Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-08, 20:21   #1
TrasMannen
Kebap Is The Shit

TrasMannens avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jämställdhet kvinnoförtryck osv

Såg precis på svt1. Där berättade dom om ett mål som avgjordes idag i rätten. Det var en kvinnlig officer mot försvaret.

Hon sa att hon hade blivit utsatt för sexuella trakkaserier när hon tjänstgjorde i kosovo.

Det här var hon själv som sa
"Ja, dom sa ju saker som 'varför är du så sur idag då lilla gumman, har du mens eller'. Tom en gång när jag skulle gå in till en officer och prata så vända han sig med ryggen mot mig, putade upp med rumpan och la av en riktig brakfjärt!"

haha! WTF! kvinnoförtryck?!?!. VÄLKOMMEN TILL Jämställdheten. För jag svär att han har mökat i närheten av andra Manliga officerare.
Hur vill kvinnor ha det egentligen??

Och jag vet inte hur det är med er, men jag och nästan alla mina polare retas med varandra konstant och trycker på "känsliga" punkter.

watafack
TrasMannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 20:24   #2
emmzan
SL-Kirurg

emmzans avatar

Reg.datum: Mar 2002
Ja - du och dina POLARE gör det..
Gammal 2005-06-08, 20:26   #3
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Håller med Emmzan, man kan aldrig ha en tjej som riktig polare. De är för bitchiga för det.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 20:26   #4
Grisen
Registered User

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av TrasMannen
Såg precis på svt1. Där berättade dom om ett mål som avgjordes idag i rätten. Det var en kvinnlig officer mot försvaret.

Hon sa att hon hade blivit utsatt för sexuella trakkaserier när hon tjänstgjorde i kosovo.

Det här var hon själv som sa
"Ja, dom sa ju saker som 'varför är du så sur idag då lilla gumman, har du mens eller'. Tom en gång när jag skulle gå in till en officer och prata så vända han sig med ryggen mot mig, putade upp med rumpan och la av en riktig brakfjärt!"

haha! WTF! kvinnoförtryck?!?!. VÄLKOMMEN TILL Jämställdheten. För jag svär att han har mökat i närheten av andra Manliga officerare.
Hur vill kvinnor ha det egentligen??

Och jag vet inte hur det är med er, men jag och nästan alla mina polare retas med varandra konstant och trycker på "känsliga" punkter.

watafack

Skulle jag bli behandlad så av en överordnad skulle jag inte tveka att anmäla det. Det är en sak att retas med polare och en helt annan sak att retas av en överordnad. Att dessutom bli särbehandlad på grund av sitt kön ("har du mens eller") är än värre.

Edit. Det var ju inga andra (män) som anmält förtryck, då har de troligvis inte blivit utsatt för det heller.

Senast redigerad av Grisen den 2005-06-08 klockan 20:28.
Grisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 20:26   #5
Grisen
Registered User

Emmzan han före..
Gammal 2005-06-08, 20:28   #6
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Jag förstår Trasmannens poäng... Kvinnor vill bli behandlade likadant som män av män. Män beter sig ibland inte så milt mot varandra som mot kvinnor.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 20:30   #7
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Grisen
Skulle jag bli behandlad så av en överordnad skulle jag inte tveka att anmäla det. Det är en sak att retas med polare och en helt annan sak att retas av en överordnad. Att dessutom bli särbehandlad på grund av sitt kön ("har du mens eller") är än värre.

Edit. Det var ju inga andra (män) som anmält förtryck, då har de troligvis inte blivit utsatt för det heller.
Men män blir väl "särbehandlade pga sitt kön" också. Rätt grova skämt inom det militära som handlar om män/manlighet.

30-års journalen
Gammal 2005-06-08, 20:31   #8
Grisen
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Jag förstår Trasmannens poäng... Kvinnor vill bli behandlade likadant som män av män. Män beter sig ibland inte så milt mot varandra som mot kvinnor.
Jag har aldrig blivit behandlat på ett liknande sätt som beskrivs av Trasmannen. Och jag skulle inte finna mig i att bli behandlat på det sättet, speciellt inte på min arbetsplats och i synnerhet inte av min chef.
Gammal 2005-06-08, 20:33   #9
Grisen
Registered User

Citat:
Men män blir väl "särbehandlade pga sitt kön" också. Rätt grova skämt inom det militära som handlar om män/manlighet.
Ja det blir de säkert, jag har ingen vidare insyn i det men det betyder ju inte att kvinnor skall behandlas på ett dåligt sätt för det.

Det är ju lika dumt som de feminister som vill trycka ner män "istället" för kvinnor.
Gammal 2005-06-08, 20:35   #10
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Rätt barnsligt att som chef göra något sådant.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 20:37   #11
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Rätt barnsligt att som chef göra något sådant.
Det håller jag med om och jag tycker inte att nån ska bli nertryckt. Men det är ett problem som finns inom det militära. Det är inte en kvinnofråga.

30-års journalen
Gammal 2005-06-08, 20:38   #12
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Man skall aldrig uppträda på något sätt som kan vara stötande för någon. Det är fel och borde lagstadgas emot.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 20:39   #13
LexSinner
Registered User

LexSinners avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Det håller jag med om och jag tycker inte att nån ska bli nertryckt. Men det är ett problem som finns inom det militära. Det är inte en kvinnofråga.

Håller jag faktiskt med om. Många äro dom som mått dåligt under sin tid i det skämt vi kallar försvaret..
LexSinner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 20:39   #14
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Som chef ska man inte göra något sådant mot andra oavsett vem det är. Inget konstigt egentligen. Inget jag råkade ut för under min tid i det militära.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 20:40   #15
Biceps
FFFUUU

Bicepss avatar

Reg.datum: Jun 2003
Det optimala vore nog att förbjuda män att vara manliga och kvinnor att vara kvinnliga och skapa nån slags mellanting... Så ingen riskerar att inte nå upp till förväntningar och "krav" på sitt kön.
Biceps är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:21.