Proteinrika nötter skulle vara fint att ha som mellanmål. Saken är den att jag inte har en aning om vilka nötter som är bra för muskelbygge och vilka som är dåliga. Hjälp någon?
Valnötter är rika på omega3-fetter.
Jordnötter är billiga och rika på protein, dock av halvkass kvalite.
Mandlar är nyttiga och det har visat sig att ett intag av inte alltför många utöver sin vanliga matkonsumtion inte alls ledde till viktuppgång.
Hasselnötter innehåller mycket e-vitamin.
"Brasilian nuts" skall vara jättebra, tror det är de som ser ut som ihoptorkade trekantiga bananer.
Cashewnötter verkar en del rekommendera med, goda är det.
Pistage kan du skita i för det är inte så gott ;D
Solrosfrön är rika på kadmium och innehåller mest bara massa omega-6, så skit i dem med ;D
Mandlar är nyttiga och det har visat sig att ett intag av inte alltför många utöver sin vanliga matkonsumtion inte alls ledde till viktuppgång.
"Brasilian nuts" skall vara jättebra, tror det är de som ser ut som ihoptorkade trekantiga bananer.
Pistage kan du skita i för det är inte så gott ;D
Pistage är ju visst gott
mandlar och brasse-nötterna ? Var kan jag köpa det ? Gott som snacks ?
mandlar och brasse-nötterna ? Var kan jag köpa det ? Gott som snacks ?
Sötmandel och hasselnötter finns ju i varenda butik vid bakgrejerna? Iaf förr, vet att det var något problem med mandel för något år sedan, varför vet jag inte =P.
Kom på senare att "brazilian nuts" nog är paranötter på svenska.
Jag brukar käka nån näve Valnötter innan min träning.. asgott o känns som de gör att ja får lite extra energi .. Efter träningen tar jag oxå lite nötter..
Jag brukar käka nån näve Valnötter innan min träning.. asgott o känns som de gör att ja får lite extra energi .. Efter träningen tar jag oxå lite nötter..
Försöker få i mig lite varje dag--
varför just runt träningen? men visst, är du hungrig så