2005-11-19, 19:26
|
|
Aegd
Reg.datum: May 2004
|
Vilken del av livet har hittills vart bäst?
Eftersom vi har ganska spridda åldrar här på kolo -många är ju tillräckligt gammla för att förstå vad som hände när berlinmuren föll till och med- tänkte jag fråga vilken del av erat liv ni ansett vara bäst?
jag såg ett citat i en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
den sköna tonåren får man aldrig tebax....njut av den
|
är/var tonåren en bra tid för er? man hör ju ofta om depressioner, humörsvängningar och så vidare angående tonåren, hur var/är det för er?
självklart spelar en massa andra saker in, som tex familjesituation, men bortse från det och jämför med om du råkat ut för samma problem idag så gott det.
min storebror som är 23 säger att det är nu han har som roligast, han bor i egen lägenhet och studerar på chalmers med flickvän.
så hur är det? blir det bättre eller sämre med åldern? är min guldtid kanske redan förbi? (18 år gammal)
MEN FAN, nu såg jag att en exakt likadan tråd fanns, ta bort.
|
|
|
2005-11-19, 19:31
|
|
Självgod idoit
Reg.datum: Sep 2004
|
När man är yngre är det mindre att oroa sig för, mindre ansvar, mer smånöjen man bara kan njuta av osv osv. Med åren kommer mer att oroa sig för, mer slit(jobb istället för plugg, familj osv), mer ansvar men också så jevla mycket mer saker man kan riktigt njuta av. Så har jag uppfattat det iaf, att allt jobbigt blir jobbigare och att allt bra blir bättre, är bara 19 men den uppfattningen jag fått. Nån allan kanske vill säga hans tankar om det här?
|
|
|
2005-11-19, 19:32
|
|
life sux&then u die
Reg.datum: Jun 2005
|
i magen.
|
2005-11-19, 19:33
|
|
En hel restaurangvärld under samma tak
|
24 o singel... aldrig kännts bättre eller haft roligare! hoppas verkligen jag uttrycker likadant om 10 år...
edit!! kanske inte är singel då dock
|
|
|
2005-11-19, 20:20
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
20, och har precis lämnat "tonåren"... Hade inga problem där med jobbig pubert, skrikandes på föräldrar, etc... Men skulle nog ändå inte tro att jag kommer se det som bästa tiden på mitt liv.
Många tror ju tonåren var så jävla bra bara för minnet spelar människor ett spratt...
Precis som många tror eller tycker lumpen var så jävla kul när de är färdiga, men hade man frågat dem under perioden de gjorde skiten så hade de sagt det hata det.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2005-11-19, 20:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Är 19, tonåren har varit OK men händelsefattiga. Hoppas på mkt mer nöje mellan 20-30.
|
2005-11-19, 20:46
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Tja , tiden sen man fyllde 25 kan vi nog säga.
Säkare , starkare ekonomiskt , snyggare , bättre framgångar på de motsatta könet ..
|
|
|
2005-11-19, 20:50
|
|
Registered User
|
Dagisåldern rockade! fan vad mycket hyss vi hade för oss... härligt!
|
2005-11-19, 20:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Bara skit hittills så jag hoppas på framtiden
|
|
|
2005-11-19, 21:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
8:an någon? Åka moppe, dricka 3,5:or och springa runt på stan, hur tufft är inte det?!
Nej men moppetiden är ju lätt den bästa tiden..
2005-11-19, 21:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av reinholdsson
Bara skit hittills så jag hoppas på framtiden 
|
Hehe, är inne lite på samma linje
|
|
|
2005-11-19, 21:24
|
|
Banned
Reg.datum: Oct 2005
|
Helt klart mellanstadietiden. Fantastisk gemenskap med LITE ansvar och mycket fritid då man hade kul. Nu ca 10 år senare är det mest problem, ekonomi, kärlek, betyg...hmmmm, och en del bra också.
|
|
|
2005-11-19, 21:38
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
åren i högstadiet är då de åren som jag tyckte var bäst under mina fjuttiga 23år, allt var så oseriöst, och allt var nytt, fest pöka mm mm.....Fan vad kul livet var då.
|
|
|
2005-11-19, 21:40
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
nått som får en att bli lite nere när man tänker på att man aldrig kommer att få tillbaks igen eller återuppleva,är åren mellan 87-97 nått....det ar fan den bästa tiden i mitt liv...en utav sakerna som gjorde livet så bra då var Amiga hysterin..alla dessa timmar man satt med den,alla dessa turneringar i olika spel som man spelade med grannen och några polare...sen har vi allt annat i spelväg ochså.
men självklart var det inte bara det,vi bodde i en villa,hade tillgång till allt kändes det som,hade friheten att göra allt,alla kände alla i trakten,hade jäkligt snälla grannar som man spenderade mycket tid hos.
blev man less på allt i området så kunde man åka upp till våran stuga och njuta av allt där.
ville man få lite motion så var det bara att knalla ner till fotbollsplanen som låg aldeles nedanför villan våran,kunde ta med sej en boll och hunden och sparka lite boll åt hunden.....ville man styrketräna eller göra andra aktiviteter så var det bara att knalla ner i källaren.
ja,det var den bästa tiden i mitt liv.
men nu är det över,vi sålde villan och stugan och flyttade hit där vi bor nu,issolerad från all frihet tycker jag.
livet går ju självklart vidare och man mår ju bra ändå,men så fort jag tänker tillbaks till den tiden och tänker att man aldrig får uppleva det igen samt allt man förlorade,så blir det nästan en tår i ögat.
men vem vet,nån dag så flyttar jag väl dit igen,nånting som jag har i tankarna hela tiden.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2005-11-19, 21:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Hej
Jag får säga perioden 20+. Det är då du själv verkligen väljer inriktningen på ditt liv: studier, vänner, intressen och arbetsliv.
Det är då du slutligen lever ut definitionen du själv arbetat fram de senaste 5 åren, det är åtminstone så jag ser på det hela. Innan 15 års ålder var det väldigt mycket redan förutbestämt: både från strukturen grundskola + föräldrars inverkan.
Sen är det såklart fortfarande en utveckling under 20+ åldern, som såklart fortsätter för resten av ditt liv. Jag känner dock att det är då som du själv har exclusive rights on your life. Du väljer själv vad du vill studera (om du nu väljer det) eller går direkt in i arbetsmarknaden. Du väljer själv vart och hur du bor, självklart beroende på vilka förutsättningar du har (narkoman, depression, goda betyg, ambitioner, kontaktnät, happiness, relationer osvI).
Tjo
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.
|

|