2005-12-05, 08:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Bästa hårdrockslåten när det gäller modern hårdrock!
Hardcore Superstar - We Don't Celebrate Sundays
Tycker fan att dagens hårdrock suger pung, men den här är faktiskt jävligt bra!! Modern men ändå lite 80- början av 90-tal i den och det gillar jag!!
|
2005-12-05, 09:16
|
|
|
-
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Hardcore Superstar - We Don't Celebrate Sundays
Tycker fan att dagens hårdrock suger pung, men den här är faktiskt jävligt bra!! Modern men ändå lite 80- början av 90-tal i den och det gillar jag!!
|
System of A Down - B.Y.O.B.
Hårdrocken blir bara bättre och bättre. I stort sett.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2005-12-05, 09:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Modern hårdrock? Är det numetal av typen Korn, Evanescence och Limp Bizkit?
|
|
|
|
2005-12-05, 09:34
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Hades
Hårdrocken blir bara bättre och bättre. I stort sett.
|
Har aldrig hört, får ta o lyssna på den. Ja jag hoppas det, och jag tror inte den kommer dö som den gjorde ungefär mellan -93-2000.
Väntar dock på att att Matt, Duff och Slash ska förenas med Axl igen. Det vore optimalt.
|
2005-12-05, 09:38
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av skaparn
Modern hårdrock? Är det numetal av typen Korn, Evanescence och Limp Bizkit?
|
Limp Bizkit är ju fan bara rockad Rap  Korn har jag aldrig gillat så det gillar jag inte varken idag som då. Evanescence kommer jag inte på vilka det är.
|
2005-12-05, 09:39
|
|
|
Registered User
|
Helloween kan slänga sig i brunnen också, det finns bara ett Hammerfall
|
2005-12-05, 09:52
|
|
|
-
|
Citat:
|
Har aldrig hört, får ta o lyssna på den. Ja jag hoppas det, och jag tror inte den kommer dö som den gjorde ungefär mellan -93-2000.
Väntar dock på att att Matt, Duff och Slash ska förenas med Axl igen. Det vore optimalt.
|
Jag är ytterst tveksam till att kalla Guns n Roses för hårdrock. Rock, men särskilt hårt vet jag inte om det är.
Men ja, det var nog en del stiltje på hårdrocksfronten under senare delen av 90:talet. De senaste fem åren har det dock släppts en hel del gobitar. Speciellt om man gillar power eller progressiv metal.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2005-12-05, 09:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
|
Helloween kan slänga sig i brunnen också, det finns bara ett Hammerfall 
|
Hur kan du först säga att dagens hårdrock är dålig, och sen säga att hammerfall är bättre än helloween? Jag tycker inte det blir mer 80-tal än helloween, medans hammerfall lika väl prepresenterar sent 90-tal.
|
2005-12-05, 09:53
|
|
|
ett tuff text
Reg.datum: Feb 2005
|
Finntroll, är det modern hårdrock?
|
2005-12-05, 10:00
|
|
|
-
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Loke
Jag tycker inte det blir mer 80-tal än helloween
|
De har i och för sig släppt merparten av sina album under 90-talet och senare. Jag antar att du tänker på Keepers-albumen, men de är inte direkt representativa för Helloween, även om de är bra.
|
|
|
2005-12-05, 10:01
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Loke
Hur kan du först säga att dagens hårdrock är dålig, och sen säga att hammerfall är bättre än helloween? Jag tycker inte det blir mer 80-tal än helloween, medans hammerfall lika väl prepresenterar sent 90-tal.
|
Jag gillar inte ACDC heller trots att det är äldre. Favoriter är från -80 till början av 90-tal, Det innebär ju inte att jag tycker att all hårdrock under den tiden var bra.
|
2005-12-05, 10:03
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Jag är ytterst tveksam till att kalla Guns n Roses för hårdrock. Rock, men särskilt hårt vet jag inte om det är.
Men ja, det var nog en del stiltje på hårdrocksfronten under senare delen av 90:talet. De senaste fem åren har det dock släppts en hel del gobitar. Speciellt om man gillar power eller progressiv metal.
|
Förstår vad du menar, och det är lite mjukare än "hårdrock" men jag vill ändå inte kalla det vanlig Rock ändå. Det lurar lite mellan.
|
2005-12-05, 10:05
|
|
|
-
|
Citat:
|
Förstår vad du menar, och det är lite mjukare än "hårdrock" men jag vill ändå inte kalla det vanlig Rock ändå. Det lurar lite mellan.
|
Instämmer till fullo!
|
|
|
2005-12-05, 10:08
|
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
|
|
Ord.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2005-12-05, 10:09
|
|
|
Självgod idoit
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
|
|
Erm.. Har du ens hört en enda låt från AoD?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:02.
|

|