2005-11-17, 22:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Sluta med snasket ?
Vet inte riktigt om denna tråd passar här men någon glad moderator får flytta det om tråden ligger fel.
Jag har bestämt mig för att sluta äta godis, chips, glass och bullar. Oftast brukade jag äta godis 5 gånger i veckan och en skål chips på fredagskvällen och lite glass och bulle nusomdå. En portion godis kunde bestå av 5 stycken kit-kat choklad stänger eller en normalstor godispåse med en cholkadbit.
Nu till min fråga: Vad kommer att förbättras på min kropp när jag slutar helt av med skräpätandet? Jag kör styrketräning och lite kondition 5-6 gånger i veckan. Kommer jag att öka min muskelmassa och förlora fett ? ?
Om mer information behövs så FRÅGA!!!
|
2005-11-17, 22:12
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Ersätter du inte energin med energin från nyttig mat kommer du antingen gå ner i vikt/öka långsammare i vikt, beroende på om du hamnar på energiunderskott eller ej. Att sluta med godiset utan att ersätta energin med näringsmässigt korrekt sådan kommer inte att göra att du bygger mer muskler. Går ner i fett, däremot. Ersätter du energin med näringsmässigt korrekt sådan, är det möjligt att du bygger mer muskler, men då går du inte ner i fett.
|
|
|
2005-11-17, 22:21
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
för att inte nämna hur mycket bättre hälsa du får av att inte trycka i dig mängder av socker dagligen!
gör som vettig folk och ät snask en kväll i veckan
|
|
|
2005-11-17, 22:23
|
|
Banned
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2
för att inte nämna hur mycket bättre hälsa du får av att inte trycka i dig mängder av socker dagligen!
gör som vettig folk och ät snask en kväll i veckan 
|
vettigt folk äter det inte alls.... finns ingen anledning mer än att det är gott, men det är en skinkmacka också.
|
|
|
2005-11-17, 22:30
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av keffat_liv
vettigt folk äter det inte alls.... finns ingen anledning mer än att det är gott, men det är en skinkmacka också.
|
nej det är det inte
|
|
|
2005-11-17, 23:01
|
|
Adam e söt.
Reg.datum: Mar 2004
|
Hört talas om livskvalité??
Jag älskar skräpmat och godis men försöker begränsa det till ett par ggr i veckan. Bra förbättring med tanke på min tid som antifysisk datornörd då jag käkade skit varje dag typ.
|
|
|
2005-11-18, 15:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
|
Det var det dummaste jag hört. Vettigt folk äter det, men i måttliga mängder.
|
|
2005-11-18, 16:23
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av heljis
Det var det dummaste jag hört. Vettigt folk äter det, men i måttliga mängder.
|
Var det det dummaste du hört? det var det dummaste jag hört... Vad finns det för anledning till att äta godis? Då kan man lika bra påstå att vettigt folk röker, men i måttliga mängder
|
|
|
2005-11-18, 16:54
|
|
Banned
|
Citat:
Var det det dummaste du hört? det var det dummaste jag hört... Vad finns det för anledning till att äta godis? Då kan man lika bra påstå att vettigt folk röker, men i måttliga mängder 
|
för att äta godis i måttliga mängder dör man inte av. Men att röka säg bara en 1 cigg om dan, kan du dö av.
|
|
|
2005-11-18, 17:10
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2
för att äta godis i måttliga mängder dör man inte av. Men att röka säg bara en 1 cigg om dan, kan du dö av.
|
du kan dö av en ipren med... iaf det finns fortfarande ingen anledning att äta det.
|
|
|
2005-11-18, 17:29
|
|
Banned
|
jo smaken. så det man äter ska enbart ätas för att kroppen ska kunna ta fysisk nytta av det?!? då åter till ordet livskvalité. Vissa kanske får en lyckokänsla av att t ex åka skidor medans andra får det av godis.
|
|
|
2005-11-18, 22:08
|
|
Registered User
|
Jag hade en ovana att frossa i choklad, fick i mig två hela alladinlådor på 2 timmar en gång. Detta skedde ungefär varannan dag
annars gärna 800-900 gr lösvikt med 70% chocklad.
Jag är en väldigt aktiv mäniska som tränar ca 7 timmar om dagen (går dansarutbildningen på balettakademin) och sedan jag började räkna exact vad jag åt så visade det sig att frosseriet egentligen var befogat av min kropp.
Jag åt ungefär 3000 kcal från bra mat om dagen och mellan 2000-4000 kcal från choklad varannan dag. Mitt energibehov är ungefär 5000 kcal om dagen och numer äter jag det från allsidig kost och har inte alls samma kraftiga godissug. Och prestationsförmågan är betydligt bättre.
|
|
|
2005-11-18, 22:19
|
|
Segrare Bästa fysiken 2011!
|
Citat:
finns ingen anledning mer än att det är gott
|
Och det är väl ingen liten anledning direkt.
Men alltså, det finns nog en massa anledningar till att man gör saker. En del använder mat som tröst tex. Och att snacka om vettigt/inte vettigt som om det enbart vore nåt som handlade om det rent förnuftsmässiga känns väl lite väl naivt. "jag förstår inte varför folk knarkar, det är ju dåligt!"
|
|
|
2005-11-18, 22:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Och likagärna kan man ta upp dom som intar alkohol, tror du ärligt talat lite extra socker är så dåligt men anser dig kunna dricka? haha
Med detta sagt äter jag inte godis.. men dricker gärna standard cola nån gång i veckan.
|
|
2005-11-19, 20:46
|
|
Spare some change..?
|
Förr åt jag mängder med godis och drack minst 2-4lit läsk om dagen. Bodde framför datorn och satt ofta uppe 18-20h isträck och jobbade. För någon månad sedan kom jag underfund med att pengar inte är allt och drog ner till normala arbetsdagar. Slutade även med läsk och godis och saknar absolut inte sockret.
Idag äter jag cashew nötter och frukt istället för godis och mår betydligt bättre. Så ett tips är att ladda upp med nötter/frukt att ersätta sockret med.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:02.
|

|