Det här gäller en äldre man i mitt grannskap.
Han är helt fixerad vid att jag inte skulle plocka upp hundbajs efter mig, VILKET JAG GÖR!!!
Detta går han runt och säget överallt, till fastighetsskötare, personalen på dagiset brevid där jag bor etc.
Skulle han gå förbi när när min hund gör något så stirrar han intensivt på den bajsande hunden. När min tik kissar så verkar han vara övertygad om att hon skiter, och då surstirrar han ännu mer då jag inte plockar upp, men säger inget.
Dagen efter att han surstirrat på min kissande tik så fick jag ett anynymt klago/hotbrev undertecknat "gårdsrådet" (det finns ingetting sådant) där det bland annt stod att saken skulle polisanmälas

.
Det går inte att konfrontera honom med det, då förnekar han allt, men jag har ju hört från människor som han snackat skit om mig med vad han har sagt.
Egentligen ska man väl inte bry sig, det är synd om honom, men vafan han har hållt på såhär i ett halvår sedan jag flyttade in. jag vill inte vara allmänt känd som "den där som lämnar hundskit bland dagisbarnen"!! aaahhh