Som sagt i den andra tråden som jag fick insperation ifrån så hatar jag alla reklamer... ibland kan det komma någon bra.. saknar ica's gammla roliga reklamer!
Jag är också en som gillar många reklamfilmer, men kanske ffa många tryckta kampanjer.
Tv-reklam jag kommer att tänka på nu som jag gillar är sockerfri ketchup och en del av telias filmer. Kommer säkert fylla på listan.
En kille står brevid en bil uppe i en backe.
han bär på en väska och vips tappar han ur ett bowlingklot.
bowlingklotet rullar ner för backen.
En kille längre ner i backen ser en "fotboll" rullandes mot honom.
samma kille laddar å drar till allt han har för att skjuta upp bollen till ahn som tappade den.
( Reklam för glasögon tror jag. ) OBS, killen som ska passa tillbaka bowlingklotet verkar så jävla nöjd över att just han är så jävla schysst och ska skjuta tillbaka bollen men tji får han.
Tycker den är rätt bra den gamla när nån långhårig kille kör i en grusgrop med sin Sierra med Kenny Bräck vid sidan om.
Han har planer på att bli racerförare men vill inte klippa sig.
PPM tror jag det var.
Avskyr Vodafons reklamer. Diggar Burger Kings(?) när den tuffa killen spiller Cola i knät å säger "Inte coolt". Den utlöser alltid enorma skrattsalvor hos mig, ingen annan jag känner tycker den är rolig dock
3´s reklam med den asiatiska flickan som förföljer en annan flicka och som avslutas med ett körsbär som sjunger Chicagos gamla klassiker "If you leave me now..". Genial!
Men förstapriset går den den småländska(?) möbelfirma som hade en annons med texten: "När gav du din fru rotting senast...?" (Blev sedemera fälld i någon pressetisk instans.)