2005-12-26, 12:41
|
|
Schteeek
Reg.datum: May 2005
|
Velocity diet
Jag har tänkt börja 28 dagar av velocity diet i början på januari och just nu håller jag på att bestämma vilket kasein pulver jag ska använda mig av. Jag har inte smakat någon av dem innan så tipsa gärna om vilka som smakar okej.
I skrivandets stund så lutar det åt protec, vilken smak är godast av dem?
Annat än det har jag tänkt använda mig av lean, omega3 tillskott och ett multivitamin tillskott.
Jag sökte och såg att några gjort velocity diet och det verkar få rätt bra resultat. Jag är 190cm och väger 96kg och bara på jakt efter att få bort lite dödvikt.
Jag har tänkt köra minst 3 veckor på velocity och som mest 4v.
Han verkar inta mer än de två rekomenderarde krossade teskedarna av linfrön?
velocity diet hittar ni där -> http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=546491&pageNo=0
|
|
|
2005-12-26, 13:25
|
|
Lång-sam
Reg.datum: Jul 2005
|
Sjuk grej...
läs guiden här i forumet istället och använd den som mall i 4 veckor och du slipper både förlora muskelmassa och gå omkring hungrig som ett djur med blodsockret nere i helvetet...
- För att kunna bli grov måste man träna tungt. Tyngre än många tror är möjligt. Man måste slita med vikterna, fuska, ha assistans, bli örfilad i ansiktet och ladda kroppen full med Treo för att orka med träningsvärken.
|
Finns ingen större sanning än denna
|
|
|
2005-12-26, 13:53
|
|
Schteeek
|
jag har gått ner i vikt sen i somras och tränat/ätit sunt och nu har jag kanske 12kg som jag vill bli av med och om 7kg försvinner på en månad så är det mer är värt det, förutsatt att det mesta är fett.
|
|
|
2005-12-26, 14:30
|
|
Lång-sam
|
Men du kan inte förvänta dig att det går bra för dig med studier och träning... eller om du jobbar...
- För att kunna bli grov måste man träna tungt. Tyngre än många tror är möjligt. Man måste slita med vikterna, fuska, ha assistans, bli örfilad i ansiktet och ladda kroppen full med Treo för att orka med träningsvärken.
|
|
|
|
2005-12-26, 14:36
|
|
The Supermegasized Hobbit
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av il_dio
Sjuk grej...
läs guiden här i forumet istället och använd den som mall i 4 veckor och du slipper både förlora muskelmassa och gå omkring hungrig som ett djur med blodsockret nere i helvetet...
|
Vad är det sjuka?
|
2005-12-26, 19:20
|
|
Schteeek
|
jag ser inte heller något särskilt sjukt med att följa en bestämd diet, stort kaloriunderskott men skillnanden mellan att droppa kanske 1kg i veckan mot 2kg är inte särskilt stor..
min 1500 kalorier på icke träningsdagar och 1800 kalorier på träningsdagar. vilket
jag kommer få i mig genom att dricka 6 x 50 grams protec shakes varje dag. totalt 168 shakes på 28 dagar.
tur att kasien är billigt :P
är inte protein tillskott ganska dyra i förhållande till vad det är?
|
|
|
2005-12-26, 20:05
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av mystic[-_-]
Vad är det sjuka? 
|
Att det inte leder till bestående resultat.
Tömm energiförråden och släpp vatten, vips visar vågen 4 - 5 kg mindre...men var det fett som försvann ?
Vissa har så våldsamt bråttom och tror att vara fin är att lida pin.
I deffguiden står precis vad som krävs för att nå bestående fettförluster.
|
|
|
2005-12-26, 20:37
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Remote
Jag har tänkt börja 28 dagar av velocity diet i början på januari och just nu håller jag på att bestämma vilket kasein pulver jag ska använda mig av. Jag har inte smakat någon av dem innan så tipsa gärna om vilka som smakar okej.
I skrivandets stund så lutar det åt protec, vilken smak är godast av dem?
