Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-06, 09:19   #1
Wheelchair_Ninja
Registered User

Wheelchair_Ninjas avatar

Reg.datum: Dec 2005
Behöver eran hjälp

Hejsan

Har gått igenom regler mm nu på det här forumet samt gjort en sökning men får inte svar på mina frågor.

Vad jag är ute efter inom kosttillskott är färdigblandad proteindrinkar som är lactosfria samt har någorlunda stor mängd protein. Söka på google har jag gjort och fick inte upp så mycket förutom en massa tyska hemsidor jag inte förstod något av.

Jag vill även passa på att fråga vad mer man kan behöva om man ska arbeta 12h varje dag inom byggbranchen? Behöver som sagt mycket energi och försöka behålla min figur. Sen så fick jag även reda på att man endast äter 2 ggr under dessa 12h så någon form av måltidsersättning som är lätt att dra i sig utan att någon ser vore toppen

Tacksam för svar

mvh
Wheelchair_Ninja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-06, 09:37   #2
Ninjasmurf
Registered User

Ninjasmurfs avatar

Reg.datum: Dec 2002
om det ska vara laktosfritt blir det svårt med vassle/kasein drinkar...annars skulle ju Fairing MRP funkat bra, dock är inte den färdigblandad.
Lär bli väldigt dyrt om du ska dricka en massa färdigblandade proteinshakar
Gammal 2005-12-06, 13:03   #3
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
man får ju inte länka i detta forum..
Gammal 2005-12-06, 16:12   #4
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelchair_Ninja
Vad jag är ute efter inom kosttillskott är färdigblandad proteindrinkar som är lactosfria samt har någorlunda stor mängd protein.
Laktosfri mjölk från Arla. En liter kostar 12 kr och oöppnad förpackning står sig i rumstemperatur. Ca 34 g protein.

Färdigblandade proteindrinkar som inte innehåller laktos har jag inte sett några, de flesta färdigblandade proteindrinkarna är dessutom antingen ganska små eller väldigt dyra.

Citat:
Jag vill även passa på att fråga vad mer man kan behöva om man ska arbeta 12h varje dag inom byggbranchen? Behöver som sagt mycket energi och försöka behålla min figur. Sen så fick jag även reda på att man endast äter 2 ggr under dessa 12h så någon form av måltidsersättning som är lätt att dra i sig utan att någon ser vore toppen
Du behöver först och främst ett fackförbund.

Det är ganska enkelt att ha med sig en knippe bars att äta när du får tid, en bar och en banan klämmer man i sig på nolltid och man slipper vara vrålhungrig ett tag.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-09, 10:48   #5
Wheelchair_Ninja
Registered User

Wheelchair_Ninjas avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Laktosfri mjölk från Arla. En liter kostar 12 kr och oöppnad förpackning står sig i rumstemperatur. Ca 34 g protein.

Färdigblandade proteindrinkar som inte innehåller laktos har jag inte sett några, de flesta färdigblandade proteindrinkarna är dessutom antingen ganska små eller väldigt dyra.

Du behöver först och främst ett fackförbund.

Det är ganska enkelt att ha med sig en knippe bars att äta när du får tid, en bar och en banan klämmer man i sig på nolltid och man slipper vara vrålhungrig ett tag.
hehehe tack för "tipsen". Fackförbund är man med i sedan många år tillbaks och arla mjölk smakar skit, kör med valio istället ^^.

Aja får komma på något smart sätt att ha pulver redo för att blanda med vatten. Kanske små påsar?
Wheelchair_Ninja är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.