att han slogs mot 52 tjurar varav 3 dog direkt.
Gammal 2006-02-16, 23:23   #6
Wicked
Träningsnarkoman

Reg.datum: Jan 2005
Inte sant alls det där, han slog av ena hornet på några döda tjurar.
Lätt att det går till överdrift. (En höna av en fjäder )

Soke Mas Oyama är grundaren (soke = grundare) av Kyokushin Karaten och räknas som en av de främsta (och tuffaste) karate-utövarna någonsin.

// Wicked
Wicked är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-16, 23:24   #7
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Woho jag hittade en lite filmsnutt på trollet! Slagen ser ut att ta bra . http://www.musashi.nl/_private/Oyamafighting.wmv
Gammal 2006-02-16, 23:30   #8
Krokodil
WTF?

Krokodils avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag har en liten filmsnutt där han slåss med en tjur. Mer brottning än boxning dock..

Edit: Filen heter OyamaBull1.avi om ni vill googla själva.

Hoa-Hoa Dahlgren.
Krokodil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-16, 23:31   #9
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Krokodil
Jag har en liten filmsnutt där han slåss med en tjur. Mer brottning än boxning dock..
Jo jag hittade även den men den var för löjlig för att länkas till . Jag börjar tvivla på tjurdräparn.
Gammal 2006-02-16, 23:33   #10
trym
Registered User

Reg.datum: Dec 2004
nu är han iofs bra mycket äldre på de där filmklippet än va han var på bilden och filmklippet är väll inte de mest talande, men jag kan inte på något vis tänka mig att killen slår nåe hådrare än dagens boxare i medel-viktklasserna
Gammal 2006-02-17, 03:22   #11
Speedzter
Registered User

Reg.datum: Jul 2004
Har själv tränat Kyokushin och han är en ganska viktig del av träningen i och med att han är en inspirationskälla. Det finns många berättelser om honom och nog ligger det mycket sanning i de flesta av dem.

Det sägs även att han i självförsvar ska ha slagit en man som attakerade honom med kniv på en tillställning, denne man sägs ha varit död innan han nådde golvet. Efter 1 slag.

Det är fruktansvärd kraft i teknikerna inom denna del av Karaten. En seriös utövare tål otroligt mycket stryk och plöjer fram som en pansarvagn mer eller mindre. Alla delar av kroppen härdas otroligt. Det finns en tanke bakom allt. Ett av många exempel är att vissa tekniker bygger på att du slår med spänd hand och träffar med fingertopparna, vissa med knuten näve, vissa med sidan av handen och när fingrar,knogar och hand är slut finns det slag med handleden som träffpunkt. Grundfilosofin är dock att teknikerna är stenhårda, det karaktäriserar Kyokushin Karaten. Denne man hade händer som sten. Han slog just på sten för att härda dem. Knogar, fingertoppar, ovansida hand- you name it. Med största sannorlikhet hade han ett av världens hårdaste slag, och om inte annat världens hårdaste tekniker i största allmänhet
Speedzter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-17, 07:16   #12
grabben i skogen
Banned User

grabben i skogens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Speedzter
Har själv tränat Kyokushin och han är en ganska viktig del av träningen i och med att han är en inspirationskälla. Det finns många berättelser om honom och nog ligger det mycket sanning i de flesta av dem.

Det sägs även att han i självförsvar ska ha slagit en man som attakerade honom med kniv på en tillställning, denne man sägs ha varit död innan han nådde golvet. Efter 1 slag.

Det är fruktansvärd kraft i teknikerna inom denna del av Karaten. En seriös utövare tål otroligt mycket stryk och plöjer fram som en pansarvagn mer eller mindre. Alla delar av kroppen härdas otroligt. Det finns en tanke bakom allt. Ett av många exempel är att vissa tekniker bygger på att du slår med spänd hand och träffar med fingertopparna, vissa med knuten näve, vissa med sidan av handen och när fingrar,knogar och hand är slut finns det slag med handleden som träffpunkt. Grundfilosofin är dock att teknikerna är stenhårda, det karaktäriserar Kyokushin Karaten. Denne man hade händer som sten. Han slog just på sten för att härda dem. Knogar, fingertoppar, ovansida hand- you name it. Med största sannorlikhet hade han ett av världens hårdaste slag, och om inte annat världens hårdaste tekniker i största allmänhet
varför kommer inte några bra pride-fighters från den karatestilen då?
grabben i skogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-17, 07:30   #13
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av grabben i skogen
varför kommer inte några bra pride-fighters från den karatestilen då?

såg en i k1 som fick däng efter 30 sek. så den tekniken är nog inget att hänga i granen, nej.
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-17, 08:55   #14
Zerom
Jag vill springa

Reg.datum: May 2005
Det finns en film som handlar om honom om jag inte minns fel?
Gammal 2006-02-17, 09:05   #15
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Idiotjävel.

Varför skulle han ha ihjäl tjurarna??

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.