Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-23, 19:11   #1
Rodge
Registered User

Reg.datum: May 2005
Energiunderskott och träna tungt

Hej.
Det måset ju bara finnas en väg att ligga på lite lagom energiunderskott (ca -300kcal) och samtidigt träna tungt och lägga på sig massa? Anledningen till att jag tycker det är att jag har ganska mkt fett på kroppen (20%?), så energi finns ju att tillgå, kanske behöver skruva upp kolhydraterna lite för att orka lyfta tungt bara... Tacksam för alla svar!
Rodge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-24, 08:26   #2
Fredrik_
Registered User

Reg.datum: Mar 2005
Har funderat på det jag med. Teoretiskt tycker jag det borde fungera (i alla fall energibalansmässigt: in-ut+nettoackumulation = 0) om man äter riktigt rejält, och sen skapar ett energiunderskott i alla fall genom ordentligt med cardio på en intensitetsnivå som gör att i alla fall en stor del av energin täcks genom fettförbränning.

Sen är det väl andra faktorer med som påverkar (hormonella mm), så det kanske är alldeles för enkelt resonerat..
Fredrik_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-24, 10:14   #3
Djens
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Det är väl ingen som sagt att det är omöjligt?

Det är möjligt. Det enda problemet är väl att du behöver superkoll på ALLT du proppar i dig. Superkoll på NÄR du ska göra det. Samt superkoll på HUR och NÄR du ska träna. Ett bra arkiv med gener hjälper förstås också till.

Har/Kan du inte allt det ovan så är det väldigt svårt.
Djens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-24, 11:07   #4
The Draf
Registered User

The Drafs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Många profetionella BBers påstår att detta är möjligt, men dom är som sagt proffs och har mkt tid att sköta sin diet och framförallt har nog 99.99% av dom onormalt höga nivåer av testo
There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who dont.

"Arguing with anonymous strangers on the Internet is a sucker's game because they almost always turn out to be -- or to be indistinguishable from -- self-righteous sixteen-year-olds possessing infinite amounts of free time." -Neal Stephenson, Cryptonomicon
The Draf är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:36.