Annat än det har jag tänkt använda mig av lean, omega3 tillskott och ett multivitamin tillskott.
Jag sökte och såg att några gjort velocity diet och det verkar få rätt bra resultat. Jag är 190cm och väger 96kg och bara på jakt efter att få bort lite dödvikt.
Jag har tänkt köra minst 3 veckor på velocity och som mest 4v.
Han verkar inta mer än de två rekomenderarde krossade teskedarna av linfrön?
velocity diet hittar ni där -> http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=546491&pageNo=0
|
urk....när du ändå är inne på de här banorna, varför inte bara ta en kniv och skär bort allt fett...? ungefär lika puckat...
|
|
|
2005-12-26, 20:54
|
|
Way of the ape
Reg.datum: Oct 2001
|
DEt är väl typ som en protein-sparing-modified-fast, möjligtvis med lite mera protein då
tror det kan funka bra om man vill tappa fett SNABBT och ändå behålla muskler, själv skulle jag ha svårt för bara proteinpulver, men det eju ändå rätt enkelt att äta så om man inte har några problem med det-
|
|
|
2005-12-26, 21:19
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker
Att det inte leder till bestående resultat.
|
Nej, inte om man stirrar sig blind på vågen. Men fettet man har förlorat kommer inte tillbaka per automatik bara för att man avslutar deffen.
Krävande och lite extrem deff? Svar ja. Ger den riktigt bra resultat? You bet your ass.
I slutändan handlar det om vad man själv gillar för typ av diet/deff, samt hur lång tid man vill dieta.
För mig är 0,5 kilo/vecka inget att eftersträva, då mitt späcklager i början av en diet är för stort.
|
|
|
2005-12-26, 21:27
|
|
Lång-sam
|
Man behöver ju inte bulka som en idiot  jag föredrar att ligga så nära mina dagliga förbrukning som möjligt o vissa dar går man under den... Så behöver man inte deffa bort så mkt
|
|
|
|
2005-12-26, 23:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Remote
jag ser inte heller något särskilt sjukt med att följa en bestämd diet, stort kaloriunderskott men skillnanden mellan att droppa kanske 1kg i veckan mot 2kg är inte särskilt stor..
min 1500 kalorier på icke träningsdagar och 1800 kalorier på träningsdagar. vilket
jag kommer få i mig genom att dricka 6 x 50 grams protec shakes varje dag. totalt 168 shakes på 28 dagar.
tur att kasien är billigt :P
är inte protein tillskott ganska dyra i förhållande till vad det är?
|
skall du verkligen gå till den gräns av VLC-diet som talar för enbart proteindrinkar?
|
|
|
2005-12-27, 04:22
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
Hur fan ska magen bli när man i princip bara intar flytande föda + lite fibrer??
Små komprimerade bajskorvar varannan vecka?
|
2005-12-27, 12:18
|
|
Schteeek
|
Jag har också tänkt på hur det är att inte äta något fast på 28 dagar, blir absolut ett fast mål per vecka och ifall det känns nödvändigt fast frukost varje dag.
jag beställde slow vilket jag hoppas var klokt. för övrigt 1800 kalorier är inte särskilt lite. även om det är dumt att äta massor med protein och väldigt lite kolhydrater. jag kan tänka mig att det inte blir särskilt många knop gjorda under januari. och om det visar sig att jag går upp allting efter så är det något jag lärt mig den svåra vägen. jag tycker för övrigt att det där är rätt sunt, ingen tid som försvinner till matlagning. jag kommer säkert äta tonfisk, kyckling, pollock någon gång under resans gång om jag känner mig sugen på något fast.
jag har för mig att glykogen lagrar 2,7g vatten per gram glykogen, och kroppen kan lagra 1000g så jag att vattenvikten som kommer tillbaks inte är mer än så.
|
|
|
2005-12-27, 13:18
|
|
Fitness4Life
Reg.datum: Jan 2005
|
Uppdatera gärna under resans gång och säg hur det går
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:46.
|

|