2006-01-30, 14:05
|
|
Rocky fo shizzle
Reg.datum: Nov 2005
|
varför jävlas alltid vattenkranarna?
varje gång (speciellt utmärkande när man har bråttom av ngn anledning) man ska ha varmvatten får man stå och vänta en minut för att vattnet ska gå från kallt till varmt, och när man ska ha kallvatten är det alltid varmt först...
varför?
|
|
|
2006-01-30, 14:06
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
|
2006-01-30, 14:08
|
|
Endast Bite på kolo
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
|
Ja exakt, har man tappat en macka nångång vet man
|
|
|
2006-01-30, 14:09
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
För att vattnet i ledningarna i huset ( de första som spolas fram ) är rumstempererat .
|
|
|
2006-01-30, 14:41
|
|
fjollhulken
|
Finns nåt som är ännu mer irriterande. När INKOMPETENSJÄVLARNA HAR VARIT FRAMME och tillverkat kranen. Vi fick nyss nya kranar installerade (så kunde dom höja hyran med 19kr...), såna här sväng-kranar, inte skruvkranar. Den har en rörlighet på 180 grader. Dom första 90graderna är det iskallt. Sen om man vrider ytterligare 5 grader så går den till pissljummet.. en grad till till vänster så är det kokhett. Jäääävligt bra kran alltså. Man kan välja mellan iskallt och kokhett. Nånstans mittemellan finns det nån sorts mellanting. Man får toucha kranen lätt lite grand åt gången för att hitta mellanläget. Och detta ska jag betala 19 spänn för i månaden. Dom gamla kranarna fungerade 10 ggr bättre.
INKOMPETENSJÄVLAR!
|
2006-01-30, 14:42
|
|
Mannen, myten, legenden!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Coldsmith
Finns nåt som är ännu mer irriterande. När INKOMPETENSJÄVLARNA HAR VARIT FRAMME och tillverkat kranen. Vi fick nyss nya kranar installerade (så kunde dom höja hyran med 19kr...), såna här sväng-kranar, inte skruvkranar. Den har en rörlighet på 180 grader. Dom första 90graderna är det iskallt. Sen om man vrider ytterligare 5 grader så går den till pissljummet.. en grad till till vänster så är det kokhett. Jäääävligt bra kran alltså. Man kan välja mellan iskallt och kokhett. Nånstans mittemellan finns det nån sorts mellanting. Man får toucha kranen lätt lite grand åt gången för att hitta mellanläget. Och detta ska jag betala 19 spänn för i månaden. Dom gamla kranarna fungerade 10 ggr bättre.
INKOMPETENSJÄVLAR!
|
Bara å klaga hos värden.
|
|
|
2006-01-30, 14:45
|
|
fjollhulken
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Bara å klaga hos värden.
|
så dom kommer och byter alla kranar i hela hyreshuslängan? Lär inte hända hos ett kommunalt bolag  .
Dom har dessutom varit och inspekterat det hela, både representant från bostadsföretaget och det företag som gjorde jobbet. Och det godkändes utan anmärkningar. Suck...
Och tvn har gått sönder idag också... så jag är på klagohumör
|
2006-01-30, 14:46
|
|
Mannen, myten, legenden!
|
Citat:
så dom kommer och byter alla kranar i hela hyreshuslängan? Lär inte hända hos ett kommunalt bolag  .
Dom har dessutom varit och inspekterat det hela, både representant från bostadsföretaget och det företag som gjorde jobbet. Och det godkändes utan anmärkningar. Suck...
Och tvn har gått sönder idag också... så jag är på klagohumör 
|
Nej men din kanske .. om man inte klagar (HOS DEM) så lär de inte hända något iaf.
|
|
|
2006-01-30, 14:55
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
INKOMPETENSJÄVLAR!
|
Du har ju en CD12:a...Då upphör ens rätt att klaga på taskiga vattenkranar och hyresökningar på 19kr.
|
|
|
2006-01-30, 19:38
|
|
treehugger
Reg.datum: Jun 2004
|
Det är ju vinter. På vintern är vattnet kallare.
|
|
|
2006-01-30, 19:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rockhard
Det är ju vinter. På vintern är vattnet kallare.
|
Källa?
|
|
|
2006-01-30, 19:48
|
|
treehugger
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Källa?
|
Jag kan dra en gammal anekdot som mer än väl räcker som bevis.
En polare drack kaffe för några år sedan på vintern sen blev han törstig på vatten och gick och drack direkt ur kranen. Då sprack ena hörntanden av den stora värmeskillnaden.
|
|
|
2006-01-30, 19:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rockhard
Jag kan dra en gammal anekdot som mer än väl räcker som bevis.
En polare drack kaffe för några år sedan på vintern sen blev han törstig på vatten och gick och drack direkt ur kranen. Då sprack ena hörntanden av den stora värmeskillnaden.
|
Har han gjort samma sak under annan årstid?
Jag har en polare som har liten snorre, det borde enligt ditt resonemang betyda att du också har det.
|
|
|
2006-01-30, 19:50
|
|
treehugger
|
Citat:
Har han gjort samma sak under annan årstid?
|
Okej jag ljög. Men poängen var att det inte hade hänt på sommaren.
Men jag tycker faktiskt vattnet känns är kallare på vintern.
|
|
|
2006-01-30, 19:51
|
|
treehugger
|
Citat:
Jag har en polare som har liten snorre, det borde enligt ditt resonemang betyda att du också har det.
|
Haha, inte jag, det är ju din polare.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.
|

|