Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-19, 19:26   #1
kalle_banan
Aegd

kalle_banans avatar

Reg.datum: May 2004
Vilken del av livet har hittills vart bäst?

Eftersom vi har ganska spridda åldrar här på kolo -många är ju tillräckligt gammla för att förstå vad som hände när berlinmuren föll till och med- tänkte jag fråga vilken del av erat liv ni ansett vara bäst?

jag såg ett citat i en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
den sköna tonåren får man aldrig tebax....njut av den
är/var tonåren en bra tid för er? man hör ju ofta om depressioner, humörsvängningar och så vidare angående tonåren, hur var/är det för er?

självklart spelar en massa andra saker in, som tex familjesituation, men bortse från det och jämför med om du råkat ut för samma problem idag så gott det.

min storebror som är 23 säger att det är nu han har som roligast, han bor i egen lägenhet och studerar på chalmers med flickvän.

så hur är det? blir det bättre eller sämre med åldern? är min guldtid kanske redan förbi? (18 år gammal)

MEN FAN, nu såg jag att en exakt likadan tråd fanns, ta bort.
kalle_banan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 19:31   #2
Griip
Självgod idoit

Griips avatar

Reg.datum: Sep 2004
När man är yngre är det mindre att oroa sig för, mindre ansvar, mer smånöjen man bara kan njuta av osv osv. Med åren kommer mer att oroa sig för, mer slit(jobb istället för plugg, familj osv), mer ansvar men också så jevla mycket mer saker man kan riktigt njuta av. Så har jag uppfattat det iaf, att allt jobbigt blir jobbigare och att allt bra blir bättre, är bara 19 men den uppfattningen jag fått. Nån allan kanske vill säga hans tankar om det här?
Griip är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 19:32   #3
snelhest
life sux&then u die

snelhests avatar

Reg.datum: Jun 2005
i magen.
Gammal 2005-11-19, 19:33   #4
mmartin
En hel restaurangvärld under samma tak

24 o singel... aldrig kännts bättre eller haft roligare! hoppas verkligen jag uttrycker likadant om 10 år...

edit!! kanske inte är singel då dock
mmartin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 20:20   #5
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Reg.datum: May 2004
20, och har precis lämnat "tonåren"... Hade inga problem där med jobbig pubert, skrikandes på föräldrar, etc... Men skulle nog ändå inte tro att jag kommer se det som bästa tiden på mitt liv.

Många tror ju tonåren var så jävla bra bara för minnet spelar människor ett spratt...

Precis som många tror eller tycker lumpen var så jävla kul när de är färdiga, men hade man frågat dem under perioden de gjorde skiten så hade de sagt det hata det.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 20:36   #6
Spannmål
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Är 19, tonåren har varit OK men händelsefattiga. Hoppas på mkt mer nöje mellan 20-30.
Gammal 2005-11-19, 20:46   #7
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Tja , tiden sen man fyllde 25 kan vi nog säga.

Säkare , starkare ekonomiskt , snyggare , bättre framgångar på de motsatta könet ..
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 20:50   #8
olwe
Registered User

olwes avatar

Dagisåldern rockade! fan vad mycket hyss vi hade för oss... härligt!
Gammal 2005-11-19, 20:51   #9
reinholdsson
Registered User

reinholdssons avatar

Reg.datum: Dec 2004
Bara skit hittills så jag hoppas på framtiden
reinholdsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 21:19   #10
bluelight
Registered User

bluelights avatar

Reg.datum: Dec 2004
8:an någon? Åka moppe, dricka 3,5:or och springa runt på stan, hur tufft är inte det?!

Nej men moppetiden är ju lätt den bästa tiden..
Gammal 2005-11-19, 21:19   #11
Tomten
Registered User

Tomtens avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av reinholdsson
Bara skit hittills så jag hoppas på framtiden
Hehe, är inne lite på samma linje
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 21:24   #12
Mucius
Banned

Reg.datum: Oct 2005
Helt klart mellanstadietiden. Fantastisk gemenskap med LITE ansvar och mycket fritid då man hade kul. Nu ca 10 år senare är det mest problem, ekonomi, kärlek, betyg...hmmmm, och en del bra också.
Mucius är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 21:38   #13
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
åren i högstadiet är då de åren som jag tyckte var bäst under mina fjuttiga 23år, allt var så oseriöst, och allt var nytt, fest pöka mm mm.....Fan vad kul livet var då.

blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 21:40   #14
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
nått som får en att bli lite nere när man tänker på att man aldrig kommer att få tillbaks igen eller återuppleva,är åren mellan 87-97 nått....det ar fan den bästa tiden i mitt liv...en utav sakerna som gjorde livet så bra då var Amiga hysterin..alla dessa timmar man satt med den,alla dessa turneringar i olika spel som man spelade med grannen och några polare...sen har vi allt annat i spelväg ochså.
men självklart var det inte bara det,vi bodde i en villa,hade tillgång till allt kändes det som,hade friheten att göra allt,alla kände alla i trakten,hade jäkligt snälla grannar som man spenderade mycket tid hos.
blev man less på allt i området så kunde man åka upp till våran stuga och njuta av allt där.
ville man få lite motion så var det bara att knalla ner till fotbollsplanen som låg aldeles nedanför villan våran,kunde ta med sej en boll och hunden och sparka lite boll åt hunden.....ville man styrketräna eller göra andra aktiviteter så var det bara att knalla ner i källaren.

ja,det var den bästa tiden i mitt liv.
men nu är det över,vi sålde villan och stugan och flyttade hit där vi bor nu,issolerad från all frihet tycker jag.
livet går ju självklart vidare och man mår ju bra ändå,men så fort jag tänker tillbaks till den tiden och tänker att man aldrig får uppleva det igen samt allt man förlorade,så blir det nästan en tår i ögat.
men vem vet,nån dag så flyttar jag väl dit igen,nånting som jag har i tankarna hela tiden.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 21:41   #15
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Reg.datum: Mar 2003
Hej

Jag får säga perioden 20+. Det är då du själv verkligen väljer inriktningen på ditt liv: studier, vänner, intressen och arbetsliv.

Det är då du slutligen lever ut definitionen du själv arbetat fram de senaste 5 åren, det är åtminstone så jag ser på det hela. Innan 15 års ålder var det väldigt mycket redan förutbestämt: både från strukturen grundskola + föräldrars inverkan.

Sen är det såklart fortfarande en utveckling under 20+ åldern, som såklart fortsätter för resten av ditt liv. Jag känner dock att det är då som du själv har exclusive rights on your life. Du väljer själv vad du vill studera (om du nu väljer det) eller går direkt in i arbetsmarknaden. Du väljer själv vart och hur du bor, självklart beroende på vilka förutsättningar du har (narkoman, depression, goda betyg, ambitioner, kontaktnät, happiness, relationer osvI).

Tjo

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.