Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-03, 21:59   #1
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
Drömmer du om ett eget hemmagym?

Nu snackar jag inte Abflex, utan riktiga prylar. Jag har en lokal 50m ifrån mitt hem som kanske är på 40 kvadrat plus garderob och toalett. Jag önskar att jag skulle ha pengar att fylla upp denna lokal med träningsprylar. Nån som ärvillig att skänka lite gamla 70-talsprylar? Huvudsaken är att det funkar eller går få att funka Nån mer som har lite av samma dröm?
Gammal 2005-08-03, 22:07   #2
Kebab-Arne
Ge mig kebap och öl

Kebab-Arnes avatar

Reg.datum: Jun 2003
Jodå, även om det inte är realistisk att börja bygga på ett hemmagym just nu. Men säg att man flyttar till nån liten by där det inte finns gym så är det ju bara att köpa en Int. stång lite vikter nån bänk. För säg 10 000:- får du en del. Är ju 3-4 års gymkortskostnader. Men kommer nog klura på hemmagym tankarna mer i framtiden.
Kebab-Arne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-03, 22:08   #3
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne
Jodå, även om det inte är realistisk att börja bygga på ett hemmagym just nu. Men säg att man flyttar till nån liten by där det inte finns gym så är det ju bara att köpa en Int. stång lite vikter nån bänk. För säg 10 000:- får du en del. Är ju 3-4 års gymkortskostnader. Men kommer nog klura på hemmagym tankarna mer i framtiden.
Jo samma här. Skulle ju vara smidigt i framtiden om man har barn och jobb.
Gammal 2005-08-03, 22:11   #4
Kebab-Arne
Ge mig kebap och öl

Kebab-Arnes avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Jo samma här. Skulle ju vara smidigt i framtiden om man har barn och jobb.
Jo, skulle vara en hel del tidssparande. Är man händig av sig så kan man nog bygga en hel del. Framförallt om man kan svetsa.
Kebab-Arne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-03, 22:13   #5
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne
Jo, skulle vara en hel del tidssparande. Är man händig av sig så kan man nog bygga en hel del. Framförallt om man kan svetsa.

Jag har tillgång till allt material, men jag kan inte svetsa och jag har ingen svets heller. Jag får be jense komma hit och bygga lite
Gammal 2005-08-04, 08:42   #6
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Reg.datum: Aug 2001
Jupp, men min blir sann om ett halvår. Det kommer att vara litet men ett powerrack a' la Jim, en bänk, en Eleikostång och ett par hantlar ska in. Förhoppningsvis någon slags hiss också.

Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 08:51   #7
Fultjack
Registered User

Fultjacks avatar

Reg.datum: Nov 2001
powerblock hantlar som Arne har borde väl vara "optimalt" också, kanske dyrare än vanliga men då räcker det med ett par
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 08:52   #8
Sonny
Jag är hårdrockare

Sonnys avatar

Reg.datum: Nov 2004
När jag blir rik o bor i en jättevilla ska jag ha ett full size gym i källaren, skall även köpa Yates gamla skrikande Engelsman till träningspartner som ska få peppa mig!

Kolozzeum Black Metal Mafia
Sonny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 08:58   #9
Gabber
Softpr0n 4 Life

Gabbers avatar

Reg.datum: Apr 2003
jag drömmer om ett eget gym fortfarande. det vägrar försvinna ur skallen. men det får nog vänta tills man bor i villa om det nu händer då en lägenhet är för liten och ljudkänslig för ett eget gym.

mitt gym kommer vara täckt med hardcoreaffischer och bilder på favoritbyggare samt favorit DJ:s. stora speglar runt om och 20 st stora golvhögtalare runt rummet som drivs av feta steg som används vid fester utomhus.

gabber kommer spelas högt och svettet kommer rinna, ingen mer fjolleri och bara tungt och hårt.

jaja, välkommen tillbaka....detta är ingen dröm utan en grej som kommer hända om jag har lite tålamod. jag ska fan lyckas med detta.
Gabber är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 09:27   #10
rememberence
Registered User

rememberences avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Gabber
jag drömmer om ett eget gym fortfarande. det vägrar försvinna ur skallen. men det får nog vänta tills man bor i villa om det nu händer då en lägenhet är för liten och ljudkänslig för ett eget gym.

mitt gym kommer vara täckt med hardcoreaffischer och bilder på favoritbyggare samt favorit DJ:s. stora speglar runt om och 20 st stora golvhögtalare runt rummet som drivs av feta steg som används vid fester utomhus.

gabber kommer spelas högt och svettet kommer rinna, ingen mer fjolleri och bara tungt och hårt.

jaja, välkommen tillbaka....detta är ingen dröm utan en grej som kommer hända om jag har lite tålamod. jag ska fan lyckas med detta.
kör på!...låter härligt
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 11:17   #11
Deadlift
Registered User

Deadlifts avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jag har haft hyfsat med grejer några år nu och jag ångrar verkligen inte att jag köpte prylarna (mer kommer). Det är fint att kunna träna precis när man vill, spela den musik man själv gillar och dessutom på tokhög volym

Än så länge har jag skrapat ihop en int. skivstång med vikter och klovar (240 kilo), hantelställ med fem par hantlar mellan 15 kilo och 46 kilo, en ställbar bänk, ett stativ (för bänkpress, knäböj och dips), dubbel dragmaskin (lite mysko maskin med två magasin brevid varandra går att köra biceps,triceps, bröst mm).

Jag har ett par hemmagjorda fethantlar (50 mm grepp) för greppträning och ett antal grippers också.

De flesta pass kör jag hemma men när jag vill köra ben och köra något föröver knäböj får jag knalla iväg till gymet, även ett par ryggpass i månaden brukar bli på gymet.
Gammal 2005-08-04, 17:28   #12
bigtraps
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Har kört hemma sedan 95
Har samlat på mej det mesta som jag behöver
Powerrack, int stång massor av vikter och en hiss
saknar egentligen ingenting utom möjligen lite mera space
Som småbarnsförälder med en fru som jobbar konstiga tider så skulle
jag inte kunna träna alls vissa veckor om jag inte körde hemma
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 17:33   #13
grisbil3n
nöff nöff, tut tut!

grisbil3ns avatar

Reg.datum: Dec 2004
Har rejäl bänk och ställning samt 130 kg i vikter eller nåt i den stilen, hantlar o stång med givetvis. Saknar en dörrtrapets för chins.
grisbil3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 17:36   #14
reinholdsson
Registered User

reinholdssons avatar

Reg.datum: Dec 2004
Japp. Skulle vara jävligt skönt med eget gym så man kunde spela den musik man gillar, träna verkligen vilken tid som helst mm.
reinholdsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 17:40   #15
spacedog
Registered User

spacedogs avatar

Reg.datum: Jan 2005
Ett hemmagym vore naturligtvis lysande, även om jag helst vill ta mig till ett "riktigt" så ofta som möjligt. Men i sommarstugan eller i källaren om man någon gång skulle bli stressad småbarnsförälder vore det bra.

Hm...få se nu. Powerrack, en ställbar bänk. En stång med skivor, några hantlar. Mycket mer behöver man väl egentligen inte? Förutom en stor spegel och bra spännar-ljus, förstås.

Some people are like Slinkies. Not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs.
spacedog är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:51.