Citat:
Ursprungligen postat av HajduMan
Habba!
jag tycker det har varit kanska så tyst om APB efter den 1 juli då det blev förbjudet att dela filer så jag startar en tråd om det. Någon som vet hur man kan tanka för att inte åka dit?
|
Vadå utan att åka dit, med största sannolikhet hur som helst, men inte garanterat. Och garanterat får du aldrig.
Bättre lösningar om du vill tanka någotsånär säkert är väl:
* FTP
* Krypterad FTP
* Torrents via TOR
* Skapa vlan med dina kompisar och dela ut via samba (windows fildelningstjosan)
* Waste
osv.
Om du är för orolig för DC kan du väl alltid köra torrents, tanka via torrent = bevis på en fil = knappast något du får fängelse för = inga personuppgifter = gg.
500GB share på DC däremot kanske är att provocera lite väl.
Citat:
och är det så att APB kollar vad man tankar genom ens internetleverantör?
|
Inte ens din ISP får kolla vad du gör, än mindre APB. De har inte mer befogenheter än Bolio
Citat:
om det är så hur ska man undgå att bli tagen?
|
Vet inte, byt skivor/hårddiskar med kompisar? Eller se ovan.
Citat:
och hur vet man vad som e olagligt och icke olagligt att tanka ner?
|
Låt bli om du inte vet att det är lagligt.
Citat:
exempelvis så har George Michael sagt att han låter folk ladda hans låtar från internet...
|
På hans sida? Eller att han inte kommer bry sig? Jag skulle inte ta någons ord på det, hans skivbolag kanske bryr sig?
Citat:
och simpsons avsnitt står det inget om att man får tanka eller dela ut när man kollar på avsnittet, exempelvis copyright eller nått, får man då dela ut och tanka simpsons? vad är det som gäller, hur vet man ?
|
Nej, du får inte dela ut simpsons.
På allt gäller upphovsrättslagen om ingen självmant väljer att avsäga sig rätten, så mao om ingen har gett dig tillåtelse att kopiera något så får du det inte, de behöver inte skriva Copyright o grejer för det, det är ju bara ett ord.