Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-07, 12:30   #1
martin_vbg
Registered User

martin_vbgs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Vakna upp.

Jag har ett problem som många kan tycka är konstigt men det är nog fler än jag som lider av det.
Jag har jättesvårt för att komma upp ur sängen ibland snoozar jag klockan i flera timmar fast jag egentligen vill gå upp, på morgonen när jag t ex. ska till jobbet hinner jag inte äta som jag ska bara för att jag ska få snooza och ligga så länge som möjligt Jag sover inte för lite jag får mina 7-9 timmar varje natt så det är inte det, vad ska jag göra det är förbaskat jobbigt.
martin_vbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-07, 12:31   #2
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Reg.datum: Oct 2003
det är en diceplinfråga antar jag. ge dig fan på det på morgonen, försök tänka på att JAG MÅSTE UPP NU FÖRFAN, ungifär. då brukar det gå hur bra som hellst för de flesta /erfaren försovare
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-07, 12:33   #3
martin_vbg
Registered User

martin_vbgs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jense
det är en diceplinfråga antar jag. ge dig fan på det på morgonen, försök tänka på att JAG MÅSTE UPP NU FÖRFAN, ungifär. då brukar det gå hur bra som hellst för de flesta /erfaren försovare
Det har jag redan testat ungefär varje gångjag vaknar av klockan. Men ändå så får jag någon slags knäpp i hjärnan som gör att jag går till telefonen och snoozar den

Kan ju lägga till att om jag inte stället klockan så skulle jag kunna sova 12-16 timmar utan problem.
Gammal 2005-06-07, 12:35   #4
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av martin_vbg
Det har jag redan testat ungefär varje gångjag vaknar av klockan. Men ändå så får jag någon slags knäpp i hjärnan som gör att jag går till telefonen och snoozar den

Kan ju lägga till att om jag inte stället klockan så skulle jag kunna sova 12-16 timmar utan problem.

oj. låter lite väl du, kanske har ngt fel, typ en allergi eller vad för något som hellst som gör dig extra trött?

hur gammal är du?
Gammal 2005-06-07, 12:36   #5
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
När din klocka ringer är du förmodligen i din allra djupaste sömn.
Då går det inte att komma upp även om man är utvilad.
Man sover i dalar, ungefär. Olika djupt hela tiden.
Testa att gå å lägga dig tidigare/senare och kolla om det gör
någon skillnad. Annars vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-07, 12:38   #6
Gabber
Softpr0n 4 Life

Gabbers avatar

Reg.datum: Apr 2003
det kan vara något med åldern, min storer bror sov 12 h varje dag och missade lektioner m.m. morsan hälde vatten på honom för att han skulle vakna.

det är antingen ålder eller att man är så uttråkad och less på livet att man inte vill börja dagen.
Gabber är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-07, 12:40   #7
Prankie
Registered User

Prankies avatar

Reg.datum: Nov 2002
You need discipline.
Gammal 2005-06-07, 12:42   #8
martin_vbg
Registered User

martin_vbgs avatar

Jag är 20 år så jag är ju direkt int i puberteten. Uttråkad på livet kan jag inte säga att jag är, som tur är.
Gammal 2005-06-07, 12:43   #9
martin_vbg
Registered User

martin_vbgs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Prankie
You need discipline.
Mjo, kan man kanske säga att jag behöver men just i det tillståndet som jag är i när jag vaknar så kan jag inte styra mig själv.
Gammal 2005-06-07, 12:43   #10
Piranha
Mannen, myten, legenden!

Piranhas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Jag är 20 år så jag är ju direkt int i puberteten. Uttråkad på livet kan jag inte säga att jag är, som tur är.
Du är slö.

Vad du behöver är diciplin att gå upp direkt när klockan ringer, ligga och snooza ger inte ett skit , du är bara segare 10 min senare och mer omotiverad att gå ut sängen.
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-07, 12:43   #11
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Citat:

samma ålder som jag, mitt gick över när jag började få mer ansvar.. dagen jag flyttade hemmifrån dvs. bor du med föräldrar eller själv?

piranha har antagligen rätt, du är slö. du borde få mer skit från du kommer försent till.
Gammal 2005-06-07, 12:45   #12
martin_vbg
Registered User

martin_vbgs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jense
samma ålder som jag, mitt gick över när jag började få mer ansvar.. dagen jag flyttade hemmifrån dvs. bor du med föräldrar eller själv?
Flyttade för 1,5 månad sen. Jag har varit såhär trött på morgnarna i 2 år ungefär.

Jag kommer aldrig försent, på helgerna kommer jag inte upp. Men jag har problem med attkomma upp de dagar jag jobbar också får hoppa över frukost bara för det t ex. och det är ju inget vidare!... Vissa morgonar är det bara en Vassledrink som hinner slinka ner
Gammal 2005-06-07, 12:48   #13
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Citat:
Flyttade för 1,5 månad sen. Jag har varit såhär trött på morgnarna i 2 år ungefär.

Jag kommer aldrig försent, på helgerna kommer jag inte upp. Men jag har problem med attkomma upp de dagar jag jobbar också får hoppa över frukost bara för det t ex. och det är ju inget vidare!... Vissa morgonar är det bara en Vassledrink som hinner slinka ner

sålänge du inte kommer försent så ser jag inget problem med det faktiskt. men när det är såhär på håret, kan det bli knas ,, för någon gång kommer du komma försent,, och en gång är ingen gång men ,, ja. inte bra

jag går upp 05:00 varje dag, tar bussen 06:17 är på skolan 06:50, 20 minuter innan jag börjar, för att dricka kaffe o snacka skit.

trivs du på jobbet föresten?
Gammal 2005-06-07, 12:54   #14
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Reg.datum: Mar 2004
Börja ta morgonpromender, bästa motivatorn för att gå upp för när man missar prommisen så blir man så sur för att man bara sabbar för sig själv pga lätja.

Kanske ska lägga dig tidigare ivarjefall, du kanske behöver mer sömn är du tror?
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-07, 13:02   #15
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Flytta väckarklockan så långt bort att du måste stiga upp och gå tvärs över rummet för att stänga av den. När man väl kommit upp ur sängen brukar risken att "råka snooza" lite för länge minska avsevärt.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.