Godagens!
Jag är precis på gång att flytta hemifrån till ett eget ställe. Jag kommer flytta till en annan kommun och till detta kommer jag att bli skriven där.
Jag har ett par frågor som jag tänkte att folk här kunde svara på eller om det finns någon länk som kan svara på dem.
Först;
Flyttbidrag? Existerar det? Mao. kan man få hjälp till att betala själva flytten?
Telefonbidrag? Det kostar att "skaffa telefon", finns det något bidrag till detta?
Eftersom jag är på väg att bli skriven i en ny kommun så undrar jag också om möjligheten till soc. bidrag. Jag har jobb i den nya kommunen, och jag har en lägenhet som jag skall flytta in i inom väldigt kort. Och pga. att det kommer vara en tom månad utan jobb efter det att jag flyttat in så tänker jag på hur det kommer funka med att få en månads bidrag. Kommer min nuvarande kommun stå för det eller kommer min nya kommun stå för det?
Kort och gott, den första månaden kommer vara för jävlig. Men pga. att det är svårt att hitta bostad och jag äntligen fick tag på en bram, så nappade jag direkt.
Tack på förhand