2005-06-19, 11:03
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Idrottsmän ni imponeras av?
Nu vet ju jag att det är svårt att ställa en sån fråga här - men finns det några andra idrottsmän ni imponeras av? Nu menar jag inte Coleman eller Arnold eller byggare i allmänhet, och inte heller olika slå-på-läften-stjärnor (eftersom de diskuteras tittochtätt här), utan idrottsmän i idrotter ni aldrig skulle få för er att testa, men ändå gärna tittar på?
Själv är jag motvilligt imponerad av de här dårarna som cyklar runt Frankrike. Blotta tanken på att mala på cykel mel efter mil finner jag motbjudande, men jag måste säga att de har min fulla respekt.
Vilka har ni? Formel1? Ensamseglare? Gymnaster? Snookerspelare?
allan
|
|
|
2005-06-19, 11:09
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Räknas cirkusakrobatik som en idrott? Jag tycker att folket i Cirque De Soleil är helt sjuuuukt grymma. Att människan ens kan få kroppen att göra sådana saker är bortom all fattning.
|
|
|
2005-06-19, 11:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Kimi Räikkönen
|
|
2005-06-19, 11:15
|
|
Registered User
|
Gillar faktiskt snooker, biljard och liknande sporter.. när man själv spelar biljard inser man hur pass duktiga dom faktiskt är. Krävs en hel del teknik.
Annars så är det väl gymnaster och kanske stavhoppare jag är mest impade av.. gymnaster, för att dom har både enorm styrka och teknik.. stavhoppare för att jag skulle vara rädd att falla baklänges och bryta nacken om jag gjorde nåt liknande..
Edit: Håller med Cupofcoffee, circus artister är imponerande också.. även om det inte är en sport, men det kan liknas med gymnaster iofs.. fast utan tävlingsmomentet.
|
|
|
2005-06-19, 11:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jishuku
Gillar faktiskt snooker, biljard och liknande sporter.. när man själv spelar biljard inser man hur pass duktiga dom faktiskt är. Krävs en hel del teknik.
Annars så är det väl gymnaster och kanske stavhoppare jag är mest impade av.. gymnaster, för att dom har både enorm styrka och teknik.. stavhoppare för att jag skulle vara rädd att falla baklänges och bryta nacken om jag gjorde nåt liknande..
Edit: Håller med Cupofcoffee, circus artister är imponerande också.. även om det inte är en sport, men det kan liknas med gymnaster iofs.. fast utan tävlingsmomentet.
|
Multitriathlon..ister(?!?!)
|
|
|
2005-06-19, 11:25
|
|
Välhängd medlem
Reg.datum: Oct 2002
|
Gymnaster, tyngdlyftare och killarna på tour de france imponerade alltid på mig som liten.
|
|
2005-06-19, 11:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av pellepedal
Multitriathlon..ister(?!?!)
|
mmm... ister.
|
|
|
2005-06-19, 11:29
|
|
BodyPumpens grundare.
Reg.datum: Nov 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Nu vet ju jag att det är svårt att ställa en sån fråga här - men finns det några andra idrottsmän ni imponeras av? Nu menar jag inte Coleman eller Arnold eller byggare i allmänhet, och inte heller olika slå-på-läften-stjärnor (eftersom de diskuteras tittochtätt här), utan idrottsmän i idrotter ni aldrig skulle få för er att testa, men ändå gärna tittar på?
Själv är jag motvilligt imponerad av de här dårarna som cyklar runt Frankrike. Blotta tanken på att mala på cykel mel efter mil finner jag motbjudande, men jag måste säga att de har min fulla respekt.
Vilka har ni? Formel1? Ensamseglare? Gymnaster? Snookerspelare?
allan
|
Min Svärfar från Luxemburg lyfter jag på hatten för. Eftersom han har cyklat en antal Tour de France samt när han fyllde 60 härom året cyklade det sk Alploppet över alperna. Han sa att det var utan tvekan det jävligaste han gjort i hela sitt liv. Han var totalt slut efteråt. Kan tänka mig det.
|
2005-06-19, 11:33
|
|
Banned
Reg.datum: Aug 2003
|
Har sett alla möjliga/omöjliga tennisslag från denna man!
Han har fört tennisen på en ny nivå och är den rättmätiga arvtagaren efter Sampras!!
Dessutom förlorar han nästan aldrig en match vilket är ett kvitto på vilken atlet han är!
Han är på god väg att bli den störste....!
|
|
|
2005-06-19, 11:34
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Myten
Han har fört tennisen på en ny nivå och är den rättmätiga arvtagaren efter Sampras!!
Dessutom förlorar han nästan aldrig en match vilket är ett kvitto på vilken atlet han är!
|
Och han är vem då?
allan
|
|
|
2005-06-19, 11:34
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Man bli väl alltid imponerad av någon som är bra på sitt yrke.
Några jag gilalr är Stefan Holm, Allen Iverson, Jordan + antal Korgbolls pojkar
|
|
|
2005-06-19, 11:35
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Myten
Han är på god väg att bli den störste....!

|
vem är det
|
|
|
2005-06-19, 11:36
|
|
Banned
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Och han är vem då?
allan
|
Okej........här syns det att folk inte är så intresserade av idrott!
Roger Federer!
|
|
|
2005-06-19, 11:44
|
|
Banned
Reg.datum: Nov 2004
|
Kimi Räikkönen!
Killen är ung, snabb, envis och verkar ha ett otroligt psyke.
Jag sätter mina pengar på att han blir nästa "schmacher" och vinner VM minst tre gånger innan han drar sig tillbaka vid 35.
|
|
|
2005-06-19, 11:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Imponerad av alla dessa "konditions-nissar" såna som cyklar långa lopp, de som springer längdskidåkare eller vad det heter, skulle ALDRIG vilja köra de som sport, men jag tycker det är grymt vilken jävla kondition dom har.
Sen gillar jag crossföraren stefan everts, rätt tråkig åkstil och ser ofta ut att gå långsamt men endå så åker han fortast.
En annan crossåkare, faktist svensk också tycker jag är ball, det är Johan Carlsson. Åker mx2 ( 125 cc 2-takt till 250 cc 4-takt) han är 15 år, ska börja första året på gymnasiet och han leder svenska mästerskapet, även plockat poäng i VM. Vann senaste sm-del-tävlingen, Grattis!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:25.
|

|