Hej forum och alla andra.
Har hängt med på detta och andra hälso/tränings forum ett tag nu för att suga åt mig information och tycker mig ha greppat rätt mycket ang fettminskning. Mitt mål i dagsläget är att tappa 10 kilo fläsk vilket jag tror räcker för att få fram formerna som gömmer sig under fettet. Men det står still
Lite bakgrundsinfo:
Man 26 år
183cm lång
88 kilo
Ganska grov i kroppen
Jobbar vid dator hela dagarna så min aktivitetsnivå en vanlig dag är inte så hög.
Styrketränar 3-4 ggr/vecka, 60-75min per gång
I februari i år började jag mitt nedgångsäventyr på 103kg och körde Atkins fram tills i Juni. Under sommaren blev det inte mycket träning och ingen strikt diet så jag la på mig 1 kilo. Vikt innan sommar 88, vikt efter 89.
Sedan 5 veckor tillbaka räknar jag kalorier då jag märkt att denna "metod" passar mig bäst. Inga produkter som är förbjudna mm. Jag har uppskattat min dyngsförbrukning till 2500 kalorier en vanlig dag och 3000 en träningsdag och brukar ligga 6-900 under dessa per dag. Men inget händer
Det har varit en del festande under denna tid men jag har räknat med det jag druckit/ätit under dessa tillfällen och enligt mina uträkningar ska jag ha tappat 2,5kg men har alltså bara tappat 1kg.
Då till min fråga. Har jag toköverskattat/underskattat min förbrukning eller är det festerna som sabbar? Även fast man dricker alkohol och käkar gott ibland men fortfarande ligger på kaloriminus under en vecka borde man väl gå ner den veckan?
Man blir ju lite putt när man kontrollerar sitt intag men det ändå inte hjälper. Hoppas ni kan komma med lite tips