Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-01, 12:22   #1
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Riksdagsval - vad motiverar DITT val?

En tråd är uppe angående vad vi skulle rösta på i dagsläget. Där här är tråden där vi motiverar vårt val.

Jag kommer, som det ser ut nu, att rösta på moderaterna. Jag tror att de kommer att göra rent hus med den politiska styrningen av utbildningsväsendet (genusforskning etc.), vilket är en mycket central fråga för det demokratiska samhället.

Kristdemokraterna skulle troligen också göra så, och jag är liksom dem hyfsat värdekonservativ, men jag kan inte med deras religiösa undertoner, och de har polare ute i Europa som är ett hot mot en stat frikopplad från religiös tro.

Så, vad motiverar ditt val?

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 12:24   #2
Niclaaas
Banned

Niclaaass avatar

Reg.datum: Nov 2004
jag kommer inte rösta. jag motiverar det med att jag vet dicksquat om politik
Niclaaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 12:25   #3
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Niclaaas
jag kommer inte rösta. jag motiverar det med att jag vet dicksquat om politik
Bra. Man ska inte rösta om man inte vet vad man röstar på. Jag är för lämplighetstest för både föräldraskap och rösträtt.

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Gammal 2005-11-01, 12:26   #4
raQblad
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.

raQblads avatar

Vänsterpartiet eller de mer och mer korrupta sossarna får min röst, enbart för att de blåas sjukvårdspolitk är löjlig. Betala för vård!? Vad är det för amerikanskt påhitt, att enbart rika ska kunna unna sig god hälsa. Man ser ju hur bra det fungerar med tandvården, där man nu måste betala 1000 kronor för en Undersökning! Hemska tanke om detta skulle drabba den allmänna sjukvården.
Trygghet är optimalt!
raQblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 12:27   #5
Niclaaas
Banned

Niclaaass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Bra. Man ska inte rösta om man inte vet vad man röstar på. Jag är för lämplighetstest för både föräldraskap och rösträtt.
precis. jag försöker att inte ha åsikter om saker jag inte vet något om.
Niclaaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 12:27   #6
Menigar
Registered User

Menigars avatar

Jag har inte bestämt mig än. Jag vill bara se att miljöpartiet åker ur riksdagen.
Motivering: Deras jävla förslag hit och dit(deras reform av sam-utbildningen exempelvis) är ju helt galna och så tror de på växthuseffekten.
Gammal 2005-11-01, 12:28   #7
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Niclaaas
precis. jag försöker att inte ha åsikter om saker jag inte vet något om.
:love:

Citat:
Gammal 2005-11-01, 12:28   #8
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Sossarna har ju inte lyckats med ett skit den tiden de har suttit nu, och att rösta på moderaterna är ju samma sak som att hjälpa de som har det dåligt att få det ännu sämre, och det är verkligen inget jag vill bidra till. Så jag kommer rösta blankt för att visa mitt missnöje.

Finns kort och gott inget parti som jag tror på, jag skulle vilja se ett nytt svenskt parti som värnar om sverige och svenskarna i första hand, utan att för den sakens skulla vara rasistiskt sas.
Gammal 2005-11-01, 12:29   #9
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Sossarna har ju inte lyckats med ett skit den tiden de har suttit nu, och att rösta på moderaterna är ju samma sak som att hjälpa de som har det dåligt att få det ännu sämre, och det är verkligen inget jag vill bidra till. Så jag kommer rösta blankt för att visa mitt missnöje.

Finns kort och gott inget parti som jag tror på, jag skulle vilja se ett nytt svenskt parti som värnar om sverige och svenskarna i första hand, utan att för den sakens skulla vara rasistiskt sas.
Sverige ut ur Kongo-partiet?

Citat:
Gammal 2005-11-01, 12:31   #10
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Citat:
Sverige ut ur Kongo-partiet?
Que?
Gammal 2005-11-01, 12:31   #11
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Moderaterna.
Varför:
1: Privatisering innebär konkurrens, vilket leder till att sjukvård/skola/företag effektiviseras för att vinna kunder.
Även fler företag kan bildas = fler arbeten.

2: Det ska löna sig att arbeta. Man ska klara sig på sin lön och inte behöva leva på bidrag. (Nej, jag säger inte att det inte ska finnas några bidrag.)

3: Individen ska bestämma - INTE politikerna.

4: Sänkta skatter. (a) klara sig på sin lön. (b) billigare att ha anställda.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 12:32   #12
Kebab-Arne
Ge mig kebap och öl

Kebab-Arnes avatar

Jag vet inte vilket parti jag kommer rösta på men jag vill se jobb. Många akademiker går arbetslösa, jag ju själv vara på jakt efter jobb om ca 5 år efter utbildning och då har jag ingen lust att gå arbetsslös. Dessutom är jobb grunden till iprincip allt vad välfärd heter.
Kebab-Arne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 12:33   #13
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Que?
Herren Hannes behagade skämta. Sverige har trupper i Kongo (och du heter Lasse_Kongo) och du ville ha ett parti som värnade om Sverige och svenskarna. Att satsa på Sverige, och inte på hjälpinsatser i Kongo kunde därför bli ett Sverige-ut-ur-Kongo-parti. Men du behöver inte skratta om du inte vill .

Citat:
Gammal 2005-11-01, 12:46   #14
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Citat:
Herren Hannes behagade skämta. Sverige har trupper i Kongo (och du heter Lasse_Kongo) och du ville ha ett parti som värnade om Sverige och svenskarna. Att satsa på Sverige, och inte på hjälpinsatser i Kongo kunde därför bli ett Sverige-ut-ur-Kongo-parti. Men du behöver inte skratta om du inte vill .
Haha, ja gick fan upp 04:30 ida, så ja är lite seg

Haha ja lite småkul var det ju allt, men du är iaf bra fyndig
Gammal 2005-11-01, 13:02   #15
raQblad
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.

raQblads avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mela
Moderaterna.
Varför:
1: Privatisering innebär konkurrens, vilket leder till att sjukvård/skola/företag effektiviseras för att vinna kunder.
Även fler företag kan bildas = fler arbeten.

2: Det ska löna sig att arbeta. Man ska klara sig på sin lön och inte behöva leva på bidrag. (Nej, jag säger inte att det inte ska finnas några bidrag.)

3: Individen ska bestämma - INTE politikerna.

4: Sänkta skatter. (a) klara sig på sin lön. (b) billigare att ha anställda.
1: Privatisera sjukvården? Vet du hur det är i USA idag..? Där har inte medelsvensson råd att bli akut sjuk. Vill du ha så i Sverige, ett land där varenda man, kvinna och barn kan få vård gratis, utan att läkaren frågar efter kreditkortet och skriver räkningar medans du ligger på operationsbordet.
2: Det lönar sig att arbeta idag, vars får du allt ifrån? Bidrag är till för tryggheten, men det är inget man LEVER på.
3: Individen bestämmer! Jag gör ett otal val varenda dag. Politikerna ser endast till samhällets bästa.
4: Sänkta skatter = Noll trygghet. Du får ju ändå betala avgifter för skola, vård och omsorg på sidan om skatten i form av försäkringar, till FÖRETAG. Vem vet vad företagen gör bakom kulisserna.
raQblad är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:49.