Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-12, 07:54   #1
H.Emanuel
Turist i tillvaron

H.Emanuels avatar

Reg.datum: Jun 2005
Har du bra kontakt med grannarna?

På samma plan som jag bor ett par. Jag hälsar på dom, och nån gång har jag snackat ytligt med tjejen. Så bor också en familj på samma plan, dom är från Libanon tror jag. Kvinnan i familjen utbrast en gång när vi krockade nere i tvättstugan "Du är nästan aldrig hemma". Nehej, är jag inte?? Mannen i familjen är av och till på kanelen, men aldrig otrevlig. Han brukar hänga i den utländska delikatess-butiken nere på hörnan, antagligen har han inget att göra om dagarna. I övrigt har jag ingen susning om vilka som bor i denna trappuppgång. Hur har du det med grannkontakterna?
H.Emanuel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-12, 08:13   #2
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Min mamma är ordförande i bostadsrättsföreningen. I början när hon var det trodde tydligen folk att jag också var intresserad av föreningen eftersom min mamma var det, så dom kom till mig och pratade om en massa problem dom hade. Det var ytterst irriterande, så jag var tvungen att vara otrevlig några gånger innan dom gav sig.

Sen dess hejar ingen på mig. Eller, det finns väl vissa undantag. En kvinna i 30-årsåldern brukar hejja. Och småtjejer i 10-14-årsåldern brukar säga hej om jag råkar få ögonkontakt. Men annars slipper jag folket. Jag önskar att jag inte ens visste vilka det var, men det är svårt att undvika när de sitter i köket stup i kvarten.
Gammal 2005-09-12, 08:17   #3
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Jag hälsar alltid på alla grannar.
Vi har en ganska bra sammanhållning förutom att dom flest är extremt slöa.

Umgås lite med en tjej. Vi brukar gå på teater, fika eller gå ut ibland.
Sen har jag några som jag pratar med ganska mycket, kanske går in och fikar hos etc.

Generellt så är jag dock inte så intresserad av att umgås för mycket med mina grannar bara för att dom är grannar.
Jag är mån om mitt privatliv och vill ha lite anonymitet. Annars hade jag ju lika gärna kunnat bo i en småstad
Gammal 2005-09-12, 08:23   #4
Davil
Registered User

Davils avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag brukar säga hej till alla i min trappuppgång, och ibland säga några ord om jag möter någon av barnen som bor på samma våning.

Det jag tycker är lite synd är att ganska ofta svarar vissa inte ens med att säga hej tillbaka. men jag fortsätter endå med mitt hejande
Davil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-12, 08:24   #5
jakke
Registered User

Reg.datum: Aug 2002
Bor i en korridor med 4 andra. De brukar jag tjöta med. Dom andra i huset hejjar jag på ibland och ibland inte. Dom får alltid hejja först om det inte är nån fin tjej som alltid hejjar på mig.
jakke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-12, 08:27   #6
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Davil
Det jag tycker är lite synd är att ganska ofta svarar vissa inte ens med att säga hej tillbaka. men jag fortsätter endå med mitt hejande
vi hade en grannfamilj med hur många barn som helst och inga av dom hälsade även fast man hälsade först.

En granne till mig lackade och sa till dom att han förväntade sig att dom skulle hälsa tillbaka när han sa hej.
Det tycker jag var bra sagt. Det är vuxnas plikt att lära barn hur man beter sig. Kan inte föräldrarna får väl någon annan lära dom
Gammal 2005-09-12, 08:32   #7
H.Emanuel
Turist i tillvaron

H.Emanuels avatar

Fördelen med att ha en sjysst kontakt kan ju vara att man håller lite koll åt varandra. När jag var bortrest en gång skulle en kompis vattna mina växter o ge katten mat. När han skulle in till mig så kärvade låset så han stod och ryckte och tryckte i dörren. Då hade mannen i lägenheten bredvid stuckit ut huvudet och frågat vad fan han höll på med
Gammal 2005-09-12, 08:36   #8
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Har inte en susning om grannarna i porten , däremot dem på andra sidan brukar visa pattarna och jag har även sett dem göka i soffan.

(kommentarer undanbedes , du skulle också glo )
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-12, 08:39   #9
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Har inte en susning om grannarna i porten , däremot dem på andra sidan brukar visa pattarna och jag har även sett dem göka i soffan.

Östermalm ..lite bättre, lite finare.
Gammal 2005-09-12, 08:42   #10
H.Emanuel
Turist i tillvaron

H.Emanuels avatar

Citat:

Hehe, känner en man som bor på nedre botten. En dag flyttade det in ett par tjejer i tjugoårsåldern i huset mittemot, även de på bottenplan. Denne man kunde inte motstå att ta fram sin kikare på kvällarna. En kväll ringde det på hans dörr. Där stod två stadiga killar som visade en polislegitimation, Tjejerna hade ringt snuten då de upptäckt kikandet. De nöjde sig med att säga till honom, och sen har han inte gjort om det
Gammal 2005-09-12, 08:42   #11
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Östermalm ..lite bättre, lite finare.
... lite lösaktigare
Gammal 2005-09-12, 08:46   #12
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av H.Emanuel
Hehe, känner en man som bor på nedre botten. En dag flyttade det in ett par tjejer i tjugoårsåldern i huset mittemot, även de på bottenplan. Denne man kunde inte motstå att ta fram sin kikare på kvällarna. En kväll ringde det på hans dörr. Där stod två stadiga killar som visade en polislegitimation, Tjejerna hade ringt snuten då de upptäckt kikandet. De nöjde sig med att säga till honom, och sen har han inte gjort om det

Jag ser problemet där , men om man står hemma i köket på kvällen och dem står med lampad tänd på andra sidan så fanimej får man skylla sig själv.

Jamenar ALLA ser de går fan inte å undvika, jag skulle själv kunna skickan en anmälan om förargelseväckande utseende på människan.
Gammal 2005-09-12, 08:50   #13
thomast
FUUUUUUUUUUUU

thomasts avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av H.Emanuel
Är det han gjort överhuvudtaget ett brott? Du får fotografera in genom deras fönster från allmän eller egen mark, har svårt att se att titta är ett brott. Men visst är det inte trevligt att bli utsatt för det.

Piranha: Om jag varit i samma situation som dig skulle teleobjektivet åkt fram!
thomast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-12, 08:52   #14
H.Emanuel
Turist i tillvaron

H.Emanuels avatar

Citat:
Jag ser problemet där , men om man står hemma i köket på kvällen och dem står med lampad tänd på andra sidan så fanimej får man skylla sig själv.

Jamenar ALLA ser de går fan inte å undvika, jag skulle själv kunna skickan en anmälan om förargelseväckande utseende på människan.
Ser själv både det ena och det andra vissa kvällar i huset rakt över.
Gammal 2005-09-12, 08:54   #15
H.Emanuel
Turist i tillvaron

H.Emanuels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av thomast
Är det han gjort överhuvudtaget ett brott? Du får fotografera in genom deras fönster från allmän eller egen mark, har svårt att se att titta är ett brott. Men visst är det inte trevligt att bli utsatt för det.

Piranha: Om jag varit i samma situation som dig skulle teleobjektivet åkt fram!
Faktum är att det är förbjudet att kolla på folk med kikare från sin lägenhet. Vad det klassas som för brott vet jag inte, men man åker dit om man gör det. Sen kan man ju säga att man tittat på fåglar eller annat. Men vem vill bli känd i grannskapet som mannen med kikaren?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40.