Vet att ni förmodligen inte är med.studerande men träningsfolk brukar ha mycket koll på ämesomsättning och sånt ändå.
När jag va ca 16års åldern blev jag riktigt deprimerad, jag gick också upp mycket i vikt. Gick regelbundet hos en läkare men det hjälpte ej förrän hon en dag tyckte jag va "svullen" över halsen, typ struma. Testerna på min ämnesomsättnig visade ingen spec men man kunde tydligen lida av underproduktion ändå. Så jag började äta levaxi, tror jag åt det i något år, kanske mera. Och bättre blev jag,ang vikt och humör.
Nu det senaste 10mån kanske lite mer har jag mått riktigt dåligt, tappat all livslust över huvudtaget, även gått upp riktigt mycket i vikt. Har fått problem med mina knän (gör ont är man tex reser sig ur stolar med mera). Gick till läkaren för käproblemet (som han sa förmodligen va felbelastning på gymmet, but it still hurts

). Iallfall bad ja då att få äta levaxin igen så han tog test men värderna såg bra ut så ingen medicin.
Vad jag undrar egentligen är väl om att jag har så otroligt svårt att gå ner i vikt (jag tränar mycket och äter rätt) har något med struman att göra? och hur man själv kan förbättra sin ämnesomsättning utan medicinen?